Connect with us

Komentáře

Super Bowl 2022: Co hrálo, když se zrovna nehrálo

Padesátý šestý ročník Super Bowl je u konce! Rams roznesli Bengals na kopytech a Halftime show ovládli rappeři. Zbývá už jen vyzdvihnout ty nejlepší reklamní spoty značek, které se letos na Big Game ukázaly.

Letošní ročník Super Bowl překvapil zejména kvůli téměř absolutní absenci jakékoli zmínky o COVID-19 (kromě jednoho spotu od Cue Health) a přinesl divákům nálož známých celebrit, kryptoměn, elektrických aut a hlavně tunu nesofistikovaného humoru, kterým zaplnil čas mezi hrou. K značkám, které tento rok prezentovaly na Super Bowl své spoty, patřily například značky výrobců automobilů Kia, GM, Toyota nebo BMW, zástupci z potravinářského průmyslu, jako jsou Hellmann’s za Unilever nebo Lay’s a Pringles za P&G, ale také technologičtí giganti Meta a Amazon. Přinášíme vám redakční výběr toho nejlepšího, co značky letos dohromady za 420 milionů dolarů nakoupily.

Expedia: Stuff

Agentura: Anomaly

Online cestovní kancelář v minutovém spotu vyzdvihuje zážitky nad produkty. Ewan McGregor, který zde ztvárnil vypravěče, připomíná, co je v životě opravdu důležité a na čem nám nakonec záleží nejvíce. Zatímco prochází studiem, ve kterém vznikají slavné reklamy z předešlých ročníků Super Bowl, zmiňuje širokou škálu produktů, u kterých nám zpětně vlastně ani nevadí, že jsme si je nekoupili. 

Reklama od Expedia.com je geniální hned z několika důvodů: Prvním je pandemie (doufejme) chýlící se ke konci, s čímž přichází i rozvolnění cestovních omezení. Druhým faktem je, že mnozí lidé během měsíců strávených v lockdownu a karanténách přehodnocovali své priority a často právě zážitky posunuli nad produkty. V neposlední řadě se spotu povedlo darovat přímý zásah do většiny ostatních reklam, ze kterých až srší konzumerismus. I přes to, že se společnost samozřejmě také snaží pouze prodat svou službu, se jí u toho povedlo vypadat sakra dobře!

Uber: Don’t Eats

Agentura: Special Group US

Jíst, či nejíst, to je, oč tu běží! Uber už totiž nedováží pouze jídlo, ale také ostatní „nejedlé“ zboží. S tím se ve spotu nemůže smířit čtveřice celebrit, která se snaží nacpat si do pusy vše, co ve své objednávce najde. Ochutnají třeba dětské plenky, opalovací krém, deodorant nebo třeba žárovku. Vrcholem spotu je Gwyneth Paltrow, která si kousne do svíčky s názvem Hands off my Vagina (Ruce pryč od mojí vagíny), která je součástí její limitované edice. Vedle ní se v reklamě objevují i Nicholas Braun, Trevor Noah a Jennifer Coolidge. Během trvání celého spotu hraje v pozadí písnička „Oh no“ známá z TikToku.

Squarespace: Sally’s Seashells

Agentura: In-house

Společnost nabízející služby spojené s tvorbou e-shopů a internetových stránek ve svém Super Bowl spotu představuje Sally, neúspěšnou prodavačku mušlí, kterou ztvárňuje Zendaya. Sally si založí e-shop přes Squarespace a mušle se začnou prodávat jako po másle. Prodavačka následně rozšíří svůj sortiment o několik dalších produktů a služeb, které ji posunou v jejím podnikání ještě dál. V čem je háček? Po celou reklamu totiž posloucháme vypravěče (André 3000), který své vypravování začne se slovy: „Sally sold seashells by the seashore, but the seashells didn’t sell so well, so Sally set up a seashell store on Squarespace…“ (Sally prodávala mušle u pobřeží, ale neprodávaly se moc dobře, tak si založila obchod na Squarespace). Celý jeho scénář pak tvoří slova začínající na „S“, což umožnilo vzniknutí opravdu roztomile zpracovaného spotu. 

Pringles: Stuck In

Agentura: Grey New York

Prodejce brambůrků postavil svůj spot na poznatku, že spousta jeho zákazníků se ocitá v situaci, kdy se jim v ikonickém balení zasekne ruka. Reklama tedy sleduje příběh muže, kterému uvízla ruka v balení a je nucen s ní fungovat v každodenním životě. S tubou na ruce například chodí do školy, hraje basketbal, pozná lásku svého života a vychovává děti. Nakonec však jeho cesta končí a na pohřbu se stejná věc přihodí dalšímu mladému klukovi. Spot končí sloganem: „Get stuck in“ („Zasekni se”).

