Komentáře
Výrobce vložek odhalil pravdu o ženské periodě
Na zdech firemních stránek můžeme nalézt různé fanouškovské příspěvky. Jsou to klasické stížnosti, pochvaly či dotazy. Jsou to ale také často úsměvné či sarkastické příspěvky, u kterých se musí správce stránky škrábat na hlavě a vymýšlet, jak na ně zareagovat. Podobným případem je příspěvek jistého Richarda Neilla z 8. října na facebookové stránce britského výrobce vložek Bodyform. Post na této správcem dosti opomíjené stránce začal okamžitě nabírat desetitisíce lajků a tisíce komentářů. Ještě mnohem větší ohlas ale vzbudila úžasná reakce firmy, která byla na zahraničních serverech označena za social masterpiece. Pojďme to vzít ale od začátku.
Bodyform se v devadesátých letech ve Spojeném Království proslavil reklamami se znělkou „Whooooooa, Booodyfoorrrm!“, ve kterých prezentoval období menstruačního cyklu žen jako procházku růžovým sadem a časem na všemožné aktivní a adrenalinové hrátky. Tedy pokud daná žena používá jejich vložky.
Příklady reklam:
Známá znělka se dokonce dostala i do jednoho z dílů Mr. Beana:
Celý můj život jste mi lhali, zmetci!
Zřejmě tyto reklamy motivovaly Richarda Neilla k napsání sarkastického komentáře, ve kterém Bodyform označil za partu prohnaných zmetků. Proč? Přečtěte si znění jeho komentáře. Vážně jsem se u toho upřímně smál.
Ještě více jsem se ale smál u reakce Bodyformu. Na tento komentář totiž zareagovali o poznání sarkastičtějším videem, ve kterém CEO firmy Caroline Williams (ztvárněná profesionální herečkou) v odpovědi Richardovi přiznává, že mu lhali. A omlouvá se. Veřejně tak odkrývá pravdu o ženské periodě. Mimo jiné podotkne, že ve svém výčtu zapomněl zmínit jízdu na koni, napije se zvláštní modré tekutiny (jistě si vybavujete dětské pleny a dámské vložky, které vždy v reklamách čímsi polévají, aby demonstrovali jejich schopnost absorpce) a na závěr si uprdne s komentářem: „Ups, věděl jsi, že tohle děláme také, ne?“. Ostatně posuďte videoodpověď sami.
Inspirujte se!
Výsledkem jsou tři miliony zhlédnutí videa během jednoho týdne (s drtivou převahou pozitivních hodnocení) a bezmála zdvojnásobení množství fanoušků jinak téměř neaktivní stránky. Teď už je jen na Bodyformu, jak této velmi pozitivní publicity na sociálních sítích dále využije.
Samozřejmě se objevily i názory podotýkající, že vše bylo naplánované a komentář byl vložen cíleně. No, jak to doopravdy bylo, se asi nedozvíme. Budiž ale tato bryskní a povedená reakce inspirací i pro české social media specialisty. A nejen je.
Interakci mezi zákazníkem a společností se zajímavým vyústěním jsme popisovali již letos v únoru, kdy byl na základě dopisu od pětileté holčičky přejmenován tiger bread na giraffe bread. Více o tom si můžete přečíst zde.
Zdroj:
Za tip na článek děkuji Ondřeji Koppovi.
Jezebel.com
Zdroj náhledového obrázku: theweek.co.uk
Jak citovat tento článek?
PAVLŮ, Ondřej. Výrobce vložek odhalil pravdu o ženské periodě. Markething [online]. 24. října 2012 [cit.2012-10-24]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/bodyform.