Connect with us

Komentáře

Společenská odpovědnost firem: věc veřejná?

IBM Česká republika, Microsoft či ČEZ. Více jak stovka firem soutěžila v letošním ročníku národní soutěže TOP Odpovědná firma 2014. Do soutěže bylo letos zapojeno celých 101 firem a odborná porota hodnotila jejich projekty v celkem 13 soutěžních kategoriích, které jsou takzvaně CSR neboli společensky odpovědné a pomáhají utvářet příjemnější prostředí uvnitř i vně firmy.

Mezi velkými firmami zvítězila tuzemská pobočka společnosti IBM Česká republika a mezi malými firmami strojírenská společnost ZLKL z Olomoucka. Odpovědným lídrem byla ve veřejném hlasování zvolena Martina Grygar Březinová, generální ředitelka Sodexo Benefity. „Těší nás, jak přístup k odpovědnému a udržitelnému podnikání v České republice rok od roku kvalitativně roste,” uvedla Pavlína Kalousová, předsedkyně pořádající platformy Byznys pro společnost. Více informací o jednotlivých vítězích můžete najít zde.

Podle všech indicií se tedy může zdát, že CSR je rozvinutý koncept, který do svých programů aplikuje stále větší množství organizací, a poté jej používají jako prostředek svého PR. Letošní, již jedenáctý ročník soutěže mne však donutil nad touto zažitou představou polemizovat: Pokud je tomu opravdu tak, tak proč není číslo přihlášených firem v soutěži daleko větší než jen 101, když podniků je v Česku několik set tisíc, a proč přední příčky již po několikáté obsadily tytéž podniky? Je tedy množství podniků, které se věnují CSR menší než se na první pohled zdá, anebo jen tyto podniky neumí své aktivity plně využít k propagaci sami sebe?

Osobně předpokládám, že správná je ta druhá varianta. Proto, až narazíte na podnik, který se aktivně věnuje společensky odpovědným aktivitám, zkuste ho seznámit s možnostmi soutěže. Proč? Protože čím větší účast firem v soutěži, tím kvalitnější a rozmanitější CSR projekty budou.

Zdroj náhledového obrázku: http://www.byznysprospolecnost.cz/widehead_images/Banner_top.jpg

Jak citovat tento článek:

KOUDELKOVÁ, Petra. Společenská odpovědnost firem: věc veřejná? Markething [online]. 30. října 2014 [cit. 2014-10-30]. ISSN 1805-4991. Dostupné z http://www.markething.cz/spolecenska-odpovednost-firem-vec-verejna

Continue Reading

More in Komentáře

To Top