Connect with us

Komunikace

Coca-Cola a Pepsi mění proces výroby. Nechtějí nosit „škodlivou“ nálepku

Coca-Cola a Pepsi mění způsob, jakým dodávají soft drinkům karamelové zbarvení.  Podle kalifornského předpisu musí být nápoje obsahující určitou úroveň karcinogenních látek označeny „škodlivou“ samolepkou upozorňující na riziko rakoviny. Nápojovým gigantům se nechtěný „rebranding“ samozřejmě nelíbí. Zvolily nečekanou cestu – mění výrobní postup a to dokonce v celých Spojených státech.

Stačilo málo a The American Beverage Association, která zastupuje nealkoholický nápojový průmysl, prohlásila, že její členové budou  používat barvivo v určitých produktech  podle nového kalifornského standardu. To vše odstartoval jeden  jediný laboratorní výzkum  na krysách. Přijde vám to málo?

Tiché obecenstvo

Zarážející na celé události se jeví kontrast bagatelizování výzkumu podpořené vyjádřením předních výživových  odborníků  a zásadní reakce obou firem – změna výroby.  Jakákoliv produkční změna ve velké společnosti znamená komplikovaný krok, tím spíše, že se plánuje rozšířit na další státy, potažmo kontinenty.V prvé řadě se tedy ptáme – kde je  „plechovková  lobby“? Silná PR kampaň?  Coca-Cola přistoupila na změnu výroby celkem bez odporu. Vymyslela chemickou změnu karamelového barviva a zbavila se hanlivého označení nejen pro Kalifornii.

It’s the REAL thing

Za druhé – základní ingredience – ty tvoří alfu a omegu celé chuti, která je v očích konzumentů „nedotknutelná“.  Čekali jste zástupy stávkujících Američanů? My tedy ano. Když Coca-Cola v roce 1985 vylepšila svůj nápoj a novinka chutnala prokazatelně lépe, konzumenti si vynutili návrat k tradiční receptuře.  Jsme v roce 2012 a „colaři“ se spokojili se suchým vyjádřením  mediální představitelů Coca-Coly, kteří odmítli, že by spotřebitelé proměnu  složení zaznamenali.  126 let starý nápojový gigant ale nejspíš ustojí všechno. Ve srovnání s historickými průšvihy to dokonce vypadá na minimální ztrátu. A pokud by se Američanům přece jen  něco nezdálo, stále je k dispozici možnost  napsat dopis přímo CEO Coca-Coly a probrat to s ním písemně.

Méně známé hříchy Coca-Coly

  • Coca-Cola představila balenou minerální vodu Dasani v roce 1999, aby konkurovala dobře se prodávající vodě Aquafina od Pepsi. Když však v roce 2004 dorazila Dasani na britský trh, bylo to fiasko. Deník Daily Telegraph zjistil, že voda v průzračně modrých lahvích, které evokují čisté horské prameny, pochází z londýnského vodovodu.
  •  Ve stejném roce byla i v Evropě distribuována kontaminovaná várka lahví. Zasaženy byly ponejvíce země jako Belgie, Španělsko, Nizozemí. Onemocnění byla krátkodobého střevního charakteru.

 

Jak citovat tento článek?

KABELKOVÁ, Zuzana. Coca-Cola a Pepsi mění proces výroby. Nechtějí nosit „škodlivou“ nálepku. Markething [online]. [cit. 2012-03-20]. Dostupné z: http://www.markething.cz/coca-cola-a-pepsi-meni-proces-vyroby-nechteji-nosit-„skodlivou“-nalepku

Continue Reading

Spoluzakladatelka a členka dozorčí rady Markething.cz. Absolvovovala Marketingovou komunikaci a PR a studuje Mediální studia na FSV UK. Věnuje se B2B a interní komunikaci, zajímá se o marketing značek.

More in Komunikace

To Top