Z terénu
Do Prahy přijede Henry Jenkins, bůh nových médií
Každá sféra lidské činnosti má svého guru, mentora či autoritu, ke které všichni bez rozdílu vzhlíží. Na poli nových médií a kulturní konvergence se takovým Yodou stal profesor Henry Jenkins, který v průběhu června zavítá do Prahy.
Institut komunikačních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy pořádá exkluzivní sympozium, které proběhne 18. června na půdě Institutu ekonomických studií nacházejícího se v Opletalově ulici. Budete mít jedinečnou příležitost shlédnout u řečnického pultu profesora Henryho Jenkinse, který se vystřídá se svou kolegyní z University of Southern California, Sangitou Shresthovou. Dále vystoupí Nico Carpentier a Jaroslav Švelch, oba přednášející na půdě Univerzity Karlovy, a také Jakub Macek z brněnské Masarykovy Univerzity. Veškeré podrobnosti o akci s názvem Transmedia Generation: On Empowered and Impassioned Audiences in the Age of Media Convergence with Henry Jenkins se můžete dozvědět zde. Sympozium je určeno nejen odborné a akademické veřejnosti, ale také zainteresovaným zástupcům veřejnosti širší – novinářům, umělcům a marketingovým profesionálům. Registrace probíhá do 11. června. S případnými dotazy a s potvrzením účasti se, prosím, obracejte na pana Jaroslava Švelcha (svelch@fsv.cuni.cz).
Program akce bude následující:
- 14:15 – Zahájení
- 14:30 – The Transmedia Generation: Spreadable Media, Fan Activism, and Participatory Learning – Henry Jenkins, University of Southern California
- 15:45 – More than desire for text: online participation and social curation of content – Jakub Macek, Masaryk University, Brno, Czech Republic
- 16:15 – Bollywood migrations – Sangita Shresthova, University of Southern California
- 16:45 – Pauza
- 17:05 – Fan translation as a social and (inter)cultural practice – Jaroslav Švelch, Charles University in Prague
- 17:35 – The dark sides of online participation – Nico Carpentier, Free University of Brussels, Charles University in Prague
- 18:05 – Pauza
- 18:10 – Diskuze
- 19:00 – Konec akce
Pokud se chcete dozvědět, jaká aktuální témata a problémy hýbou světem nových médií, kulturní konvergence a populární kultury, rozhodně si nenechte ujít unikátní příležitost setkat se s průkopníkem a autoritou oboru. Markething bude u toho.