Connect with us

Komunikace

Budvar a jeho NE

Zatímco ještě před několika týdny byl Budějovický Budvar jedním z ústředních témat a předmět mnoha diskuzí, dnes je ticho. Utichlo i téma? Utichly i otázky a hrozby spojené s budoucností jedné z nejtradičnějších českých značek? Nebo se tiše věci hýbou, aniž bychom o nich věděli? Jakkoli téma odeznělo ve světě médií, Budvar rozhodně nemlčí. Jasně říká své ne prostřednictvím kampaně, kterou zalil česká města. Své billboardy postavil do ulic a na poli internetu rozprostřel svá videa.

Budvar - Ležení

Vídat pivní reklamu na billboardech téměř na každém rohu už přestalo být dávno výjimečné. Má prodávat a zvyšovat povědomí o značce, to vše v co nejatraktivnější rovině. Značka Budějovický Budvar však billboardů využila i ke sdělování něčeho jiného. Ukázala, že i tak masový kanál komunikace, jakým je OOH, může nést sdělení hlubšího rázu, přesto jednoduché a syrově jasné. Budvar neříká, že je dokonalý. Říká, že je svůj. Ukazuje osobitý postoj a identitu značky. Píše příběh a utváří její osobnost. Osobnost, kterou zdůrazňuje i v rámci videí s lékařem Lukášem Pollertem a hercem Janem Třískou. Nemluví do větru, ale využívá reality. Nebojí se lehce kontroverzního tónu a tak, jak by se měl každý člověk umět postavit za své názory a postoje, se Budvar staví za ty své. Týkají se jeho 700 let dlouhé historie, ale i aktuálních otázek, které s ním otřásají. Reaguje na situaci, která se kolem něj bezprostředně děje. Budějovický Budvar pracuje s nadlinkovými nosiči sdělení a představuje šíři jejich využití. Ne využití ve směru nevídané kreativity a dech beroucích výtvorů – šíři z hlediska schopnosti posilovat image své značky, podporovat identitu brandu. Kampaň se nezdá být lehkým plácnutím do vody, jehož jediným smyslem je nasměrovat nohy zákazníka mezi regály v supermarketu k basám kýženého piva. Překračuje tak prvoplánovost, s jakou jsou reklamní kampaně někdy vytvářeny?

Resolutní ne

Říká ne čemukoli, co narušuje identitu značky, a formou nové kampaně utužuje své místo na trhu v zemi, která je pro tuto značku esenciální. Není totiž pivem vyráběným na desítkách míst světa. Ať ho budete pít v Německu, v Kanadě nebo v Rusku, vždy to bude pivo dovezené z České republiky, vyrobené v Českých Budějovicích. Není Coca Colou vyráběnou ve všech koutech světa, pokaždé s lehce jinou chutí uzpůsobenou místním zvyklostem. Budvar dováží českost i do těch nejvzdálenějších míst, aniž by se světu přizpůsobil. Ne říkají mnoho let trvajícím snahám amerického koncernu Anheuser-Busch o získání ochranných známek. Ne říká tlaku přicházejícímu z politických směrů.  Toto sdělení v sobě nese i internetová kampaň Euro Béčko. Značka si zde hraje s ironií i lehce kontroverzním laděním, nadsázkou a špetkou výsměchu. To vše ale s odrazem jasně vymezeného postoje brandu.

Budvar - Přesunutí

Budvar - Suroviny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kampaní Budějovický Budvar ukázal, že jak jsme my všichni utvářeni našimi rozhodnutími, tak  je i jihočeský pivovar utvářen svými.  Aniž by značka cokoli vyslovila, zeptala se, zda je tohle to, co skutečně chceme. I na nás je totiž říkat svá jasná a vyhraněná rozhodnutí.

Téhle kampani říkám ANO.

 

ARVE Error: need id and provider
ARVE Error: need id and provider

 

Odkazy:

www.budvar.cz

www.mediaguru.cz/2012/04/budvar-rika-svou-novou-kampani-ne/

Jak citovat tento článek?

HRABÁNKOVÁ, Markéta. Budějovický Budvar, vlajková loď českého piva: české a české. Markething [online]. [cit. 2012-04-26]. Dostupné z: http://www.markething.cz/budejovicky-budvar-vlajkova-lod-ceskeho-piva-ceske-a-ceske

 

Continue Reading

Absolventka oboru Marketingová komunikace a PR a studentka oboru Mediální studia na FSV UK. Zajímá se o nation branding a české značky. Obecně se ale zaměřuje na cokoli aktuálního a zajímavého napříč celým spektrem marketingových komunikací.

More in Komunikace

To Top