Komunikace
Jak Deadpool uchvátil nejen sociální sítě aneb filmová kampaň roku!
Pokud bychom v redakci měli někomu opravdu vzdát hold za povedenou a kreativní marketingovou kampaň z poslední doby, určitě by to bylo studiu 20th Century Fox a jeho kampani k filmu Deadpool. Jak probíhala na sociálních sítích i mimo ně a v čem spočívala? Dali jsme pro vás dohromady to nejzajímavější!
Dlouhých 11 let se pokoušel americký herec Ryan Reynolds protlačit studiím v Hollywoodu zfilmování marvelovského komiksu Deadpool. Podle jeho slov v show Grahama Nortona někdo před rokem a půl “náhodou” na internet vypustil přípravnou ukázku z filmu a fanoušci začali okamžitě bombardovat studio Fox dopisy a e-maily, aby natočilo celovečerní film o jejich oblíbené komiksové postavě. O 24 hodin později dalo studio projektu opravdu zelenou. A nejen, že se Deadpool opravdu povedl, ale marketingová kampaň, která ho doprovázela, ukázala, že podobný film lze propagovat smysluplně, kreativně a originálně!
Deadpool ve víru sociálních sítí
Studio 20th Century Fox naplánovalo velmi nápaditý marketingový projekt. Zjednodušeně jej lze popsat jako kreativní využití hned několika komunikačních kanálů, přes které posílalo všem fanouškům originální materiál spojeným s filmem. Výborné na tomto nápadu jsou především virální aspekty obsahu, který marketingový tým spolu s představitelem hlavního hrdiny filmu postupně sdíleli na internetu. Čím tedy kampaň dosáhla toho, že výše zmíněný graf nejspíše nebyl daleko od pravdy i mimo komunitu filmových fanoušků?
Marketingová síla kampaně k filmu Deadpool stojí na několika nápaditých prvcích, které si popíšeme níže. Jedním z nich jsou například oficiální plakáty k filmu kolující po internetu.
Originální plakáty samozřejmě doplnila spousta těch fanouškovských, které Ryan Reynolds také sdílel na svém Facebooku, Twitteru nebo Instagramu.
Jedním z majstrštyků a higlightů kampaň ale určitě byla série falešných valentýnských plakátů a billboardů k filmu, které zvaly na Deadpoola jako na perfektní romantickou komedii, na kterou je dobré zajít si právě na svátek všech zamilovaných.
Emojis…
Vyjadřujete svoji aktuální náladu emotikony na Facebooku? Pak vězte, že tvůrci kampaně na vás mysleli i v tomto ohledu. Sadu emotikonů do vašeho mobilu si můžete stáhnout jak na App store, tak na Google play.
@jordanburchette pic.twitter.com/Ze2y1k2iRh
— Deadpool Movie (@deadpoolmovie) February 13, 2016
I am touching myself tonight…
Tak přesně tuhle hlášku v nadpisu používá Deadpool ve filmu několikrát, čehož marketingový tým velmi chytře využil i pro dalších několik spotů vydaných 4.února ke Světovému dni boje proti rakovině. V jednom z nich Deadpool nabádá nejdříve pány, aby se prohmatávali, a upozorňuje tak na nebezpečí rakoviny varlat.
A v tom dalším zase upozorňuje ženy na nebezpečí rakoviny prsou, na důležitost vlastní kontroly a pravidelné návštěvy lékaře.
Celá tato minikampaň v rámci samotné marketingové kampaně filmu byla pak zaštítěna hashtagem #Touchyourselftonight, pod kterým fanoušci na Twitteru reagovali na další videa.
https://t.co/43dTV62fAj pic.twitter.com/LXOYkcLqbv
— Ryan Reynolds (@VancityReynolds) February 4, 2016
Na fotbal i do Bílého domu
Jak přidat na hypeu filmu v Anglii? Jednoduše natočíte klip s tamní fotbalovou hvězdou Waynem Rooneym a částí týmu Manchesteru United, jak si s nimi Deadpool ve snu kopne penaltu. Úspěch zaručen!
Deadpool také na svém profilu oznámil kandidaturu na prezidenta (El presidente).
Thoughts? pic.twitter.com/uFBf75fEJA
— Ryan Reynolds (@VancityReynolds) January 29, 2016
Aby ji vzápětí v dopise odvolal, protože by byl stejně nejlepší.
— Ryan Reynolds (@VancityReynolds) January 30, 2016
Deadpool i na Tinderu a Snapchatu?!
Máte mobilní aplikaci Tinder, která funguje na bázi seznamky, a chcete zkusit jestli máte “match” s Deadpoolem? Žádný problém, marketingový tým myslel i na tuto seznamovací appku, jejíž obliba stále roste a která má po celém světě více než 50 milionů uživatelů, a vytvořil Deadpoolovi aktivní profil.
Stejně tak se Deadpool a jeho krátké vzkazy fanouškům objevily i na další mobilni aplikaci Snapchatu!
What happens on Snapchat stays on Snapchat, right? pic.twitter.com/edGnVifI4Y
— Deadpool Movie (@deadpoolmovie) January 12, 2016
Jen ať ten oblek není zelený!
