Connect with us

Komunikace

Tim Horton’s: Kanadská srdeční záležitost dobývá americké obrazovky

Scénáristé seriálu How I Met Your Mother si z Kanaďanky Robin Scherbatsky (Cobie Smulders) a její rodné země utahují snad v každé druhé epizodě. Po bobrech, Díkuvzdání, strachu ze tmy a žádosti o kanadské občanství přišla toto pondělí řada i na Tim Horton’s, nejpopulárnější řetězec kaváren v zemi javorového listu.

Abych uvedla do souvislostí i ty, kdo nejnovější díl HIMYM neviděli, neobejdu se bez malého spoileru. Barney Stinson (Neil Patrick Harris) objevil další video z doby, kdy byla Robin kanadskou popovou hvězdou. Dokumentární film mapuje proměnu něžné a naivní Robin Sparkles v temnou Robin Daggers. Nová image, se kterou zpěvačka vystoupila v rámci Grey Cupu (kanadská obdoba americké megaakce Super Bowl), byla pro celý národ obrovským šokem. „Je to den, který se zapíše do kanadské historie, každý Kanaďan si pamatuje nejen ve kterém Tim Horton’s právě byl, ale i jaký druh donutu jedl.“

Zdroj: www.marketingmag.ca

Milují ho malí i velcí

Tim Horton’s, neboli Timmies, jak Kanaďané svému milovanému podniku familiárně přezdívají, má na území největší severoamerické země aktuálně více než 3.360 poboček. Fastfoodovou kavárnu této značky tu najdete doslova na každém rohu a na každém kroku narazíte na člověka s obrandovaným kelímkem v ruce. Ráno se stojí u pokladen dlouhé fronty na kafe a snídani. Když vám v Kanadě kolega v práci položí otázku „Nezajdeme na kávu?“, automaticky se předpokládá, že skočíte do nejbližšího Hortona. A pokud chcete získat na popularitě u ostatních spolupracovníků, nezapomeňte před návratem do kanceláře koupit krabici donutů. Na výběr máte z 20 druhů.

Žádná dětská oslava v Kanadě se neobejde bez Timbits. Malé smažené kuličky z těsta prý původně vznikly jako odpad při výrobě donutů – je to ten kousek, který chybí uprostřed. Když jdete s krabičkou Timbits po ulici, lidé na vás s úsměvem pokyvují.

Zdroj: andreaclaire.onsugar.com

Tim Horton’s není pro Kanaďany jen kavárna, je nedílnou částí jejich každodenního života a kultury. Osm z deseti šálků kávy prodaných v zemi javorového listu pochází z Timmies. Čím to je? Kvalitou kávy určitě ne. Překapávané kafe v papírovém kelímku nechutná o nic lépe než instantní káva připravená doma. Pokud si dáte latté, musíte navíc počítat s tím, že mléko v něm pochází z prášku. Důležitou roli hraje cena. Zatímco v konkurenčním Starbucks zaplatíte za střední americano přibližně $3, v Tim Horton’s vyjde káva stejné velikosti na $1,22. Za kavárnami však stojí i příběh.

ARVE Error: need id and provider

Hokejová historie

Zakladatel společnosti, která nese jeho jméno, byl (překvapivě) hokejista. Hráč torontského týmu Maple Leafs a člen kanadské reprezentace si ve svých 34 letech uvědomil, že se na bruslích neudrží věčně a rozhodl se zajistit si trvalý příjem z prodeje kávy a donutů. První kavárnu otevřel v roce 1964 a deset let poté existovalo už 40 poboček. Tim se však obrovského úspěchu svého řetězce nedožil, zahynul při autonehodě v únoru 1974.

Zdroj: www.bradyscards.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Někteří lidé se ani s tímto vysvětlením velké popularity Timmies nespokojí a na internetu tak kolují nepodložené dohady o tom, zda společnost vytváří u svých zákazníků závislost na nedobré kávě prostřednictvím přídavku nikotinu či glutamanu sodného.

Cesta do Ameriky

Zdroj: www.cbc.ca

 

 

 

 

 

 

 

 

Kanadský řetězec v současné době ve velkém expanduje na americký trh. I přes narůstající počet provozoven (aktuálně jich funguje více než 700) v USA stále čelí nízkému brand recognition. Právě tato skutečnost je příčinou masivního product placementu v televizních pořadech. Kromě zmiňovaného How I Met Your Mother, kde si mimochodem kavárna Tim Horton’s „zahrála“ už v 5. díle 5. série, se značka objevila například v seriálu Homeland a pokud vše půjde podle plánu, mihne se i na stříbrném plátně v připravovaných filmech Rychle a zběsile 6 či Grudge Match. Na rozdíl od Kanady společnost namísto klasických TV reklam sází na vytvoření rozruchu. Zda zvolená strategie funguje zatím vědí jen zástupci firmy, pokud však product placement zůstane v mezích uvěřitelnosti, má Tim Horton‘s v USA nepochybně šanci uspět.

 

Zdroje:

http://ca.omg.yahoo.com/blogs/north-stars/met-mother-goes-canada-185629582.html

http://www.marketingmag.ca/news/marketer-news/spotted-the-tim-hortons-cup-in-homeland-68571

http://www.theglobeandmail.com/globe-investor/investor-community/trading-shots/falling-out-of-love-with-tim-hortons/article7001460/

http://www.thestar.com/business/2012/03/06/tim_hortons_looks_to_grow_with_700_more_canadian_stores_and_new_food_items.html

http://www.thestar.com/business/2012/12/20/tim_hortons_heads_to_the_big_screen.html

http://www.timhortons.com

Zdroj náhledového obrázku:

http://www.timhortons.com

 

Jak citovat tento článek:

HORKÁ, Kateřina. Tim Horton’s: Kanadská srdeční záležitost dobývá americké obrazovky. Markething [online]. 6. února 2013 [cit. 2013-02-06]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/tim-hortons-kanadska-srdecni-zalezitost-dobyva-americke-obrazovky.

Continue Reading

Po absolvování oboru Marketingová komunikace a PR na Univerzitě Karlově odjela na rok do Toronta. Nyní získává pracovní zkušenosti v oblasti cestovního ruchu. Specializuje se na hospitality marketing a event management. Jejím velkým koníčkem je gastronomie.

More in Komunikace

To Top