Hellmann’s: Mayo

Agentura: Wunderman Thompson

Výrobce omáček Hellmann´s si pro svůj spot půjčuje bývalého hráče NFL Jeroda Mayo, který tentokrát vyhlašuje válku „plýtvačům” jídla. Reklama má poukázat na to, že majonéza umí vdechnout druhý život i jídlu, které byste za běžných okolností vyhodili. Jerod tak povalí na zem každého, kdo se chystá vyhodit nějaké jídlo. Odnese to například i žena s berlí, která má podle bývalého linebackera udělat s pomocí majonézy bramborový salát, nebo muž, který se chystal vyhodit starý chleba.

Jediný, kdo se Mayovi málem vyhnul, je komik Pete Davidson, který se ho pokusil odrazit větou: „Mom’s already tackling food waste, Mayo“ („Máma už potravinový odpad řeší, Mayo“) – neúspěšně. Hráč spot zakončí frází: „Make taste, not waste, baby!“ („Tvořte chutě, ne odpad!“)

https://youtu.be/X_1Ordi5GjY

Greenlight: I’ll Take It

Agentura: Haymaker

Napadá vás lepší kandidát na spot bankovní aplikace pro děti než Ty Burell (Phil ze seriálu „Taková moderní rodinka“)? Ty o sobě ve spotu pro Greenlight tvrdí, že dělá chytrá finanční rozhodnutí, ale kupuje si bláznivé věci. Zaplatí například za loď pojmenovanou „Tytanic,“ přestože o sobě tvrdí, že má mořskou nemoc, nebo za horkovzdušný balón se svým obličejem. Na konci spotu zjistí, že je na mizině, a poblíž sedící otec ho prezentuje svým dětem jako špatný příklad.

Toyota: The Joneses

Agentura: Saatchi & Saatchi LA & Dallas

Japonský výrobce aut využívá rčení „Keep up with the Joneses“ („Drž krok s Jonasovými“) (pozn. redaktora: Rčení se používá v anglicky mluvících zemích a vyjadřuje srovnávání se se sousedy v otázce materiálního bohatství) v závodě tří celebrit, které mají všechny stejné příjmení – Jones. Tommy Lee Jones, Leslie Jones a Rashida Jones se předhánějí v nových modelech Tundra, přičemž se spolu snaží navzájem udržet krok.

Na konci spotu se ke trojici přidá zpěvák Nick Jonas a oznámí, že teď je to: „Drž krok s Jonasema,“ načež Tommy Lee prohlásí: „Drž krok, ať už jsi kdokoli,“ a pak závod pokračuje dál. Třešničkou na dortu už jsou jen malé detaily, které jsou v reklamě schované. Například na poznávacích značkách mají závodníci napsáno „#1JONES,“ závod se koná v „Jones Pass“ a během celého spotu hraje písnička „It’s Not Unusual“ od zpěváka Toma Jonese.

FTX: Don’t Miss Out

Agentura: Dentsu MB

Společnost FTX Exchange přišla na letošní Super Bowl s reklamou, ve které se v hlavní roli objevil komik Larry David. Ten napříč historií odsuzuje převratné vynálezy a objevy jako kolo, vidličku, záchod, žárovku nebo přistání na Měsíci. Spot poté zakončí situace, ve které Larrymu ukáží aplikaci FTX Exchange, jejímž úkolem je pomáhat lidem začít bezpečně obchodovat s kryptoměnami, a Larry na to jen suše odvětí: “Ehm, to nezní dobře. Mně můžeš věřit, já se nikdy nemýlím.” Nakonec zazní věta: “Nebuď jako Larry, nenech si to ujít.” 

Planet fitness: What’s Gotten into Lindsay?

Agentura: Agency: Publicis’ Team Lift

Ve zdravém těle zdravý duch. To je hlavní claim reklamy Planet Fitness. Kdo jiný by o tom měl vědět své než známá potížistka Lindsay Lohan, hvězda filmu Protivný sprostý holky (Mean Girls). Ta díky cvičení porazí Dennise Rodmana v televizní show “Buzzer”. Následně rozbrečí paparazzi, protože si místo kvalitního alkoholu dopřává kvalitní spánek. Nakonec vymění DUI (Driving under influence) za DIY (Do it yourself), kdy Dannymu Trejo vyzdobí jeho elektronický GPS náramek. Ten ho pak komentuje jednoduše slovem: “Gorgeous” („nádherný“). To vše jen díky cvičení v Planet fitness, díky kterému Lindsay jen září. 

