Connect with us

Marketing

Alfred Dunhill – koncentrace zromantizovaného „britství“

Na druhém konci „rukávu“ jsme dnes díky Eurotunelu za okamžik a Jeremy Clarksonovi se ho podařilo překonat i v pick-upu japonské provenience příhodně přejmenovaném na Toybota. I přes tuto relativní blízkost neztratily britské ostrovy nic z příchutě dálek a šlechtictví. Můžeme diskutovat o tom, jak je taková domněnka skutečná v zemi vlajícího „union jacka“. Jisté je, že řada britských módních značek tuto legendu stále aktivně prožívá.

Alfred Dunhill je nenápadný a diskrétní jako nefalšovaný britský gentleman. Troufl bych si říci, že většina Evropanů se s jeho výrobky pánské oděvní kolekce nejednou setkala, což záhy vysvětlím. Řada z nás si značku spontánně vybaví pouze na základě návštěvy obchodu s tabákovými výrobky. Skutečností ovšem zůstává, že tato společnost nabízí propriety pravým gentlemanům již od roku 1893, kdy mladý Alfred Dunhill převzal otěže otcova sedlářství a razantně přebudoval celou marketingovou strategii. Pod heslem Everything but the motor začal vyrábět motoristické potřeby, které později doplnil o dýmky, zapalovače a konečně také oblečení. V roce 2005 pak ostentativně demonstruje návrat ke svým kořenům prostřednictvím Alfred Dunhill Motorities Tour – z londýnské ulice St. James’s, sídla vlajkové prodejny Dunhill, vyjíždí dvacet čtyři legendárních britských automobilů a motocyklů řízených personami automobilismu a showbyznysu.

Luxusní product placement

Vraťme se ale k tomu, co jsem v předchozím odstavci nadnesl. V druhé polovině 20. století se vedení společnosti zřejmě rozhodlo, že bude rozumné naskočit na vlnu masivního product placementu, kterým společnosti jako Aston-Martin, Rolex a Don Pérignon ocejchovali dodnes pokračující filmovou sérii o agentu MI5 s označením 007 – požitkáři, životním hazardérovi a milovníkovi, který luxusu rozumí jako málokdo. Ve vůbec prvním snímku série – Dr. No z roku 1962 – se objevil speciálně upravený zapalovač Dunhill v ruce Seana Conneryho, tehdejšího představitele Jamese Bonda. Manžetové knoflíky Dunhill užíval v jednotlivých epizodách již zmíněný Sean Connery a Timothy Dalton, který hrál ve dvou pokračováních filmu na konci 90. let. Další představitel role, irský herec Pierce Brosnan, nosil typ „Eight Cufflinks“. Ten také ve filmu „Zítřek nikdy neumírá“ z roku 1997 disponoval v úvodní scéně zapalovačem Alfred Dunhill QL 2000 Unique Sports Turbo, kterým nejprve připálil cigaretu jednomu z nohsledů a poté ho použil jako granát během zběsilého útěku z teroristického bazaru se zbraněmi kdesi na pomezí Ruska. Řadu technických gadgetů z portfolia výstředního vývojáře Q pak společnost vyvíjela speciálně pro filmovou sérii.

Využití vlastních produktů na filmovém plátně souvisí i s rafinovaným celebrity marketingem, v rámci kterého se Dunhill může pochlubit 100% úspěšností. Svou značku spojila firma s mediálně exponovanou tváří pouze jednou, v roce 2009, kdy se stal Jude Law jejím oficiálním ambasadorem. Tento šarmantní, „britštější než britský“ krasavec z jižního Londýna oceněný jako svůdník roku 2004 magazínem People plně zpodobňuje hodnoty Alfred Dunhill. Není náhodou, že se v roce 2010 objevil na plátnech kin ve vizuálně poutavém, mysteriózním a akčním zpracování Sherlocka Holmese v roli proslulého Watsona. Konzistentní a dlouhodobé strategii v budování specifické image společnosti nelze než zatleskat.

Aristokratický svět Alfred Dunhill

Stačí se podívat na nabídku aktuální kolekce, ve které nechybí známé společenské hry v exkluzivním zpracování. Pokud máte pár set liber na svůdnou pokerovou sadu nebo pár tisíc na kufřík plný croquetové zábavy, neváhejte! Pak už stačí jen navléknout kožené rukavice, naskočit do Aston-Martin DB5, vyzvednout na Savile Row svou milou ve stylu Jaime Murray a nový oblek à la Steve McQueen, nalodit se na trajekt směr bretaňské Saint-Malo (protože loď je mnohem víc britská než Eurotunel) a vychutnávat svěží vítr.

La Grande Bretagne necháváte za vodami kanálu a na víkend se spokojíte s tou původní, legendární malou Bretaní, kde se po Brocéliandu proháněli Merlin s Morganou. Do úzkých uliček přístavního města volíte stroj decentnější, kupříkladu motocykl Vincent Black Shadow, milovaná Jaime se chytá kolem vašeho pasu a vydáváte se vstříc členitému pobřeží, abyste zakončili den v hotelovém baru, kde svlažíte hrdlo sklenkou Grand Marnier Cordon Rouge a chutě potěšíte jednou Dunhill International Lights. Pokud to ve vás budí zdání přílišné „britskosti“, aristokratičnosti a romance, vězte, že to je svět Alfred Dunhill.

 

Martin Maxa, absolvoval obor Marketingová komunikace a PR na Univerzitě Karlově a roční studium na Sciences Po Rennes, kde se zaměřil především na marketing luxusního zboží a módních značek. Působí ve společnosti Adobe Systems.

 

Jak citovat tento článek?

MAXA, Martin. Alfred Dunhill – koncentrace zromantizovaného „britství“. Markething [online]. [cit. 2012-02-16]. Dostupné z: http://www.markething.cz/alfred-dunhill-%E2%80%93-koncentrace-zromantizovaneho-%E2%80%9Ebritstvi%E2%80%9C

Continue Reading

Absolvoval bakalářský obor Marketingová komunikace a PR na IKSŽ FSV UK a roční studium na francouzském Sciences Po Rennes, kde se zaměřil na marketing luxusního zboží a módních značek v propojení s moderními dějinami. Magisterský titul získal taktéž na IKSŽ FSV UK v rámci oboru Mediální studia. V současnosti na své alma mater externě vyučuje, zajímá se o oblast transmediálního vyprávění.

More in Marketing

To Top