Marketing
Jak na HR kampaně v roce 2019
Ekonomika sílí (zatím) a z pohledu zaměstnavatele je situace na trhu práce tragická. Dle průzkumu Manpower Group CZ má problém
s nedostatkem zaměstnanců přes 36 % českých firem. 18 % Čechů
v posledních 5 měsících změnilo svoji práci. Jak uspět na trhu práce
v roce 2019?
Originální content
To, že obsah je král, víme všichni. V HR kampaních to ale platí dvojnásob. Ve chvíli, kdy se snažíte získat zaměstnance na úkor konkurenta, musíte využít každé příležitosti, jak se odlišit a ukázat, že jste lepší. Pověsit neplacený inzerát na internet už dávno nestačí. Originálním obsahem můžete získat výhodu nad konkurenty už ve chvíli, kdy potenciální zaměstnanec poprvé vidí vaši reklamu.
Analýza
Bez relevantní analýzy střílíte naslepo, veškerá potřebná data přitom máte na dosah ruky. Kvalitativně zkoumejte vlastní zaměstnance, kreativec bude pravděpodobně lépe vědět, co zaujme další kreativce než vy.
Nezapomeňte analyzovat data z vašich online médií – díky tomu můžete zjistit, kde se vaši potenciální zaměstnanci nachází a zasáhnout je tak obsahem vytvořeným přímo pro ně.
Optimalizujte landing page
Měli jste štěstí (nebo jste se řídili našimi radami) a povedlo se vám zaujmout pozornost vysněných zaměstnanců. Kliknou na odkaz v placené reklamě, přijdou na web, kde se nebudou cítit dobře a nezískají potřebné informace. Během několika vteřin vaši stránku opustí. V takové situaci přicházíte o veškeré vynaložené úsilí i finanční prostředky.
Správně nastavená landing page rozhoduje o úspěchu či neúspěchu vaší kampaně. Když vytvoříte na vašem webu stránku pro každou pracovní pozici a dáte jí vlastní identitu, získáte větší prostor pro její prezentaci než kdekoliv jinde. Můžete být velmi konkrétní a využít profesní žargón, rozvětvenější struktura webu a správná textace vám také vylepší SEO. Při popisu pracovní pozice myslete na to, co kandidáty opravdu zajímá.
Inovujte
Využití nových formátů a technologií vás nejen posune o krok před vaše konkurenty, ale také vám usnadní velké množství práce. Správné využití a naprogramování chatbota ve Facebook Messengeru vám umožní efektivní předvýběr zaměstnanců nebo snadno zodpoví FAQ o firemních benefitech – dovolené, home office, stravenkách apod. Podle některých zdrojů mohou chatboti snížit cost-per-hire až o 25 %.
Informujte o průběhu přijímacího řízení předem
Lidé mají strach z neznámého. Když bude mít uchazeč o práci na výběr ze dvou výběrových řízení, z toho u jednoho bude přesně vědět, do čeho jde, pravděpodobně upřednostní právě to. Stejná věc platí i co se týče pracovního kolektivu – ukažte budoucím zaměstnancům s kým budou pracovat, kdo bude jejich šéf a kdo bude sedět u pohovoru. Oboje se dá hezky zpracovat na kariérní stránce a zvednout tím její konverzní poměr.
Český trh práce v datech
Nezaměstnanost v březnu po krátkém růstu opět klesla, a to na 3,2 %. Bez práce je 241 417 lidí, což je nejnižší hodnota od roku 1997. Počet volných pracovních míst vzrostl na 333 111. Pro srovnání – loni v březnu byla míra nezaměstnanosti 3,7 %. Není překvapením, že nejnižší nezaměstnanost zůstává v Praze, kde je bez práce jen 1,9 % obyvatel. Mladí lidé s vysokou školou si práci hledají snadno, v evidenci úřadu práce jsou nejčastěji uchazeči s nízkou kvalifikací a průměrným věkem 43,1 roku. I přes to, že se očekává mírné zpomalení ekonomiky, najít kvalifikované zaměstnance bude stále těžké.
Jak citovat tento článek?
KILBERGER, Adam. HR Kampaně 2019 In: Markething [online], 2018. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: https://markething.cz/jak-na-hr-kampane
Zdroje
https://www.irozhlas.cz/ekonomika/nezamestnanost-v-cr-prace-zamestnani-unor-2019_1903080911_ako
https://business.linkedin.com/talent-solutions/blog/job-descriptions/2018/job-description-heatmap
https://www.hrdigitaltoday.com/blog/2018/04/guest-post-innovating-with-chatbots-what-can-i-use-them-for
https://www.behance.net/gallery/54431603/A-Better-Job-is-Waiting-PNET
https://www.businessinfo.cz/cs/clanky/trh-prace-v-roce-2019-bude-to-divocina-118010.html?fbclid=IwAR395gX-CM9fqlJf9ueUTkPPOGlHWs9kK4zEG8n0A30h8WGhzUm6T1dMBas
https://www.alza.cz/kariera