Connect with us
zdroj: www.huffingtonpost.com

Marketing

Křidýlko nebo stehýnko? Zombie marketing funguje

Vydání zatím posledního 6. dílu videoherní klasiky Resident Evil pořádně zatřáslo zábavním průmyslem, hráčskou komunitou a především Londýnem. Vydavatelé se rozhodli podpořit prodej videohry velice neotřelým způsobem. Otevřeli v Londýně obchod s lidským masem, kde si kolemjdoucí může cestou do práce pořídit masitou lidskou paži, stehýnko nebo rovnou přirození.

O faktu, že si legendární vydavatelská společnost Capcom s nejnovějším počinem, krvavou zombie videohrou Resident Evil 6, silně věří, svědčí nejen rekordní počet 4, 5 milionu vyexpedovaných kusů hry do kamenných obchodů, ale i kontroverzní podpůrná guerilla-zombie kampaň nasazená 28. a 29. září přímo na slavný londýnský masový trh Smithfield’s. Průběh propagace hry Resident Evil 6 je označován za nejodpornější reklamní akci na veřejnosti.

V kanibalském uzenářství byly k zakoupení děsivě vypadající steaky z lidských stehen, nakládané prsty, uzená přirození a další nechuť vzbuzující masné zboží. O precizní a žaludek obracející zpracování se postarala umělkyně Sharon Baker, která přetvořila vepřové maso ve vskutku znepokojující výsledek.

zdroj: huffingtonpost.com

Zdroj: huffingtonpost.com

zdroj: huffingtonpost.com

Zdroj: huffingtonpost.com

Sázka na kontroverzi ale Capcomu vyšla. Zdemolovaný obchod se zdmi posetými zakrvácenými otisky rukou a zaplněný lahůdkami jak ze spíže Hannibala Lectera vyvolal obrovskou mediální pozornost nejen u hráčské komunity. Bodem plus pro marketingové oddělení Capcomu je i fakt, že celý výtěžek z prodaných zombie výrobků putuje na účet Limbless Association (Asociace lidí bez končetin).V další fázi vyvolání hype před spuštěním prodeje byly simulované scény brutálních vražd v okolí významných vydavatelství.

Veřejnost a novináři jsou zombie reklamní akcí zhnuseni, odezvu však kampaň splnila, hráčská obec jásá a Capcom zatím hlásí fenomenální start prodeje hry a věří, že během jednoho roku se Resident Evil 6 prodá na 7 milionů kopií. Za toto číslo by někteří vydavatelé bezpochyby své končetiny obětovali.

 Zdroje: 

http://www.huffingtonpost.com/2012/09/27/human-butchery_n_1920440.html#slide=1576110

Marketing & Media 8. 10. 2012, Economia a. s.

Jak citovat tento článek:

KOLEK, Ondřej. Stehýnko nebo lidské prstíčky? Zombie marketing funguje. Markething [online]. 10. října 2012 [cit.2012-10-10]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/zombie-marketing.

Continue Reading

Absolvent oboru Marketingové komunikace a public relations na FSV UK (2014) a spoluzakladatel projektu CreativeC. Zajímá se především o krizovou komunikaci, kreativní reklamu, customer relations, social media, popkulturu ve všech podobách. Ve volných chvílích básní a vymýšlí kraviny. Star Wars.

More in Marketing

To Top