Connect with us

Média

Reklamní trhák zvaný Super Bowl 2013

Je to nejen svátek sportu, ale především velká promenáda reklam. V loňském roce stálo 30 vteřin reklamy během vysílání Super Bowlu, finále National Football League, 3,5 milionu dolarů. Letos se předpokládá, že se cena půlminutového reklamního spotu vyšplhá ještě výše. Tvůrci letošních spotů opět nenechávají nic náhodě a my se můžeme těšit na přehlídku těch nejlepších komerčních sdělení, která opět posouvají hranici originality o kousek dále.

Reklamní teasery jsou každoročně očekávané s napětím a tipují se nejrůznější jména celebrit, která by se mohla objevit ve spotech. Je to velké vzájemné promo – jak pro slavné osobnosti, tak pro značky jako takové. Každý si přece vzpomene, jak byla ohlášena přestávka v polovině loňského Superbowlu: „The National Football League presents the Bridgestone 46th Super Bowl Half time show…“. A poté měla své dvanáctiminutové vystoupení fenomenální Madonna!

Pro připomenutí – loňské Madonnino vystoupení:

ARVE Error: need id and provider

Loni to tedy byla Madonna, kdo byl středobodem superbowlového reklamního vesmíru, letos ji vystřídá, jak jsme vám již napověděli úvodní fotografií, Beyoncé. Ta se po devíti dlouhých letech vrací do svatostánku amerického fotbalu. Beyoncé oficiálně ohlásila svou účast pouhým zveřejněním již zmíněné fotografie – a nebylo potřeba nic dodávat, nic popisovat – a i tak fanoušci začínali šílet.

Auťáky, pochutiny, filmový průmysl – reklamní vládci Super Bowlu

Mezi značky, které si mohou dovolit zaplatit reklamu na Super Bowlu, rozhodně nepatří žádná „béčka“. Stálicemi reklamního šílenství jsou velké automobilky jako Audi, Ford, Chrysler, Fiat, Mercedes-Benz, Hyundai, Toyota a Volkswagen, jejichž reklamy byste si mnohdy mohli splést s hollywoodskými velkofilmy.

Audi letos vsadilo na americkou obdobu našich maturitních plesů:

ARVE Error: need id and provider

Toyota letos vsadila na hvězdu oblíbeného serálu The Big Bang Theory, Penny:

ARVE Error: need id and provider

Z kategorie FMCG (rychlo-obrátkového zboží) letos můžeme ochutnat sušenky Oreo, čokoládové dražé M&M’s, PepsiCo., pochoutky z fastfoodů Pizza Hut či Taco Bell a izraelský „sodovkovač“ SodaStream. Svět technologií zastupuje značka Samsung, která má již z loňska na kontě úspešný 90vteřinový spot, ve kterém byl představen nový telefon Galaxy Note.

M&M’s, které jsou jako vždy „k sežrání“…

ARVE Error: need id and provider

…a dědeček, který řádí na stadionu z kuchyně Taco Bell:

ARVE Error: need id and provider

A jaká reklama nesmí nikdy chybět? Přece ta na prací prášek! Třicetivteřinový spot si zakoupil i Tide, který několik dní nazpátek zveřejnil parodující trailer, kde zachraňuje skvrny a nečistoty, které by měl spíše ničit.

ARVE Error: need id and provider

Ani filmová studia jako Paramount, Walt Disney či Universal Pictures si nenechají ujít příležitost propagovat své koně, jako například Universal Pictures, o kterých se předpokládá, že vsadí na nový film Toma Cruise „Oblivion“.

Oříškový trhák

A ještě jedno komerční sdělení si zaslouží naši pozornost. Řeč je o reklamě firmy Wonderful Pistachios, která loni oslavila své teprve páté výročí na 38milionovém trhu s oříšky, kde se snaží zvýšit svůj podíl. Americká celostátní kampaň odstartovala loni na podzim a stála 30 milionů dolarů, tedy v přepočtu více než 550 milionů korun. Kampaň se nese v duchu věčné otázky spojené s těmito vykutálenými oříšky a tou je „Jak rozlousknout pistácii“. Mezi hvězdami, které se v průběhu let objevily v reklamách Wonderful Pistachios, jsou například Village People, Snoop Dogg, Globe Trotters, Keyboard Cat, Wee-man z Jackass či Homer a Bart Simpsonovi. Také si říkáte kdo to asi bude tentokrát?

Wonderful Pistachios nenechávají nic náhodě, a tak kromě toho, že se letos poprvé ukáží s 30vteřinovým spotem na Super Bowlu, nejvýznamějším svátku reklamy, mají v rukávu trumf v podobě hvězdy účinkující v jejich reklamě. Malou/velkou nápovědou vám budiž: Oppa Gangnam Style.

 

 

 

 

 

 

Ano! Samotný Psy bude letošní tváří reklamy Wonderful Pistachios. Je pochopitelné, proč si ho společnost vybrala. Jeho originální Gangnam style má na serveru youtube už více než 1,25 miliardy zhlédnutí, a tak je ideálním ambasadorem. Získají tímto tahem Wonderful Pistachios svůj kýžený podíl na trhu? Do pistáciové zelené oděný Psy je zajisté originální kousek, nechme se překvapit, jaký bude mít úspěch. Na dřívější reklamy Wonderful Pistachios se můžete podívat níže.

ARVE Error: need id and provider
ARVE Error: need id and provider

Jak si loni Markething posvítil na Super Bowl si můžete připomenout zde.

 

Zdroje:

http://www.businessinsider.com/2013-super-bowl-ads-everything-we-know-2012-12?op=1

http://www.mediapost.com/publications/article/183135/wonderful-pistachios-unveils-new-get-crackin-ads.html#axzz2Jp1Tfd9I

http://getcrackin.com/

www.youtube.com

 

Zdroje obrázků:

http://abcnews.go.com/Business/psy-sell-pistachios-gangnam-style-super-bowl-2013/story?id=18295554

Zdroj náhledového obrázku: http://www.huffingtonpost.com/2012/10/16/beyonce-super-bowl-photo-blog_n_1971492.html

 

Jak citovat tento článek:

DUDROVÁ, Jana. Reklamní trhák zvaný Super Bowl 2013. Markething [online]. 3. 2. 2013. ISSN 1805-4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/reklamni-trhak-zvany-super-bowl-2013.

Continue Reading

Studentka 3. ročníku Marketingové komunikace a PR na FSV UK.

More in Média

To Top