Marketing
Milujte je a množte je – data zákaznická a firemní
Jsou všude, je jich mnoho a málokdo ví, co vlastně s nimi. Informací o efektivním využívání dat je totiž stále nedostatek a přitom lze díky nim dosáhnout oboustranné spokojenosti obchodníka i klienta. Právě proto se Klub Marketingového institutu rozhodl uspořádat netradiční konferenci s názvem Data pro byznys, aby rozbil mýtus o suchých a nudných přednáškách a ve čtyřech blocích představí posluchačům několik případových studií, spoustu nových pohledů na problematiku dat v byznysu a neotřelých nápadů, jak s nimi pracovat.
Ve světě dat existují pouze 4 skupiny lidí – daty NEPOLÍBENÍ (ti, kteří data nesnášejí, protože se jim zdají divná, ale něco jim říká, že jednou je nejspíš budou potřebovat), s daty FLIRTUJÍCÍ (přímo se jich netýkají, denně s nimi nepracují, přesto jim chtějí porozumět a maximálně je využít), MILOVNÍCI dat (často je ve své právi používají a plně je chápou se vším, co k nim patří) a datoví CASANOVOVÉ (denně s nimi pracují a vědí, že bez nich to zkrátka nejde). Organizátoři myslí na široké spektrum účastníků a právě těm, kteří se rozpoznali v některé datové skupině, je určena tato konference. O čem přesně tedy bude řeč?
Data a zákazníci
Co a kde se o nich dozvíme a co z toho můžeme mít? Průvodcem prvního bloku a zároveň i garantem bude společně s Otou Novotným z FIS VŠE Tomáš Poucha z Klubu Marketingového institutu, který konstatuje: „O zákaznících je dobré toho vědět co možná nejvíce, alespoň se to říká… Podíváme se tedy na to, co všechno o nich můžeme zjistit, kde informace získat a co to vlastně může přinést.“
Data ve firmě
Jak s nimi efektivně a bezbolestně pracovat? Průvodcem a garantem druhého bloku bude Václav Lorenc z Pricewise a pomůže účastníkům zorientovat se v informacích, které ve firmě mají i nemají k dispozici. „Dat je všude spousta, ale může být těžké se v nich vyznat – mohou být nekvalitní nebo jich může být málo,“ říká Václav Lorenc. Teoreticky a zejména pak na konkrétních případových studiích seznámí posluchače s možnostmi, jak s daty nakládat v situaci, kdy jsou nedostatečná, žádná nebo když si nejsou jisti jejich kvalitou.
Data a marketing
Jak konkrétně může marketing využívat data, aby firma více vydělávala přiblíží průvodce a garant bloku, Michal Štádler z firmy IRMS, ukáže konkrétní cesty, možnosti a strategie, jak data využívat v marketingu i v celé firmě. „Řada společností si uvědomuje, že by měly plnit přání zákazníků, málokdo však ví, jak na to – a ještě méně z nich to skutečně dělá,“ podotýká Michal Štádler. Zazní tak i spoustu námětů, co využívání dat přinese a kolik to konkrétně vydělá.
Data a marketéři
Čtvrtý a poslední blok konference začne v 18 hodin. Bude se mluvit o výsledcích výzkumu společnosti Millward Brown, která zkoumá aktuální situaci ve využívání dat v českém marketingu– jak je to u nás, jaká data se sledují a jak se s nimi pracuje, a jestli jsou marketéři, kteří data využívají, úspěšnější než ostatní.
Kompletní program a seznam přenášejících hostů najdete na webu MKTI