Komentáře
Upoutávku na Hvězdné války provází Síla a trolové
Premiéra nové trilogie Hvězdných válek patří bezesporu k největším filmovým a popkulturním událostem dekády. Není proto divu, že i pouhý první teaser málem shodil internet. Jediné video o sedmi záběrech odstartovalo tisíce diskuzí a dalo vzniknout nespočetnému množství memů, které se jako lavina valí sociálními sítěmi. Na vlně všeobecného nadšení se svezli jak samotní fanoušci filmu, tak i některé světové značky.
Klíčovým bodem teaseru byl moment aktivace nového, kontroverzního typu světelného meče. Tento nový design ihned rozdělil fanoušky Star Wars mezi konzervativce a skeptiky na jedné straně a inovátory a těšitele na straně druhé. Během několika málo minut začaly různé parodie této scény kolovat sociálními sítěmi jako internetové memy.
Fotbal a Lego
Rozruch ale nevzbudila pouze scéna se světelným mečem. O pozdvižení se postaral i “míčový” droid, který se jistě stane hitem příštích Vánoc.
Lego a Star Wars patří k sobě. Z Lega se dá postavit celý svět Hvězdných válek a ku příkladu Lego Millenium Falcon patří k nejúspěšnějších stavebnicím všech dob. Není proto divu, že se za nedlouho objevila fanouškovská LEGO verze teaseru.
Buzz marketing
Cílem teaseru k očekávanému filmu je navnadit a spustit rozruch. K tomu je třeba ukázat něco neočekávaného, překvapivého, co v lidech vzbudí emoce. Ať už je to naprosté nadšení z nového vývoje, či lehký úděs z porušení tradice. Obojí zajistí rozvíření debaty, která z internetových diskuzí snadno přejde i do běžné konverzace a pokladen kin. Že si tento teaser během tří dnů vyslouží přes 34 milionů zhlédnutí na Youtube se dalo očekávat. Ale až množství reakcí, debat, memů i článků na nejrůznějších webech a blozích naplno ukázalo Sílu značky Star Wars. Miliony geeků, nadšenců do sci-fi, ale i vcelku obyčejných lidí zasažených světem Star Wars, již netrpělivě očekávají prosinec 2015, kdy film vstoupí do kin.
Jak citovat tento článek:
DOSTÁL, Jaroslav. Upoutávku na Hvězdné války provází Síla a trolové. Markething [online]. 1.prosince 2014 [cit.2014-12-01]. Dostupné z: http://www.markething.cz/upoutavku-na-hvezdne-valky-provazi-sila-a-trolove