Connect with us

Média

Mixér.cz – zajíc nebo želva v hudebním závodě napříč internetem?

V dlouholeté válce, kterou na poli s českými internetovými vyhledávači vedou ty dva nejrozšířenější, Seznam a Google, se rozehrála na konci letošního dubna další bitva. Seznam.cz totiž spustil svoji staronovou internetovou hudební televizi, která se dá považovat i za odpověď na úspěšný kanál působící pod záštitou Googlu – YouTube.com. Přerod původního hudebního kanálu Seznamu s názvem Music Stream změnou jména zdaleka neskončil. Našel Mixér.cz díru na trhu, nebo je to jen další tuctový přehrávač hudby? Čím bude konkurovat ostatním vizuálně-hudebním platformám?  

Své spuštění ohlásil Mixér.cz nejvděčnější formou, která osloví drtivou většinu veřejnosti – pomocí tv spotu. Již touto reklamou se Mixér.cz vyhranil vůči svému cílovému publiku, kterým jsou především mladí lidé. Pseudomilostná scénka, kdy chlapec dívce místo romantického slaďáku pustí omylem ten nejhorší výplod hudebního průmyslu, celkem jasně poukazuje na to, že i hudební vkus je součástí naší osobnosti a image. Dívka se hitovky starých dobrých Luneticů zhrozí natolik, že má chlapec lidově řečeno po ptákách.

Mixér.cz nabízí hudbu ne podle žánru, ale podle nálady. Hudba na párty, na pohodu a relax, novinky, české a slovenské hitovky a mnoho dalších směrů. Nutno podotknout, že podobné rozdělení do tematických streamů chystá hudební televize Óčko na svém YouTube kanálu.

"Počkej, já tam dám nějaký empétrojky..."

Kterak chce Mixér rozmixovat YouTube

Od nejrozšířenějšího hudebního serveru u nás, Youtube.com, se Mixér.cz liší v několika poměrně zásadních aspektech. Jednak, jakožto internetová televize, neskýtá možnost vyhledávání, ale spíše nabízí klipy dle základního dělení do již zmíněných kategorií. Za další se Mixér od YouTube diametrálně liší v rámci reklam. Můžete sice namítat, že ikonka propagující koncert Pitbulla na Mixéru reklamou je, rozhodně se ale nesetkáte s otravnými Garníky či propagací životního pojištění na začátku klipu, které můžete poslat do pekel až po nekonečných třech, či pěti a více vteřinách, jako je tomu na YouTube. Na Mixéru se má reklama objevovat jen u 10 % videí na pozadí stránky. Oproti YouTube Mixér také optimalizoval tvorbu personalizovaného seznamu oblíbených klipů. Sice nemůžeme vytvářet vícero seznamů, o to je ale práce s klipy jednodušší. A pro konkrétní náladu koneckonců Mixér připravil seznamy sám.

Dalším markatním rozdílem je, že na Mixéru se klipy hudebních vydavatelství EMI, Sony Music, Universal Music, Supraphon, Championship Music a dalších v seznamech vyskytují na základě relativně náhodného pořadí. Pokud tedy hledáte novou či vám neznámou hudbu, nemusíte se zdržovat tím, že lovíte v “podobných videích” a třídíte opravdové songy od parodií a sponzorovaných hitovek kvality bakelitu.

Design dle gusta Steva Jobse

Neradi bychom působili jednostranně či dokonce podplaceně, ovšem musíme Mixér i nadále chválit, a to pro jeho design. S applovským důvtipem se designéři webu chopili toho, co si dnešní moderní člověk žádá – jednoduchosti. Měkké bílo-šedé provedení bez zbytečných kudrlinek a poutačů pozornosti má od nás jednoznačný palec nahoru, na rozdíl od webu internetové verze hudební televize Óčko, který aspiruje na vítěze ceny Složitost jara 2012.

Mixér.cz se drží přísloví "V jednoduchosti je krása"

Nepřehledná struktura webu Óčko.tv

Co je tedy Mixér.cz? Soubor internetových playlistů, které nabízí Avril Lavigne vedle Kosheen, Tata Bojs a Sunshine vedle Václava Neckáře, The Muse vedle Yeah Yeah Yeahs nebo Michaela Jacksona vedle The Cranberries. Každý si najde to své a rozšíří si obzory. Dá se tedy čekat, že se Mixér stane masově využívaným přehrávačem jak pro příležitost party, tak jako pozadí k učení či scéně podobné té z televizní reklamy? Budou si Mixér lidé stahovat do svých tabletů a chytrých telefonů, jak je plánováno? Nechme se překvapit, zda nová internetová televize nepoleví z tempa, které na začátku svého přespolního běhu českým internetovým světem nasadila.

Zdroje:

www.mixer.cz
www.youtube.com
www.ocko.tv
www.mediar.cz
www.mam.ihned.cz
www.tvspoty.cz

Jak citovat tento článek:  

VOTRUBOVÁ, Martina. Mixér.cz – zajíc nebo želva v hudebním závodě napříč internetem?. Markething [online]. [cit. 2012-06-15]. Dostupné z: http://www.markething.cz/Mixer.cz-zajic-nebo-zelva-v-hudebnim-zavode-napric-internetem

Continue Reading

Absolventka oboru Marketingová komunikace a PR na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy, v současné době studiující Mediální studia tamtéž. Má ráda vydařené kampaně luxusních značek, zajímá se o politický marketing a zbožňuje sociální sítě, především Instagram. Ráda se směje memům, fotí a jí.

More in Média

To Top