Marketing
Markething je naostro!
Dva měsíce a kousek běžel Markething v beta verzi, ladila se struktura webu, složení redakce, otázky dalšího rozvoje a tak dále. A pak jsme si řekli dost, už nám to šlape docela dobře, tak to pojďme spustit naostro. Nechtěli jsme okolo toho dělat moc velký humbuk (i když nutno se omluvit naším facebookovým friendům, kteří museli snést jistou dávku spamu na svých zdech), takže jsme místo tiskové konference vydali jenom tiskovou zprávu a web si pokřtili v komorní atmosféře s redakcí, spolužáky, vyučujícími a vedením katedry i fakulty včetně děkana FSV UK, doktora Jakuba Končelíka.
Ale pojďme si to trochu zrekapitulovat. Po delších kavárenských přípravách jsme 19. ledna tohoto roku spustili webové stránky Markethingu a souběžně s nimi i jeho stránku na Facebooku. Původní ideou bylo sem tam si napublikovat nějaký obsáhlejší článek pocházející ze školních škamen, nicméně tato idea se rozplynula společně se sympatickým množstvím našich spolužáků a absolventů z oboru Marketingová komunikace a PR, kteří měli zájem na tvorbě obsahu participovat.
Zahájeno, pokřtěno, spuštěno
Z původního plánu koncipovaného spíše pro menší projekt se najednou stává ambiciózní webzine, který na Facebooku bez inzerce za dva měsíce nasbíral 1.300 fanoušků, který denně navštíví stále více a více čtenářů (aktuálně balancujeme na úrovní tří stovek unikátních návštěvníků denně) a kterému se daří svými články vyvolávat zajímavé diskuze a komentáře od lidí, o kterých píšeme. My si samozřejmě tohoto všeho velmi ceníme, bereme to s pokorou a bereme to zároveň jako obrovskou výzvu a motivaci, proč na tom všem pracovat i nadále a proč být lepší, aktuálnější, trefnější.
Když jsme včera po poledni vydávali tiskovou zprávu, říkali jsme si, že to máme tak fifty-fifty. Úspěch nebo nezájem. Nakonec se však potvrdila ta optimističtější varianta a ještě než jsme na akademické půdě zahájili prezentaci k slavnostnímu spuštění webu, už jsme si mohli nadšeně přeposílat výstupy na online verzi týdeníku Marketing & Media či vlivné České Pozici.
Samotné slavnostní zahájení proběhlo v „naší“ budově Hollar, sídle Institutu komunikačních studií a žurnalistiky na Smetanově nábřeží. Dorazil zakladatel oboru, doktor Pavel Dolanský, vedoucí katedry, doktorka Denisa Kollmannová i děkan Fakulty sociálních věd UK, doktor Jakub Končelík. Ve velmi uvolněné atmosféře jsme jim i všem ostatním účastníkům stručně shrnuli, co nás vedlo k založení, kdo jsme, co děláme, čeho jsem dosáhli a čeho dosáhnout chceme a poté již nic nebránilo tomu, aby děkan otevřel láhev sektu a pokřtil naše dítko jménem Markething.
Krátké video z akce:
Milí čtenáři, děkujeme vám za vaši podporu, za to, že nás čtete a slibujeme, že se s Markethingem rozhodně nebudete nudit. Redakční tým vám bude pravidelně přinášet dávku komentářů, glos, postřehů, názorů, rozborů i obsáhlejších studií ze světa marketingu, reklamy a PR.
Markethingu, vítej na světě, za rok si tě zrekapitulujeme!