Connect with us

Public Relations

Art of Office: Ubavit se k smrti. V kanclu.

Pestrobarevné bločky (post-it) neodmyslitelně patří na každý pracovní stůl. A nejen na stůl. Málokdo dovede využít jejich plný potenciál. Soutěžní projekt Art of Office má zvolna nakročeno, aby probudil kreativního ducha nejedné kancelářské myšky v Čechách a vytvořil z každého pracoviště originální a příjemné prostředí.  A navíc – je to sranda.

Zasekli jste se nad problémem v kanceláři, došly vám nápady a obvyklá desetiminutovka na Pinterestu s vámi dnes ani nehnula. Očima bloumáte po ušpiněných okenních tabulích, vybledlých zdech a lezou vám krkem motivační plakáty i zaprášené reprodukce klasiků. Nudíte se? Vystupte z řady unylých kanceláří. Popadněte samolepicí barevné bločky a….lepte a lepte a lepte! Na okna, na stěny nebo na podřimující kolegyni. Vytvořte si svou kancelář! Co víc, vaše kreativní dílko bude po zásluze odměněno. Nebo potrestáno, pokud upravíte kancelář svému nadřízenému tak, jako parta týpků na následující fotografii.

posit-it, prank, classic prank, art of war, art of office

Dejte padáka nudě a šedi

Nejprve se podíváme na celé pozadí kampaně a odkud nápad vane. Projekt Art of Office přirozeně vzešel z dílny výrobce pestrobarevných papírků, společnosti 3M Česko. Jedním z cílů je zvednout povědomí o produktu, budovat pozitivní vztah ke značce a dost možná i nárazově zvýšit prodeje. Chceme přece hodně barviček a tvarů! Vtipná soutěž probíhá 2.5.-30.6. 2012 a ocení každý měsíc í tři nejlepší výtvory, které okořenily stojaté vody na pracovišti (více osoutěži zde). Samozřejmě můžete v duhovém sršení pokračovat a s jarními barvičkami si pohrát nadále. Ptáte se, kam až tohle „papírkování“ může zajít? Pusťte si video.

campaigne, post-it campaigne, post it campaigne, art of office

Velká barevná revoluce 2011 a jak to začalo

Jednoho horkého dne ve Francii se zaměstnanci firmy Ubisoft rozhodli zkrášlit výlohy obrázkem Raymana, kultovní postavičky z vlastní videohry. Když si v sousední budově bank BNP Paribas všimli barevného tvora poskládaného z post-itů, odpověděli zpět hned druhý den. V okenní tabuli se skvěl protivník Raymena, Raving Rabbid. A vypukla válka…

 

“La Post-it-War“

“La Post-it-War” ovládla kancelářská centra, podnik bojoval proti podniku, patro proti patru, kancelář proti kanceláři. Munice? Papírové mozaiky.  Bojové formace? Bart Simpson, Tintin, Angry Birds, Pacman, Superman, Hello Kitty a další motivy rozesmály postupně celou Paříž a získaly si i pozornost národních i zahraničních médií. Vlna se šířila Francií dál. Aby ne, když tahle zábavná činnost nejen zlepší pracovní prostředí, ale slouží i jako prostředek k uvolnění, odpočinku, k navázání a utužení kontaktů na pracovišti a posílení týmového ducha. Jak moc se to dá rozjet a jaký mohou mít papírky přesah jsme již kdysi demonstrovali facebookovým postem o kampani bot Melissa.

ARVE Error: need id and provider

 

Publicita a Art of office

Slyšeli jste už o Art of Office? Asi ne. Česká verze „papírkování“ startuje zatím zvolna, což mi přijde vážně škoda. Projektu se naštěstí dostalo větší  mediální pozornosti spojením se značkou AVON.  Minulý týden proběhla v pražských Holešovicích módní přehlídka extravagantních šatů vytvořených z Post-it® bločků nejrůznějších barev (Vyjmenováním barevné škály nebudeme trápit mužské čtenáře, ale vězte, že barviček bylo víc než pět!). Díky charitativní dražbě, jejíž výtěžek putuje na boj proti rakovinou prsu, se Post-it a Art of Office zviditelnil a zpřístupnil lidem. I když mi komunikované sdělení přišlo zbytečně moc zašifrované a moderátorka Gábina Partyšová mi kazila celkový dobrý dojem svou neschopností vyslovit název bločku („postiNt“), volám HURÁ.

Letní tlení

Přiznám se, že mě celá tahle aktivita moc těší a to z prostého důvodu. Blíží se letní počasí a pro ty z nás, které nečeká nic než „školporát“, čili diplomka plus práce, probouzí post-it ďábla v těle.  Troufnete si? Už vás nemusí prudit zažloutlé žaluzie! Dovedete si představit, že máte každý týden jinou zeď? Vylepte holce od vedle na okno pozvání na zmrzlinu! Pospamujte dveře sborovny!

post it, art of office, www.art of office

Pořád nevíte?

Pro inspiraci zabrouzdejte v naší galerii, na oficiální stránky kampaně, na postitwar.com nebo zkuste prozkoumat plodný twitterový hashtag #postit. S přibývajícími stupni Celsia a blížícím se zářím se teď vidím, jak lepím jasně oranžově nápis HELP ve školní knihovně. Tak co, přidáte se? Nuže, POST IT!

Zdroje:

http://www.artofoffice.cz/

http://www.postitwar.com/archive

http://archives-lepost.huffingtonpost.fr/article/2011/08/03/2561835_la-guerre-des-post-it-est-lancee-au-travail.html

http://www.wz-newsline.de/home/panorama/post-it-war-krieg-der-haftzettel-in-pariser-bueroviertel-1.735843

http://blog.getreachcast.com/photos/fun-around-the-reachcast-offices/april-fools-the-post-it-note-office!/94343

http://www.cosmopolitan.fr/,post-it-war-le-deferlement,2159,1471027.asp

http://zena-in.cz/clanek/drazba-unikatnich-satu-z-post-it-blocku-vynesla-67-tisic-kc-penize-pomohou-v-boji-proti-rakovine-prsu/kategorie/blog-redakce

Jak citovat tento článek?

 

KABELKOVÁ, Zuzana. Art of Office: Ubavit se k smrti. V kanclu. Markething [online]. [cit. 2012-05-20]. Dostupné z: http://www.markething.cz/art-of-office-ubavit-se-k-smrti-v-kanclu

 

 

 

Continue Reading

Spoluzakladatelka a členka dozorčí rady Markething.cz. Absolvovovala Marketingovou komunikaci a PR a studuje Mediální studia na FSV UK. Věnuje se B2B a interní komunikaci, zajímá se o marketing značek.

More in Public Relations

To Top