Connect with us

Komentáře

Fucking awesome New Media Inspiration?

V sobotu 21. 2. 2015 prostory budovy Filozofické fakulty Univerzity Karlovy ožily. Nemohli za to ale nedočkaví studenti, kteří by čekali na první pondělní přednášky, ani policie, která by prohledávala budovu kvůli bombě, jako se nám stalo ve středu a znova v pondělí na FSV. Konal se čtvrtý ročník konference “New Media Inspiration” (tentokrát s tématem “digitalizace člověka”) a chodby se naplnily nadšenci do nových médií, kteří zase po čase mohli pořádně provětrat své twitterové účty. Jak se konference povedla a co nás zaujalo?

 

I ikonka prodává

V prvním přednáškovém bloku vystoupil v rámci linie “Data a technologie” Pavel Ungr, který se zabýval SEO pro mobilní zařízení. K nákupům prostřednictvím mobilních telefonů dochází především za pomoci aplikací. Pro uživatele je to příjemnější a jednodušší, než cokoli hledat na mobilním webu. A jak tedy dosáhnout toho, aby naše aplikace byla dostatečně stahovaná, zaznamenávala minimální počet odinstalací, byla konkurenceschopná a navíc viditelná? Kromě výběru vhodných klíčových slov (ta by se měla například týkat přímo problému, který aplikace řeší), se Pavel Ungr zmínil o ikonce aplikace. Ačkoli někdo může tuto drobnost přehlížet, je důležité, aby byla smysluplná a barevná. “S hezkou ikonkou budou lidi aplikaci používat víc,” řekl.

 

Serious games

Marc Prensky se jednou vyjádřil, že vývoj počítačových her se stane nutností, protože jinak nebude možné zaujmout videoherní generaci. Ve své přednášce linie “Původní výzkum” představil Vít Šisler z Filozofické fakulty UK projekt Československo 38-89. Jedná se o výukovou simulaci určenou především pro studenty a učitele středních škol. “Simulace budou studentům prezentovat klíčové okamžiky českých a československých soudobých dějin, umožní jim „prožít” dobové události z pohledů různých aktérů a rozvinout tak hlubší porozumění komplexním politickým, sociálním a kulturním souvislostem,” stojí na oficiálním webu projektu.

NAKI_web 01

Kromě samotného Československa Vít Šisler seznámil posluchače i s takzvaným “digital game-based learning” obecně a jeho historií.

Z vůbec první ze “serious games”, her přímo určených pro výuku ve školách, se stal propadák. Jmenovala se “Adventures in Math” a nenabízela “hráči” nic jiného než nezábavnou hru, která byla přerušována složitým matematickým testem. Nevalný úspěch měla v polovině 90. let také první “Civilizace”, která zase byla příliš náročná. Avšak ačkoli ji velké procento studentů brzy přestalo hrát, u těch, kteří setrvali, se projevil hlubší vhled a porozumění problému. Obrovský úspěch zaznamenala až “GC: Palestine”. Výuková hra, která konečně přišla s dostatečně zábavným konceptem na to, aby v hráčích vzbudila zájem. V roli novináře v Jeruzalémě tu měli možnost interagovat se znesvářenými stranami a (v případě dobrých vztahů s nimi) získávat informace pro svůj článek.

 

(Don’t) Look at this Instagram

O zábavu se v druhém bloku linie “Digitalizace člověka, marketing a inspirace” postaral Jan Jelínek. Ve dvou po sobě jdoucích přednáškách představil kampaně agentury Zaraguza.

První z nich byla “Heineken City Symphony”, jejíž zadání znělo “Make it fucking awesome”. Jde o unikátní projekt cílící na mladé, moderní, zcestovalé a charismatické muže ve velkých městech, kteří chtějí vystoupit z davu. Heineken jim má přinášet styl a světovost. Za úspěchem kampaně, která vyhrála i prestižní ocenění FWA, vidí Jan Jelínek to, že se nebáli porušit zavedená pravidla. Neposlouchali statistiky, protože by jen limitovaly projekt.

Následující přednáška se týkala kampaně pro Olympus. Rok 2011 se stal nejhorším rokem pro fotografování. S příchodem Instagramu poklesl prodej fotoaparátů o 10 %. Agentura Zaraguza ale přišla s “fotocihlou” a “fotomajákem” (na videu níže). Fotocihla a fotomaják zvýšily Olympusu prodej fotoaparátů o ohromných 70 %.

ARVE Error: need id and provider

ARVE Error: need id and provider

 

Věříme, že pořadatelé New Media Inspiration (Tuesday Business Network a Studia nových médií na Filozofické fakultě) se řídili podobným zadáním jako Zaraguza, a pokud jste letos “#nmi15” nestihli, příští ročník si rozhodně nenechte ujít. Navíc se nemusíte bát toho, že se koná už od sobotního rána. Pokud přijdete po náročné páteční noci, čeká tu na vás občerstvení zdarma, čaj nebo káva. Potom už stačí jen pohodlně se usadit a poslouchat přednášející, kteří se postarají o příjemné probuzení. Takže se těšíme a příští rok, na viděnou!

 

Jak citovat tento článek?

UNZEITIGOVÁ, Jana. Fucking awesome New Media Inspiration?. Markething [online]. 2015 [cit. 2015-02-25]. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/fucking-awesome-new-media-inspiration

Continue Reading

Studentka 3. ročníku oboru Marketingová komunikace a PR. Nejvíce ji zajímá marketing herního průmyslu, nová média a fandomy. Ve volném čase ráda píše povídky se špatnými konci, přespává na zříceninách hradů s divnými lidmi, motá se fotografům do záběru a snaží se ukout prsten moci.

More in Komentáře

To Top