Největší zbraní v marketingovém arsenálu filmu Deadpool je ale bezesporu sám představitel Deadpoola, herec Ryan Reynolds, který neúnavně dělá promo filmu na všech svých oficiálních profilech Facebook, Twitter , YouTube a Instagram.
Na svém Twitter profilu například zveřejnil úplně první obrázek sebe v kostýmu Deadpoola.
https://twitter.com/VancityReynolds/status/581485601674792960
Nicméně, tato první fotka byla parodií na, v Americe nechvalně proslulou, fotografii herce Burta Reynoldse pro časopis Cosmopolitan z roku 1972. Tudíž se i díky tomuto okamžitě stala virální a fanoušci ji začali sdílet na svých sociálních sítích.
— Ryan Reynolds (@VancityReynolds) March 27, 2015
A Ryan Reynolds šel v propagaci filmu ještě dál…
The real #Deadpool Corps! pic.twitter.com/7AILXnEboy
— Ryan Reynolds (@VancityReynolds) February 9, 2016
Masíroval třeba amerického moderátora Conana O’Briena pandími slzami.
Pošťuchoval se nejdříve přes Twitter s hereckým kolegou Hughem Jackmanem…
No go @VancityReynolds – the 11th day is #Wolverine's https://t.co/Qx0HAwRj2i #Snikt #12DaysOfDeadpool pic.twitter.com/QEpfU4vyge
— Hugh Jackman (@RealHughJackman) December 24, 2015
…a následně i přes Instagram (aneb Deadpool vs. Wolverine).
Pošťuchování obou herců skončilo odkázáním na microsite Deadpola – Clickpooler.com
Hey #SDCC, Thank you for being a friend… pic.twitter.com/Kl52TtOPio
— Ryan Reynolds (@VancityReynolds) July 8, 2015
Ryan Reynolds zároveň na sociálních sítích neúnavně odpovídal fanouškům na jejich všemožné dotazy.
People were so upset they put nipples on the Batsuit. It's why we made the Deadpool suit EXCLUSIVELY out of nipples. https://t.co/8m7RDbs6kX
— Ryan Reynolds (@VancityReynolds) July 15, 2015
February 12th. There will be blood. Guns. F-bombs. And graphic, expertly lit French Unicorn sex. #deadpoolRatedR @deadpoolmovie #Aprilpools
— Ryan Reynolds (@VancityReynolds) April 1, 2015
Uh… It's Chimichanga Time. pic.twitter.com/ZlknW4HOtj
— Ryan Reynolds (@VancityReynolds) December 4, 2014
He breathes through his penis. Everybody knows that. Please read the comics before posting. https://t.co/2vuBUFDYVd
— Ryan Reynolds (@VancityReynolds) April 7, 2015
Namluvil voiceovery ke všem televizním spotům (přes 16 TV spotů) i oficiálním videím na internetu.
A samozřejmě podával interview…
Newsletter přímo od Deadpoola
Tvůrci Deadpoola ale nezapomněli ani na další způsoby propagace. Fanouškům, kteří se zaregistrovali pro novinky na stránkách DeadpoolCore.com, chodily na mail nejnovější zajímavosti o filmu.
Newsletter níže jim oznámil brzký příchod nového traileru.
Happy Holidays from the Wilsons! (Frustrated by the type size? Shoulda joined https://t.co/bxXVnAgN5X. #NoSympathy) pic.twitter.com/QZ76zsjbiB
— Ryan Reynolds (@VancityReynolds) December 20, 2015
Nebo na jejich e-mail přišla stránka ze scénáře k filmu upravená samotným Deadpoolem.
A tvůrci nezapomněli využít k propagaci filmu i poněkud skomírající formát billboardové reklamy.
Whirlpool míří za úspěchem
Film má v době vydání článku namířeno k výdělku 260 milonů dolarů a s rozpočtem 58 milionů dolarů si na sebe velmi hladce vydělá. A tak v dalších letech uvidíme nejspíše i další pokračování filmu, a jak prohlásil Ryan Reynolds, zřejmě i týmovku Deadpoola s více X-Meny. Je dobré vidět, že nápaditá kampaň na film se i v dnešní době pořád vyplácí!
Zdroje
http://mashable.com/2015/12/21/deadpool-emoji/#fsmF.YTa.ZqS
http://www.wired.com/2016/02/deadpool-marketing/?mbid=social_fb
http://giphy.com/gifs/movie-deadpool-joniel-BB6q5X7MW9YmA
http://www.craveonline.com/entertainment/947739-10-unusually-funny-movie-marketing-campaigns#/slide/1
http://thecelebritycafe.com/2016/01/new-deadpool-marketing-advertises-romantic-comedy/
http://9gag.com/gag/arKVOD0?ref=fbg
https://www.facebook.com/VancityReynolds/
https://www.youtube.com/channel/UCA3-nIYWu4PTWkb6NwhEpzg
https://twitter.com/vancityreynolds
https://www.instagram.com/vancityreynolds
Jak citovat tento článek?
VOKOUN, Michal. Jak Deadpool uchvátil nejen sociální sítě aneb filmová kampaň roku! Adam ROMAŇÁK, editor. In: Markething [online], 2016. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z http://www.markething.cz/jak-deadpool-uchvatil-nejen-socialni-site-aneb-filmova-kampan-roku