Connect with us

Komunikace

Strongbow vs. Kopparberg: Čí jablka jsou zelenější?

Ačkoliv je sklizeň jablek v plném proudu, hlavní sezóna ciderů pomalu končí. Pojďme se podívat na malé shrnutí letošních jablečných kampaní.

Ciderům se podařilo sesadit z první příčky alkoholických slazených nápojů Frisco už před nějakou dobou. Poptávka je dokonce tak velká, že vznikají celé podniky specializované na cider, jako je například InCider v Krymské ulici v Praze.

Jelikož už cidery nemusí soupeřit s ostatními nápoji, začaly soupeřit jednotlivé značky mezi sebou.

Překvapivě je to boj čistý a bez podpásovek. Je dokonce i eco-friendly, jelikož se producenti předhánějí v tom, kdo toho udělá pro přírodu více. Jsou si totiž dobře vědomi, kdo je jejich cílovou skupinou a co aktuálně nejvíce na lidi působí.

Strongbow

Nature remix/ Příroda do měst

Tato celosvětová kampaň trvá už více než rok a skládá se hned z několika desítek projektů.

„To, co charakterizuje mileniály, je snaha udělat ze světa lepší místo k životu skrz sérii drobných činností, které se nasčítají. Tato nová kampaň to chápe a pobízí spotřebitele k navrácení přírody zpátky do svých měst kreativní a zábavnou formou,“ vysvětlil Jiří Rákosník, global marketing manager pro cidery ve společnosti Heineken.

Ohromný úspěch této kampaně toto potvrzuje a Heineken tedy jako jeden z prvních odhadnul obrovský potenciál mileniálů ve spojení s přírodou.

Hlavní myšlenkou bylo vytvořit příběh o sedmi dějstvích, každé v jednom ze sedmi předem vybraných velkoměst.

Všechno to začalo na začátku minulého roku v Johannesburgu v Jihoafrické republice, který brzy následovala města po celém světě, jako jsou Toronto, Bukurešť, Bratislava, Lisabon, Praha, New York, Los Angeles, Londýn nebo Mexico City.

Tady jsou ty nejzajímavější:

Johannesburg

Zde se uskutečnil první velký projekt této kampaně. Jednalo se o montáž obří jabloně v centru města s větvemi pocházejícími skrz staré vybydlené budovy a vytvoření skutečného sadu kolem umělého kmene. Tato akce odstartovala celou sérii činů navracejících přírodu do měst.

https://www.youtube.com/watch?v=AjpKKzWBqpw

Lisabon

V Lisabonu pro změnu vznikla obří skulptura včely spolu se záhonem tisíce květin na počest tvrdě pracujícího včelstva.

https://youtu.be/SwC_XPKXNs4

Toronto

V nejlidnatějším městě Kanady se ve spojení s lidmi z ByNature Design rozhodli proměnit staré nevyužívané parkovací místo v zelenou oázu a inspirovat tak místní obyvatele k přetvoření starých nevyužitých prostor.

https://youtu.be/2p9RZd3CN4I

Bukurešť

V Bukurešti zase sestrojili obří konstrukci ptáka, aby upoutali pozornost, a následně pozvali místní obyvatele, aby se s nimi spojili a vysázeli jahodníky po celém městě.

https://youtu.be/Ge8fcHglHVE

Bratislava

Ve slovenském hlavním městě Strongbow zrekonstruoval zastávku v méně hezké části centra města a vytvořil zde odpočinkovou zónu.

https://www.youtube.com/watch?v=L_tiWFj6_WE&feature=youtu.be

New York

V New Yorku pro nedostatek místa v centru města posadili sad na vodu, a to rovnou na 40 metrovou loď. Spolu s organizací Swam zde vytvořili  sad se zahrádkou, ze které si mohl kdokoliv natrhat čerstvou zeleninu, ovoce a bylinky zdarma. Cílem této akce bylo motivovat státní správu města New Yorku, aby začala užitečně využívat přírodu ve městě.

https://www.youtube.com/watch?v=eW6WjYcop3U

Praha 

V Praze tento projekt sice začal už minulý rok, avšak pokračuje dodnes. Prvním projektem byla jednodenní přeměna parkoviště na Palmovce v malou zahradu. Následovalo osazení vnitrobloku v Mečislavově ulici v Praze 4, o jehož výstavbu i propagaci se z části postarali aktuálně populární youtubeři jako třeba Kovy, Shopaholic Nicol, Stylewithme, Johnny Valda či Stejk. Ambasadorkou celého projektu se stala Klára Vytisková.

