Connect with us

Komentáře

Semestr – product placement přirozeně

“Chyběl tam už jenom Pasta Oner a Vladimír,” zaslechl jsem v jedné větě shrnutí prvního internetového seriálu Semestr od neznámé dvojice cestou někde mezi Hradčanskou a Můstkem. Opřený o společenská a konverzační klišé nastavuje zrcadlo celé jedné generaci v jejím nejautentičtějším prostředí – na displejích počítačů a mobilů.

O možné inspiraci hororovým snímkem s názvem Unfriended, kterému se Semestr svým zpracováním nápadně podobá, bychom mohli spekulovat, o malé revoluci v daném filmovém žánru již nikoliv. Semestr má poměrně jednoduchý příběh odvyprávěný v šesti epizodách na monitorech studentky filmových věd Amálie a jejího přítele Damiána, který odjel na semestr kam jinam než do Berlína. Celý děj se odehrává na obrazovkách počítačů a mobilů, někdo má Maca, někdo PC, někdo iPhone, někdo LP Taylor Swift, někdo knír, někdo Wikipedii jako domovskou stránku a Pavlína má balkónovku od Tomáše Třeštíka. Zalijte horkou vodou a nechte 10 minut odstát, generace Y instantně v prášku.

ARVE Error: need id and provider

Semestr je na jedné straně sonda do duší naší generace, na druhé straně perfektní plaftorma pro product placement a virální marketing jako takový. Že jsou v každém otevřeném okně bannery, ani nepostřehneme, jsme na ně na vlastních obrazovkách již dostatečně zvyklí, bannerová slepota v praxi. Hovory mezi protagonisty probíhají možná trochu archaicky přes Skype, na druhé straně blogerka Pavlína volá výhradně přes applovský Facetime a každý ví proč, jak by jinak mohla myslet na dráhu úspěšné lifestyle blogerky, kdyby neměla Macbook.

Že Amálie včera ztratila svůj oblíbený svetr Lopapeysa? Ještě aby ne, vždyť si ho vzala na techno. Damiánova reakce je zcela přirozená, začne svetr vyhledávat, protože ho chce Amálii darovat pod stromeček, při vyhledávání použije cenový srovnávač, to děláme všichni, ne? Na ztraceném svetru Lopapeysa jsme strávili 50 vteřin. Naprosto přirozeně. Název jsme si přečetli dvakrát, Damián islandskou značku vlněných svetrů doposud neznal, truhlík napsal název špatně. A po minutové vsuvce o dovolené ve Skandinávii si to zopakujeme ještě jednou. Že chce Damián trávit Silvestra v Duplexu? Studuje na VŠE, koho to překvapuje? Stráví ho tam stejně jako minulý rok, tudíž je to zřejmě akce s delší tradicí, ve VIP lounge, ideálním místě pro završení finančně úspěšného roku mladého podnikatele.

Pavlína z balkónu Tomáše Třeštíka

Pavlína z balkónu Tomáše Třeštíka

Šimonův popich, aby Amálie nakupovala dárky jen v obchodech, kde se cítí být člověkem, je v jeho afektovaném pojetí jen dalším velmi snadno zpochybnitelným PP. A podprsenka z Le Chaton, která v prosincovém díle sekunduje hlavním postavám, neboť se stane hlavním motivem zápletky s bejvalkou Alžbětou, ještě pořád nepůsobí tak otravně jako internetové bankovnictví G2 od komerčky. I když všechno je lepší než jejich stránka na Facebooku. Jako jediná křeč se mi jeví prohlížení spřáteleného serveru novinky.cz, na kterém postavy nepochopitelně tráví víc času čtením článků než mnohem zábavnějších diskuzí. Na druhou stranu, bylo by nefér je takto odsoudit, když většina vyhledávání v seriálu, který produkuje Seznam.cz, probíhá přes Google.

Společnost ESET byla jednou z mála firem, které se v seriálu objevily cíleně

Společnost ESET byla jednou z mála firem, které se v seriálu objevily cíleně

Vidíte, tak jednoduché to bylo, a stejně toho firmy nevyužily. Podle informací, které mi laskavě poskytl producent seriálu Jakub Jíra ze společnosti Shore Points, se sponzorovaně v seriálu objevil pouze Eset antivirus, Le Chaton, Club Maté v Damiánově profilovce jako neoddiskutovatelný znak pravého němectví a Zoot, který herce šatil. A samozřejmě G2, na kterém si Damian kontroluje svoje těžce vyprosené kapesné.

Jestli se Semestr dočká druhé řady, je otázkou. Podzim na Streamu patřil primárně navazující sérii veleúspěšného Autobazaru Monte Karlo s Petrem Čtvrtníčkem v hlavní roli, který si v nedělním programu svých fanoušků vytvořil pevnou pozici a pravděpodobně by se jí nevzdal ani výměnou za medvěda z říše. Ve vůni. Přesto si však Semestr i přes svou specifickou cílovku vytvořil slušnou diváckou základnu, která by při úspěšném rozjezdu HbbTV mohla dále narůstat. A první opravdu internetový seriál sledovaný přes internet na televizních obrazovkách je paradox, který sám o sobě láká.

Jak tento článek citovat?

HOLLAS, Ondřej. Semestr – product placement přirozeně. In: Markething [online], 2016. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/semestr

Zdroje

Zdroj náhledového obrázku: https://www.facebook.com/profile.php?id=100012152266422

https://www.stream.cz/porady/semestr

https://www.facebook.com/serialSemestr/?fref=ts

http://www.csfd.cz/film/457015-semestr/prehled/

https://magazin.aktualne.cz/televize/recenze-serial-semestr-je-prvni-moderni-generacni-vypoved-st/r~9747736a9fe811e6bcb60025900fea04/

Continue Reading

Student 1. ročníku Marketingové komunikace a PR na Univerzitě Karlově. Má rád Volvo, nepije kafe.

More in Komentáře

To Top