Komentáře
Instagramová reklama přichází do Čech
Sociální sítě už dávno nejsou jen o sdílení fotek a hraní her. Čím dál tím více jsou značkami využívány pro marketingové účely. Po Facebooku, který už si bez reklamy snad ani neumíme představit, ji nově budeme vídat i na další oblíbené sociální síti – Instagramu.
Facebook miluje Instagram
Poté, co v roce 2012 Facebook koupil za 1 miliardu dolarů síť Instagram bylo jasné, že z něj ještě vyroste něco velkého. S počtem 400 milionů aktivních uživatelů měsíčně už Instagram něco velkého je, a nyní se posouvá ještě dál, ruku v ruce s Facebookem. Ten se obecně snaží roztahovat svá reklamní chapadla i mimo vlastní platformu a jeho reklamu už tak můžete potkávat i mimo Facebook samotný. Rozšíření reklamy i na Instagram byl tak další logický krok. A to nejen kvůli expanzivním tendencím modré sociální sítě, ale také díky obrovské uživatelské základně (1.49 miliardy měsíčně aktivních uživatelů), díky které může Facebook na každého z nás velmi dobře cílit reklamu. A právě toto cílení teď bude využívat i Instagram, skrze informace, které o nás Facebook shromažďuje.
Reklama přichází i k nám
V minulých měsících byla reklama na této sociální síti dostupná pouze pro 8 vybraných zemí, kde ji inzerenti testovali. A Instagram nyní po tomto testovacím období oznámil, že možnost reklamní podpory rozšíří 30. září i do ostatních celkem 30 zemí, včetně České republiky. I u nás již tedy bude možné propagovat značku, produkty a obecně komunikovat pomocí reklamy k poměrně specifické uživatelské skupině. Podle nového výzkumu agentury Nielsen najdete v Česku na Instagramu přibližně 8 % uživatelů internetu. To znamená přibližně půl milionu Čechů. Přestože Instagram neposkytuje pro Českou republiku oficiální statistiky, dá se předpokládat, že v Čechách na Instagramu najdeme především mladší věkovou skupinu uživatelů (podle výzkumu Nielsen nejvíce ve věku 15-34 let), kteří drží krok s dobou, vlastní chytrý telefon a sledují trendy. A nebo prostě rádi fotí.
Jak to bude vypadat
Instagram bude využívat stávající facebookou databázi informací o uživatelích, to ale není jediné, co Facebook Instagramu zapůjčí. Reklamu na Instagramu budete moci od 30. září spravovat buď skrze facebookové reklamní rozhraní nebo se připojit přes instagramový systém Ads API. Abyste mohli sledovat a odpovídat na komentáře u vašich reklam, musíte svůj instagramový účet přidat k facebookovému reklamnímu rozhraní Business Manager.
Jednoduše se dá říci, že se Facebooková reklama přesune i na Instagram, avšak v jiném kabátě. A asi nejdůlěžitšjší změna? Z Instagramových příspěvků už budete moci uživatele odkazovat na váš web, což do dnešní chvíle nešlo. Podporu neměly ani aktivní odkazy v popiscích příspěvků. A co na to říká jeden z uživatelů, který bude reklamu na Instagramu využívat?
Budu rád sledovat, jak reklama ovlivní tvorbu obsahu a cíle značek, které začnou do instagramu investovat nově i peníze za zásah a jak se nákup reklamy bude chovat s ohledem na dostupnost impresí (nemáme data o chování uživatelů od retence po délku návštěvy).
Dáva to i možnost strategiím k rychlému vybudování vlastního kanálu a využití zatím poměrně velkého organického zásahu, než ho začnou kosit algoritmy a lidé masivně klikat na “boost”, což je skvěle fungující “perpetu v mobile”, protože nutí značky vytvářet lepší obsah a neznehodnocovat uživatelský požitek z hashtagování hezky uspořádáných pixelů. – Eduard Krečmar, Media Director Brandz Friendz
Stejně jako Facebook bude i Instagram nabízet široké portfolio reklamních formátů, od promovaných fotek a videí po složitější formát Carousel Ads, kdy je za sebou v řadě složeno více fotek. Tento formát je dostupný poměrně nově i na Facebooku. A co budete moci z těchto formátů získat? Reklamu budete moct optimalizovat na prokliky, resp. zvýšení návštěvnosti webu, dále zhlédnutí videa, instalaci mobilních aplikací a Mass Awarenes, který má za cíl doručit vaši reklamu co největšímu počtu uživatelů.
A proč jít na Instagram?
Brány instagramové reklamy se otevřou pro všechny české uživatele, kteří budou mít další prostor k zásahu svých zákazníků. Obrovský potenciál zde pak budou mít hlavně fashion, beauty a food značky, jelikož těmito tématy Instagram nejvíce žije už teď. Nabízíte novou rtěnku nebo jste otevřeli restauraci? Představte jí mladým uživatelům na Instagramu, v prostředí, které se pro tento obsah velmi hodí. Otázkou ale je, zda tento placený obsah nenaruší doposud velmi intuitivní přirozené prostředí, které na Instagramu panuje. Typické reklamní vizuály by pak mohly toto prostředí silně narušit a znepříjemnit uživatelům používání aplikace. Nezbývá než doufat, že značky budou natolik schopné, aby vkládaný reklamní obsah dokázaly Instagramu přizpůsobit. A co vy? Půjdete do toho?
Zdroje:
http://blog.business.instagram.com/post/128686033016/150909-advertisinglaunch
http://blog.business.instagram.com/post/120537653811/the-next-steps-for-ads-on-instagram-new-formats
http://blog.instagram.com/post/129662501137/150922-400million
http://wersm.com/if-youre-going-to-use-carousel-ads-do-it-like-tesco/
http://newsroom.fb.com/company-info/
https://business.instagram.com/advertising/
Zdroj náhledového obrázku: Jiří Šindelář (Kočičí Kirk)
Jak citovat tento článek:
ZIEGLEROVÁ, Lenka. Instagramová reklama přichází do Čech. Markething [online]. 2015 [cit. 2015-24-09]. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/instagramova-reklama-prichazi-do-cech