 

Následně velmi efektivně Heineken zareagoval na zákaz kouření uvnitř restaurací se svou kampaní recyklace popelníků v květináče, do které zapojil ještě větší dávku influencerů.

Posledním počinem byla proměna střechy Lucerny v zahradu. Rozhovor s Ondřejem Kobzou, který se na celém projektu podílel, si můžete přečíst zde.

https://www.youtube.com/watch?v=aHAjmPpNsrI

Kopparberg

Konkurence už si zabrala koncept “Více zeleně do měst” a Kopparberg nutně musel začít reagovat. Avšak co za eco-friendly hipster aktivitu na něj zbylo? Přece oblečení! Rozhodl se tedy spojit návrháře, influencery, oblečení z blešáku a švédskou přírodu. Co z tohoto podivného mixu vzniklo? Kolekce unisex udržitelné módy Wildhub by Kopparberg postavená na konceptu Upcycling.

Slovenská módní návrhářka se zálibou v udržitelné módě Ľubica Skalská, blogerka s láskou k second handům Zuzana Gasparovičová a módní blogerka Nicole Kudělková si tedy udělaly výlet do oblíbeného second handu a nakoupené oblečení přetvořily v trendy kolekci nadčasových košil, šatů, sukní i šortek, která nese všechny přívlastky udržitelné módy.

Kolekce měla premiéru 8. 8. 2017 v pražských Kasárnách Karlín, avšak místo klasické přehlídky na zúčastněné čekalo představení modelů v běžném životě. Samy ambasadorky na sebe oblékly kousky, které vytvořily, a celé odpoledne v nich strávily skákáním přes gumu i odpočinkem na paloučku.

Kolekce Wildhub by Kopparberg

I přes objem prostředků vynaložených na kampaně však v jedné kategorii tyto cidery pokulhávají, a to v kvalitě. Stačí se podívat na složení. Opravdový cider by měl být vyroben ze 100% jablečné šťávy, avšak oba jsou vyrobeny z koncentrátu. Strongbow navíc tvoří štáva z jablečného koncentrátu pouze z 25 %. K tomu všemu jsou oba plné konzervantů, chemických náhražek a cukru.

Kde tedy najít pravý cider bez náhražek a umělého cukru? V místních sadech! Naše země se může pochlubit hned několika dobrými a kvalitními značkami ciderů. Nejlépe v nezávislém testování A dost! dopadli Tátův sad Cider, Cider Magnetic Apple a Rychnovský cider.

 

Jak citovat tento článek?

POMYKALOVÁ, Iveta. Strongbow vs. Kopparberg: Čí jablka jsou zelenější?. Michal REŽNÝ, editor. In: Markething [online],  2017. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: https://markething.cz/strongbow-vs-kopparberg

Zdroje

(1) http://www.campaignlive.co.uk/article/strongbow-brings-nature-cities-global-campaign/1390379#kjXP9ScJk7hgss0G.99

(2) http://www.thedrum.com/news/2016/04/07/strongbow-kicks-7-nature-remix-acts-johannesburg-orchard-tower

(3) http://www.fashionbook.cz/2017/08/09/wildhub-by-koppaberg-osvicena-spoluprace-udrzitelne-mody-a-komerce/

(4) http://incider.bar/cider/kopparberg-cider/

(5) http://incider.bar/cider/strongbow-cider/

(6) https://www.stream.cz/adost/10018407-bonus-kompletni-vysledky-nezavislych-testu-cideru

(7) https://www.strongbow.com/global/nature-remix/portugal-act-two

Zdroje obrázků

Náhledový obrázek: http://theinspirationroom.com/daily/2016/strongbow-nature-remix/

Wildhub by Kopparberg: http://zezivotazeny.cz/udrzitelna-moda-wildhub-by-kopparberg/

Continue Reading

Studentka 1. ročníku MKPR UK. Má ráda knihy, kosmetiku a jablíčka.

More in Komunikace

To Top