Connect with us

Komunikace

Markething.cz na Majálesu

Na letošním Majálesu měl Markething.cz svůj vlastní stánek ve studentské zóně Univerzity Karlovy. Co Mthing nabízel, koho přilákal a čeho si na festivalu všiml?

Již tradičně spolupracovali organizátoři Majálesu s různými studentskými organizacemi a dali jim prostor k představení se v rámci festivalu. Za Karlovu Univerzitu se vedle Studentské Unie či Ukáčka.cz mohl prezentovat i Markething.cz. Povětrnostní podmínky venkovní akci přály a nic nám tedy nestálo v cestě setkat se s našimi stávajícími i potenciálními čtenáři.

U markethingového stánku podávaly naše redaktorky zvědavcům informace o tom kdo jsme, co děláme a o co se snažíme. Především ale lákaly návštěvníky festivalu do soutěže. O jakou soutěž se jednalo? Zadání úkolu bylo celkem jednoduché, i když jeho uspokojivé splnění vyžadovalo značnou míru kreativity a originality. Nálepky hlásající, že “Markething.cz was here”, měly být originálně vylepeny na co nejexotičtější místo, aby byly následně vyfoceny a poslány k nám do redakce. Odměnou výherci bylo 50 litrů piva Gambrinus Excelent. Nejspíše i díky lákavé výhře jsme obdrželi řadu zajímavých fotografií, tři nejlepší si můžete prohlédnout zde.

Rybíz a citron kam se podíváš

Majáles samozřejmě nebyl jen o nás. Dostavilo se mnoho dalších organizací i komerčních subjektů. Aktivitou, která nás zaujala natolik, že by se dala vyhlásit nejpovedenější promo akcí Majálesu, je prezentace Frisca, které nabídlo návštěvníkům festivalu ochutnávku svého nového nápoje. Do Frisco rodiny mezi klasické jablečné Frisco, Frisco Dry a oblíbené brusinkové Frisco přibyl nový nápoj s příchutí černého rybízu. A mezi první akce, na kterých byl k dostání, patří právě pražský Majáles, což vyvolalo u návštěvníků až davový záchvat. Frisco využilo lidské potřeby zkoušet něco nového v kombinaci s letním počasím a z marketingového hlediska vytěžili ze samplingu maximum. Lidé v dobré náladě si vzájemně doporučovali Frisco o sto šest. Ani my jsme neodolali a chuťově nápoj hodnotíme velice kladně a odevzdaně se tak připojujeme k pozitivní vlně word-of-mouth. Navzdory tomu, že cílovou skupinou komunikace Frisca jsou jednoznačně dívky (viz www.friscodrink.cz), nápoj, dle našeho pozorování, velice zaujal i mužskou část návštěvníků festivalu. Přisuzujeme to však již zmíněnému teplému počasí.

Z dalších nápojů, které se na Majálesu prezentovaly, je záhodno zmínit komunikaci nových “drinků” Gambrinus. Plechovky s nápisy “Řízný citron” a “Limetka a bezinka” bylo vidět téměř všude. Osvěžující ovocné moky jednoznačně konkurují výše zmiňovanému Friscu nejen svou ovocnou chutí, ale i mladistvou komunikací a barevným designem. Nová řada produktů Gambrinus byla na festivalu nabízena k ochutnání zdarma a je třeba podotknout, že díky sladké chuti a komunikačnímu tlaku (jako hlavní sponzor festivalu měl Gambrinus samozřejmě všude strategicky rozmístěné stánky a loga) ji ochutnal snad každý.

Letošní Majáles se z marketingového hlediska nesl ve znamení velkých příležitostí. Pro distributory chlazených nápojů to byla tradičně šance, jak důvěrně oslovit cílovou skupinu hned zkraje léta, pro nás to byla šance, jak představit Markething.cz novým čtenářům, probudit v nich kreativitu a smysl pro soutěživost. Povedlo se nám to? Můžete posoudit sami.

3. místo: Nádherná fotografie, kterou nám zaslal Jakub Hojer ze vzdálených Krkonoš.

2. místo: Malé dítě se spáleným nosem propagující Gambrinus 11° je též fenomenální. Autorkou je Jitka Syslová.

 

1. místo: Polepit rektora Univerzity Karlovy, vynutit si jeho ležérní úsměv a vyhrát sud piva je mnohem větší punk, než hodit botou po Georgi Bushovi a skončit ve vězení. Kateřina Horká po právu získává první místo.

 

 

Jak citovat tento článek? 

VOTRUBOVÁ, Martina. Markething.cz na Majálesu. Markething.cz [online]. [cit. 2012-05-13]. Dostupné z: http://www.markething.cz/markething.cz-na-majalesu

 

Continue Reading

Absolventka oboru Marketingová komunikace a PR na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy, v současné době studiující Mediální studia tamtéž. Má ráda vydařené kampaně luxusních značek, zajímá se o politický marketing a zbožňuje sociální sítě, především Instagram. Ráda se směje memům, fotí a jí.

More in Komunikace

To Top