Connect with us

Komunikace

Filmové tažení Miuccie Prady

Pro italskou luxusní ikonu bylo spektakulární představení podzimní kolekce asi pouhým začátkem velkého hollywoodského dobrodružství. V sekci krátkého filmu byl na 65. ročníku filmového festivalu v Cannes představen snímek Romana Polanského s názvem “A Therapy”. Na následujících řádcích budete mít možnost vidět, jak může fungovat sofistikovaně řízená korporátní komunikace. Pokud chcete představit nový reklamní spot oslňujícím způsobem, můžete za enormní sumu nakoupit dlouhé hodiny vysílání v primetimu stanice ABC. Nebo ho můžete pustit na nejvěhlasnějším světovém filmovém festivalu.

Pokud někdo ovládal svým PR letošní festival v Cannes, byla to nepochybně společnost Prada. 21. května ve večerních hodinách byl k velkému údivu všech promítnut snímek Romana Polanského v sekci krátkého filmu. A Therapy popisuje psychoterapeutické sezení Heleny Bonham Carter u sira Bena Kingsleyho v roli lékaře. Zatímco se pacientka svěřuje, vedle sedící psychoterapeut je doslova fascinován kožichem zavěšeným u dveří. Ten si nakonec nasazuje s obrovskou satisfakcí ve tváři. Nosné sdělení celého filmu, potažmo tří minutového reklamního spotu, zní “Prada suits everyone.

ARVE Error: need id and provider

Po Oscarech vonící herecké obsazení, režie a střih (Hervé de Luze) snad ani nechtějí nechat člověka uvěřit, že jde v podstatě jen o imageový spot. Prada nebyla ovšem vidět pouze na plátně. Prezentaci značky přenesla i do roviny modelů a k tomuto účelu si vybrala dvě evropské herečky – ukrajinskou Millu Jovovich a francouzskou Bérénice Béjo.

Photo by Jacopo Raule/Getty Images for L'Oreal

Milla Jovovich na premiéře snímku On the Road

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Známá ukrajinská herečka a partnerka režisérů Bessona a Andersona se objevila ve dvou róbách Prada. Ta vlevo je posázená zlatými flitry s dekoltem obšitým jantary. Šaty napravo jsou vyhotoveny z hedvábí. Francouzská hvězda snímku The Artist se zase nechala vidět v modelu s atlasovým topem a plisovanou sukní.

Bérénice Béjo na filmovém festivalu v Cannes

Pokud detailně analyzujeme komunikační aktivity italského módního domu, nezbývá než konstatovat, že oplývá atributy dlouhodobé, koherentní a jasně cílené strategie propojující značku s filmovým uměním. Prezentace podzimní kolekce, novodobá gangsterská ikona Michael Pitt jako tvář pánského sortimentu značky, aktivity v Cannes a stylizace současných oděvních řad do 50. let vyznačujících se například legendou Jamese Deana. Na vlně 50. let je pak též postavena spolupráce s grafikem Vahramem Muratyanem. Záměr při utváření identity značky je víc než zřejmý.

Zdroj fotografií:

Prada

Jak citovat tento článek

MAXA, Martin. Filmové tažení Miuccie Prady. Markething [online]. [cit. 2012-05-30]. Dostupné z: http://www.markething.cz/filmove-tazeni-miuccie-prady

Continue Reading

Absolvoval bakalářský obor Marketingová komunikace a PR na IKSŽ FSV UK a roční studium na francouzském Sciences Po Rennes, kde se zaměřil na marketing luxusního zboží a módních značek v propojení s moderními dějinami. Magisterský titul získal taktéž na IKSŽ FSV UK v rámci oboru Mediální studia. V současnosti na své alma mater externě vyučuje, zajímá se o oblast transmediálního vyprávění.

More in Komunikace

To Top