Connect with us

Komunikace

Zlatý lístek ocenil nejlepší české politické kampaně

Poprvé se v České republice udělovaly ceny za nejlepší české politické kampaně roku 2014. Vyhlášení soutěže inspirované americkými Reed Awards či Českou cenou za PR se konalo včera večer v pražské pobočce akcelerátoru Wayra na Václavském náměstí. O výsledcích rozhodovala desetičlenná odborná porota a výherci v jednotlivých kategoriích se mohou pyšnit krásnou trofejí v podobě skleněného tubusu se zlatým listem uvnitř z dílny Richarda Peška.

Soutěž Zlatý lístek je organizována Institutem politického marketingu a první nápad na udílení cen v této oblasti přišel už během roku 2013. Principem soutěže je, že tvůrci politických kampaní se do soutěže musí sami přihlásit. Letos se tak mezi sebou utkalo 31 předvolebních kampaní, které spolu soupeřily v 11 odborných kategoriích a 3 grand kategoriích. Grand kategorie jsou vlastně ti nejlepší z nejlepších. Jsou do ní automaticky zahrnuty kampaně, které uvedly rozpočet kampaně a také se přihlásily alespoň do 5 odborných kategorií, z čehož jedna musela být strategie.

Plzeň je jiná

Nejúspěšnější politickou komunální kampaní roku 2014 se stala kampaň ODS Plzeň. Tvůrci kampaně si odnesli pět cen a to v kategoriích webové stránky, tiskoviny, OOH reklama, vizuální zpracování kampaně a dokonce i vítězství v grand kategorii komunální kampaň. Petr Sokol při přebírání z jedné cen podotkl: „Vzhledem k tomu, že jsme kampaň dělali pouze tři (jmenovitě Adam Hejl, Michal Kupilík a Petr Sokol pozn. red.), tak za ceny děkujeme, ale my si je zasloužíme. :-)“

Plzen-je-jina

OOH reklama plzeňské ODS.

Posvítíme si na euronesmysly

Velký úspěch slaví i Svobodní a to s kampaní do Evropského parlamentu. Za večer si odnesli ceny čtyři, a to v odborných kategoriích za reklamní předmět, kreativní ideu, slogan a strategii kampaně. Při přebírání ceny v kategorii slogan padla i otázka, jak vůbec vznikl. „Stvořením nového slova euronesmysly jsme chtěli poukázat na absurdní požadavky či regulace ze stran Evropské unie a dostat tento novotvar lidem do hlavy. Je pravda, že nám samotným to nakonec trochu lezlo krkem, ale vydrželi jsme to až do konce.“

Svobodni

Svobodní do EP.

Ideální Budějčák

Za zmínku stojí určitě i odborná kategorie videospot, ve které zvítězil spot z dílny kreativní agentury EventHouse.

ARVE Error: need id and provider

Láska a Žít v Úpici

Grand kategorie byly pro letošní rok stanoveny tři. Vítěze komunální kampaně, plzeňskou ODS, už jsme si představili. Další kategorií byla nízkorozpočtová komunální kampaň, kterou vyhrála iniciativa Žít v Úpici. Při přebírání ceny bylo poděkováno nejen tvůrcům kampaně, ale také občanům města, kteří se na kampani také velmi podíleli. Poslední grand kategorií byla cena za senátní kampaň, kterou vyhrál Václav Láska.

Sako ano, sako ne?

V průběhu předávání cen se uskutečnilo i několik krátkých prezentací. Jednou z nich byla i prezentace zaměřená na zajímavosti z komunálních voleb v roce 2014 v podání prezidenta Institutu politického marketingu Pavla Šímy. Údaje byly zpracovány na základě vyplněných přihlášek účastníků. Například nejvíce podaných přihlášek měla kategorie vizuální zpracování, a to s počtem 23 kampaní. Druhou nejoblíbenější kategorií byl slogan se 17 přihláškami. Některé údaje byly poněkud netradiční – například 19 % kampaní si zvolilo pro svou kampaň růžovou barvu, 29 % kampaní rozdávalo během své kontaktní kampaně jídlo či v rámci 29 % kampaní byly rozdávány balónky. Otázkou zůstává, zda volit pro vystupování seriózní oblek či ne, v kampaních za uplynulý rok to bylo 50 na 50.

 

Zdroje obrázků: Institut politického marketingu

Jak citovat tento článek?

COUFALOVÁ, Dominika. Zlatý lístek ocenil nejlepší české politické kampaně. Markething [online]. 2015 [cit. 2015-02-06] ISSN 1805-4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/zlaty-listek-ocenil-nejlepsi-ceske-politicke-kampane.

Continue Reading

Studentka 2. ročníku Marketingové komunikace a PR na FSV UK.

More in Komunikace

To Top