McDonald’s: Can I Get Uhhhhhhhhhhhh

Agentura: Wieden+Kennedy

Objednáváte si u McDonald’s a obsluha se vás zeptá: „Jaké máte přání?” V náhlém zmatku si rozmýšlíte, zda si dát sýrovou sezonu, nebo klasický Big mac a vypadne z vás jen: “Can i Get Uhhhhhhhhhh…”

To samé se děje i šesti zákazníkům ve spotu značky McDonald’s. Ať už jsou přímo v restauraci, doma na gauči, objednávají si z mobilu, v Drive-through nebo v akváriu. Jednoduše se zaseknou a nevědí, co si dát. Mezi zákazníky se objevila i řada celebrit jako Ye, závodník Nascar Bubba Wallace, Edwin Castro (streamer hry FIFA) a nakonec i ikonická postava Mcdonald’s, Grimace. Ta se poprvé objevila v reklamě jako maskot McDonald’s v roce 1971 a v tomto spotu je dabována Ryanem Reynoldsem. Když už si zákazníci konečně vyberou, přijde na řadu doplňkový prodej a jsou zase tam, kde byli. 

(Pozn. redaktora: tento spot byl součástí Super Bowl pregame slotu, ale líbil se nám natolik, že jsme ho jednoduše museli zařadit.)

https://youtu.be/hv5CzJdx6NE

Rocket Mortgage: Dream House

Agency: High Dive

Jedním z velkých současných témat je nakupování nemovitostí. Tuto problematiku chytře řeší Rocket Mortgage ve spotu, kde převádí nakupování nemovitostí do světa Barbie

V něm si holčička se svou panenkou Barbie vybere vysněný dům, o kterém se dozvěděla díky upozornění od Rocket Mortgage, jak vysvětluje Anna Kendrick. Zároveň upozorňuje, že se jedná o extrémně kompetitivní prostředí. V tu chvíli se objeví i další zájemci, taktéž vyobrazení jako panenky Barbie: Better offer Betty, Cash offer Kyle a House flipper Slipper.

Koupě domu se tak strhne v aukci, kterou vyhrává holčička se svou Barbie, protože má ověřené finanční zázemí, provedené od Rocket Mortgage. Aplikace nakonec najde dům i pro všechny ostatní panenky.

Amazon: Mind Reader

Agentura: Lucky Generals

Ve spotu společnosti Amazon zaměřeného na Amazon Echo, z kterého mají někteří lidé obavy, že je sleduje či jim dokonce čte myšlenky, je komicky vyobrazeno, co by se stalo, kdyby Alexa opravdu dokázala číst myšlenky

To zažívá pár Scarlett Johansson a Colin Jost, který se dostává do situací pro páry typických, kdy je lepší říct malou lež než to, co si doopravdy myslí. Spot tak dojde k závěru, že je lepší, aby Alexa zůstala taková, jaká je.   

Cutwater Spirits: Here’s to the Lazy Ones

Agentura: AKQA

Hlavním tématem Super Bowl spotu Cutwater Spirits je lenošství. Lenoši jsou ve spotu oslavováni jako průkopníci, géniové a myslitelé, kteří pracují chytře, ne tvrdě. Ať už se jedná o odklízení sněhu plamenometem, venčení psa na běžícím páse či využívání rampouchů místo sněhu, vždy si najdou cestu, jak si zjednodušit život – stejně jako produkt samotný. Mezi hlavní přednosti produktu patří, že chutná jako koktejl namíchaný na baru, ale je možné si ho dopřát i bez práce.

Lay’s: Stay Golden

Agentura: HighDive

V reklamě na Lay´s, vymyšlené Sethem a Evanem Goldbergem (Superbad, Sausage Party), dvojice kamarádů Seth Rogen a Paul Rudd vzpomíná na staré dobré časy a věci, které spolu zažili. Činí tak samozřejmě nad balíčkem chipsů Lay´s. Vzpomínky se však rychle zvrtnou ve skoro hororové příběhy, ve kterých jsou například uneseni stalkerem, padají v letadle nebo kupují Sethův první dům, kde straší duch. Všechno vyvrcholí v závěru, když si Seth bere ducha z jeho domu a za svědka mu jde stalker, který ho kdysi unesl. Drobným detailem nakonec jsou ještě létající brambůrky, které nahrazují klasickou rýži.

https://youtu.be/0KjatG0hqwE

Jak citovat tento článek?

STANISLAV, Martin. TRPKOŠ, Jan. ​​Super Bowl 2022: Co hrálo, když se zrovna nehrálo. Filip THEIN, editor. In: Markething [online], 2022. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: https://markething.cz/super-bowl-2022

Continue Reading

More in Komentáře

To Top