Connect with us

Komunikace

PIAF 2017: Pod vlivem

Dva dny, růžová barva a největší osobnosti z marketingové branže… Zakroužkujte si
v diářích data 23. a 24. května a doražte v těchto dnech do Veletržního paláce v Praze, kde se uskuteční již 8. ročník jedné z největších mezinárodních konferencí o reklamě
a marketingu — zkráceně nazvané PIAF.

Letošní Prague International Advertising Festival bude pod vlivem. Ten je totiž hlavním tématem konference. Jak se vliv tvoří? Kdo dokáže být vlivný a jaké prostředky používá?
O tom bude rozprávět třicítka přednášejících z Německa, Velké Británie, Chile, Itálie, Holandska a dalších koutů světa.

„Vliv na naše rozhodování mají bezesporu lidé kolem nás. Jak velký a jak s tímto vlivem profesionálně pracovat, je otázka, kterou intenzívně řeší marketéři po celém světě,“ říká
k letošnímu tématu PIAF jeho ředitel Marek Hlavica.

Dvoudenní konference se zaměří také na sportovní marketing a sponzoring, diskutovat se bude o hrdinovi seriálu Vyšehrad i o fenoménu tzv. influencerů na sociálních sítích. Tím to ale nekončí. Co vás na festivalu ještě čeká?

Den první – sportovní marketing i virtuální realita

Celý festival odstartuje svou přednáškou Kristian Götsch, který vám na příkladech sportovních subjektů ukáže, jak získat použitelné fanouškovské insighty a jak je proměnit v konkrétní akci. Tomáš Kučera, ředitel marketingu a PR jednoho z nejnavštěvovanějších hokejových klubů Evropy, kterým je ČEZ Motor České Budějovice, vám prozradí marketingové tajemství tohoto jihočeského hokejového zázraku. A o tom, že zapojení fanoušků nemusí stát zase tolik peněz, porozpráví Edwin Froma. Dozvíte se také, jak se prostřednictvím sportu odlišit, posílit značku a podpořit její růst, ale i jaká je budoucnost tradičních sportovních značek ve fotbale. Mezi dalšími vystupujícími budou např. Joachim Lange, Grant McKenzie, Philip Mitchelson, Karl Lusbec…

Přijďte si na PIAF poslechnout tyto osobnosti sportovního marketingu!

Workshopy vám poradí, jak využít virtuální realitu pro byznys nebo jak vytvořit nadčasovou a rozeznatelnou animovanou kampaň, a také vás nechají proniknout do tajů behaviorální ekonomie. Ani večer to nebude žádná nuda. Nachystaná je totiž večerní akce pro veřejnost Shots in the Dark. Na programu je zpověď několika předních odborníků, kteří se nebojí přiznat k chybám, které udělali a jež je posunuly dál. Mimo to se budou promítat projekty přihlášené do studentské soutěže, letos na téma „Vidíme reklamu za vším“, ale i reklamy, které musely zmizet z éteru na základě rozhodnutí Rady pro reklamu. Závěrem večera bude půlhodinový sestřih toho nejlepšího z posledního ročníku světové soutěže mladých režisérů, který vás zavede mezi světovou špičku nadcházející generace tvůrců. Více informací ohledně PIAF shots najdete zde.

Den druhý – hrdinové, ikony, influenceři a opinion leaders

Hned ráno na konferenčním pódiu vystoupí Jan Schmid a vysvětlí vám, kdo je to opinion leader a jak ho najít. Následovat ho budou „králové Youtube“, tedy nejúspěšnější český youtuber Jirka Král a jeho bratr Petr Král, který je strůjcem bratrova ekonomického
a marketingového úspěchu. Ondřej Aust s nimi bude diskutovat o tom, zda jsou youtubeři přechodnou módou nebo trvalým fenoménem, i o tom, co je podmínkou monetizace úspěšného youtubera. O vlivu a o vlivných hovoří marketéři již od chvíle, kdy se zrodila média.
Influenceři prošli evolucí a právě o tom blíže pohovoří další z řečníků Jai Kotecha
z londýnské Ogilvy. Řečníci promluví také o nové definici role reklamních hrdinů v sociálně náročných časech, o tom, jak se sponzorování fotbalového klubu Udinese Daciou stalo mnohonásobně oceňovanou případovou studií nebo jak lze použít sílu superhrdinů
v oblasti kreativního vedení. Mezi dalšími vystupující budou Ricardo Distefano, Jiří Dužár, Pancho Gonzales, Brian Cox…

Druhý den bude o ikonách, influencerech a opinion leaderech.

Workshopy ukáží, proč se sponzoring neobejde bez aktivace a jak ji správně provést, jaká je cesta k atraktivní a funkční vizuální identitě značky, i to, jak velký potenciál mají sociální sítě pro veřejné instituce a které tři hlavní body jsou nezbytné pro kvalitní komunikaci. Středeční večer bude velkým finálem festivalu. Jeho nedílnou součástí je předávání cen za kreativitu, tzv. Best of…,  přičemž výherce vybere odborná porota složená ze špičkových expertů na marketing. Mezi 11 porotci z 10 zemí najdeme kreativní ředitele německého Heimatu, italského Publicisu, chilské agentury Imbrax, ruského BBDO a další. Do čela poroty
v letošním osmém ročníku PIAF konference usedne 
Fadi Yaish, Regional Executive Creative Director of IMPACT BBDO Dubai.

Soutěž oceňuje kreativitu v marketingu, klasické reklamě, PR, mediální strategii, digitálu, eventech,“ říká ředitel Marek Hlavica.

Vedle standardních kategorií posoudí porota PIAF také práce influencerů, kteří po celém světě podporují image České republiky v rámci spolupráce s CzechTourism.  Soutěže se mohou zúčastnit také studenti, jejichž práce bude ovšem posuzovat veřejnost. „Vidíme reklamu za vším“ se jmenuje lehce recesní studentská soutěž, kterou pro studenty
s PIAFem  spolupořádáme. Pokud jste tedy studenti, přihlašte se do soutěže a vyhrajte lístky na PIAF! Stačí reklamu vidět tam, kde ji jiní nevidí. Více informací o soutěži
ZDE
a v následujícím videu, které pro účely soutěže natočil náš video team coordinator Radoslav Penkov.

ARVE Error: need id and provider

Uvidíme se na PIAFu!

Celý program naleznete na www.piafawards.cz. Snad vás zaujal stejně jako nás a v květnu se ve Veletržním paláci uvidíme. My tam totiž rozhodně chybět nebudeme. Pokud se konference nemůžete zúčastnit, sledujte alespoň náš Facebook, Twitter, Instagram
a Youtube
, kam budeme přidávat reporty z akce.

Takhle jsme se bavili na PIAFu minulý rok! Více na našem Instagramu.

Jak citovat tento článek?

ZELINKOVÁ, Jan. PIAF 2017: Pod vlivem. Ondřej DOSKOČIL, editor. In: Markething [online],  2017.  ISSN 1805 – 4991. Dostupné z http://www.markething.cz/piaf-2017-pod-vlivem

Continue Reading

Studentka 2. ročníku MKPR na FSV UK a šéfredaktorka Markething.cz. Nenapravitelná optimistka, co každodenní životní situace vnímá jako scénky z animovaných filmů. Má ráda Harryho Pottera, Star Wars, Indiana Jonese a filmy s Louisem de Funésem. Baví ji cestování, psaní, čtení, sport i umění. Jo a vlastně taky marketing!

More in Komunikace

To Top