Z terénu
IEA 2012: Mafie, swing a Markething
Ve čtvrtek 20. září 2012 se v paláci Lucerna uskutečnil již 7. ročník soutěže Internet Effectiveness Awards (IEA), ve které odborná porota vybírá nejefektivnější projektová internetová řešení. V kategorii Studentské projekty byl nominován také web Markething a umístil se na skvělé 2. pozici!
Celý slavnostní večer IEA 2012 se nesl na velmi příjemné vlně především díky swingovým rytmům vždy elegantního Ondřeje Havelky a jeho Melody Makers a vtipné moderátorské improvizaci dvojice Jakub Žáček a Simona Babčáková. Tradiční součástí vyhlašování IEA je krom hudby a zábavy také tematický dress code. Letos ve stylu mafiánské módy 20. a 30. let, což před týdnem marketingově podpořil i ministr zdravotnictví Heger.
Hlavní cenu Grand Prix IEA 2012 získal projekt Target Network Tool (klient: Škoda Auto; dodavatel: Et netera), aplikace usnadňující správu prodejních a distribučních sítí dealerů Škoda Auto. Škodovka získala zřejmě ještě jeden primát – suverénně nejdelší děkovnou řeč.
Markething obsadil v kategorii Studentské projekty 2. místo jako platforma studentů, absolventů a akademické obce oboru Marketingová komunikace a public relations na FSV UK. Před Markethingem se umístil projekt GMCHelper, služba poskytující pomoc účastníkům soutěže Global Management Challenge. 3. místo v kategorii patří Pavlovi Kotyzovi z oboru Marketingové komunikace na UTB za projekt Nosím Vaše Triko. Ten k němu říká: „Já jsem si projekt Nosím Vaše Triko zvolil jako diplomovou práci na FMK UTB Zlín a jsem hrozně rád, že zaujal nejenom lidi kolem mě, přátele, spolužáky ve škole, ale i odbornou veřejnost. Rozhodně mohu možnost účastnit se studentských projektů doporučit. Získáte nejen zkušenost v prezentování, ale hlavně si uděláte velice dobré kontakty, které se pak mohou hodit například při hledání práce. Zkoušejte věci, hledejte inspiraci v zahraničí a hlavně, dělejte to, co vás baví.“
Kompletní výsledky IEA 2012:
(Popisy vítězných projektů naleznete zde)
Grand Prix
Target Network Tool (klient: Škoda Auto; dodavatel: Et netera)
Cena za inovace
Nový Peugeot 208. Let your body drive! (Peugeot; Symbio Digital)
Nejlepší integrovaná kampaň
Komunikace Air Bank před spuštěním banky (Air Bank; Mather Advertures)
Nejlepší mobilní řešení
Aplikace Horská služba (Horská služba ČR; eMan)
Nejlepší využití sociálních sítí, virálního marketingu a videa
Eta – Testovací Studio (Eta; Wunderman)
Auto-moto
1. Target Network Tool (Škoda Auto; Et netera)
2. Nový Peugeot 208. Let your body drive! (Peugeot; Symbio Digital)
3. Výmoly: Monitoring stavu českých silnic (Plus Design & Marketing; Plus Design & Marketing)
Bankovnictví, pojišťovnictví a finance
1. Klikni si pro slevu (Generali Pojišťovna; H1.cz)
2. Virtuální pobočka Hypoteční banky (Hypoteční banka; Media Factory)
3. Komunikace Air Bank před spuštěním banky (Air Bank; Mather Advertures)
Cestovní ruch a doprava
1. FlyLine Plus (Evropská Cestovní Pojišťovna; Aaron Group/Amadeus)
2. Cargopass – mobilní aplikace dopravní databanky (Compass Communication; Compass Communication)
3. Aplikace Horská služba (Horská služba ČR; eMan)
Spotřební zboží, obchod, prodej
1. Eta e-shop (Eta; Red Media)
2. Mobilní aplikace Můj McDonald (McDonald‘s; OMD)
3. Eta – Testovací Studio (Eta; Wunderman)
Telekomunikace a IT
1. Mattoni a Morpheus: sňatek z rozumu (Isobar; Isobar)
2. Nový Vodafone.cz (Vodafone; Media Factory)
3. Mastheady pro klienta Vodafone (Vodafone; Mather Advertures)
Průmysl a energetika
1. Rozvoj mapových služeb ČEZ (ČEZ; HSI)
2. Prodlužka záruky ETA (Eta; eBrána)
3. Správa firemního portfolia webů (Agel; Onlio)
Kultura a zábava
1. SMS Ticket (SMS Ticket; SMS Ticket)
2. Majáles 2012 (Studentská organizace StudentZone; Sherwood Media)
3. Hledá se Axe anděl (Unilever; For Internet)
Neziskový sektor, lidská práva a životní prostředí
1. Tlumočník očima neslyšícího dítěte (Česká komora tlumočníků znakového jazyka; 2Fresh)
2. Geoportál Geosense (Geosens; Geosens)
3. Think Big portál/extranet (Nadace O2; Et netera)
Studentský projekt
1. GMCHelper (Roman Sterly; Roman Sterly)
2. Markething.cz (Katedra Marketingové komunikace a PR, IKSŽ, FSV UK; Studenti, absolventi a zaměstnanci KMKPR)
3. Nosím Vaše Triko (Pavel Kotyza, FMK UTB Zlín)
Kategorie čtenářů iHned.cz
1. Majáles 2012 (Studentská organizace StudentZone; Sherwood Media)
2. SMS Ticket (SMS Ticket; SMS Ticket)
3. Aplikace Horská služba (Horská služba ČR; eMan)
Děkujeme odborné porotě za krásné 2. místo, pořadatelům za příjemný společenský večer a kolegům studentům přejeme hodně štěstí při realizaci jejich ambiciózních projektů.
Zdroje:
úvodní obrázek: facebook.com/InternetEffectivenessAwards
Jak citovat tento článek:
KOLEK, Ondřej. IEA 2012: Mafie, swing a Markething. Markething [online]. 21. září 2012 [cit.2012-09-21]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: www.markething.cz/iea-2012