Connect with us

Marketing

Hitlera do půllitru, prosím! Trolové znásilnili kampaň Mountain Dew

Nechat vymyslet uživatele internetu název nového nápoje značky Mountain Dew se zpočátku mohlo zdát jako skvělý nápad. Crowdsourcing a podobné nástroje marketingu se dají použít nejen pro propagaci nového výrobku, ale také například pro posílení vztahu ke značce. Nikdo bohužel bláhově nepočítal s tím, že hlasování si vezmou do parády trolové a nakonec se všechno zvrhne. Už zase.

Nedávno jsme psali o tom, jak populace internetu zneužila soutěž organizovanou americkým řetězcem supermarketů Wal-Mart k tomu, aby vyhostila rappera Pitbulla na odlehlý aljašský ostrůvek. Pitbull i Wal-Mart znásilnění soutěže přijali se ctí.

Tentokrát byla situace ovšem mnohem horší. Jeden lokální odběratel nápojů značky Mountain Dew vyzval internet, aby navrhl název nového nápoje s chutí zeleného jablka. Odborná porota měla vybrat jméno z 10 návrhů s nejvíce hlasy. Na síti 4chan se okamžitě srotily stovky trolů, aby naplnily společný cíl: na 10 prvních míst dostat nesmyslná, vulgární a urážlivá jména, aby porota musela vybrat jedno z nich.

Původní výzva na 4chanu. Zdroj: knowyourmeme.com

Mezi nejvýše umístěné návrhy patřily:

  • Hitler did nothing wrong (Hitler neudělal nic špatného)
  • Diabeetus (Cukrovka)
  • Gushing Granny (Tryskající stařenka)
  • Fapple (Hoňjabko)

Dále například:

  • Führer Juice (Vůdcova šťáva)
  • Pepsi
  • Soda (Limonáda)
  • Mountain Jew (Horský Žid)
  • Hitler was a sensitive man (Hitler byl citlivý muž)
  • Sex
  • An Onion (Cibule)
  • analissa_cruz@yahoo.com

Lahodný teaser na kelímek Hitler neudělal nic špatného, Hoňjabka, Cukrovky nebo Tryskající stařenky. Zdroj: knowyourmeme.com

U Mountain Dew usoudili, že to není legrace a přikázali zadavateli soutěž stáhnout. Zároveň přiznali, že prohráli s internetem. 4chan, Reddit a další komunitní weby se ukazují jako tak silný a nebezpečný nástroj, že by si každá firma měla rozmyslet, zda se její soutěže a aktivity nedají podobným způsobem zneužít. Crowdsourcing může být zkrátka nebezpečný a to platí i v českém prostředí.

A protože podobná situace se nestala poprvé ani naposledy, můžete se brzy těšit na další články o strašlivé síle, s jakou internet ovlivňuje reálný svět.

Zdroje:

http://hypervocal.com/news/2012/4chan-trolls-take-over-mountain-dews-dub-the-dew-contest/#

http://newsfeed.time.com/2012/08/14/mountain-dews-dub-the-dew-online-poll-goes-horribly-wrong/

http://knowyourmeme.com/memes/events/dub-the-dew

 

Jak citovat článek:

KUBEŠOVÁ, Eliška. Hitlera do půllitru, prosím! Trolové znásilnili kampaň Mountain Dew.  Markething.cz [online]. 19. srpna 2012 [cit. 2012-08-19]. ISSN 1805-4991.  Dostupné z: http://www.markething.cz/hitlera-do-pullitru-prosim-trolove-znasilnili-kampan-mountain-dew

Continue Reading

Ex-šéfredaktorka webu Markething.cz. Absolventka Marketingové komunikace a PR na Univerzitě Karlově v Praze a žurnalistiky ve švédském Örebro. Zajímá se o popkulturu, hudbu, právo, chov koček, dění na internetu a Skandinávii.

More in Marketing

To Top