Marketing
Známe nejlepší reklamní spot letošních Vánoc!
Předvánoční období znamená pro všechny obchodníky vrchol prodejů, pro markeťáky zase nejvíce práce. Všechno prodat, na všechno upozornit, vše zahalit do vánoční nálady, vyprodukovat limitované edice s příchutí skořice a pomerančů, sestavit předvánoční slevové programy, vyzdobit vše věnci a rolničkami, vypustit do světa vánočně laděné reklamní spoty. Spoty, které se sněhem, stromečky, dárečky, Santou, ale i emocemi jen hemží. Zde jsme pro vás vybrali ty nejpovedenější a dokonce jsme v redakci zvolili tři nejlepší. Připravte si cukroví a kapesníčky, jízda plná emocí začíná…
Kmart a pánské “rolničky”
Americký řetězec Kmart představil svoji vánoční reklamu v listopadu letošního roku. Reklama je součástí kampaně na značku pánského spodního prádla Joe Boxers, kterou lze zakoupit právě jen v řetězcích Kmart. Spot okamžitě vzbudil ve Spojených státech vlnu rozdílných názorů. Ty zákazníci prezentovali zejména na facebookovém profilu společnosti Kmart, kde zazněly i výrazy jako “odporné”, “naprosto nevkusné” či “dehonestující”.
Zdroj: https://cs-cz.facebook.com/kmartSpot Show your Joe, ve kterém šestice mužů v saku a v boxerkách kroutí boky do rytmu písně Jingle bells, by se dal označit jako chytře kontroverzní. I přesto, že si vysloužil mnoho negativních komentářů, podařilo se mu vytvořit silný buzz a stát se virálním videem. Otázkou však zůstává, zda si Kmart do budoucna touto reklamou spíše nezprotivil řadu svých stálých zákazníků. Na spot řetězec následně navázal ještě jedním videem s názvem Ship my trousers, ve kterém účinkují postavy z knihy Charlese Dickense Vánoční koleda, nicméně spot již nebyl tak úspěšný jako Show your Joe.
Poznámka: Rolničkového motivu písně Jingle bells využila letos i americká NBA k propagaci nových dresů, spotem Jingle hoops , který navazuje na reklamu Big: Color z minulého roku, v níž hráči driblováním vytváří zvuky další známé koledy…
S Harvey Nichols obdarujeme sami sebe
K tomu, abychom utráceli méně za naše blízké a více investovali sami do sebe, letos nabádají v Anglii, konkrétně u Harveyho Nicholse. „Něco malého pro ně znamená něco většího pro nás“, to je vánoční motto luxusního britského obchodního domu. Ten nám ve svém vánočním spotu od agentury adam&eveDDB představuje dárkovou kolekci maličkostí s názvem Sorry, I Spent It On Myself neboli Promiň, že jsem to utratil/a za sebe. Tu můžeme koupit našim blízkým za cenu kolem 30 Kč, aby nám tak zbylo více peněz na dárky pro nás samotné. Kampaň byla úspěšná především díky humoru a nadhledu, který je ve vánočních reklamách od Harvey Nichols každoročně ústředním motivem. Úspěch spotu potvrzuje i fakt, že se vánoční kolekce dárků vyprodala již 27. listopadu – několik hodin poté, co se začala prodávat.
Zdroj: http://i.telegraph.co.uk/
Tři nejlepší spoty letošních Vánoc
Marks & Spencer: pohádky a modelka
Bronzovou medaili v naší interní soutěži o nejpěknější spot letošních Vánoc jsme v redakci udělili společnosti Marks & Spencer, která se rozhodla být pohádková a kouzelná. Ve svém spotu značka využila motivy ze známých pohádek, čímž získala nejen naši přízeň. Nechybí Alenka v říši divů, Čaroděj ze země Oz, Karkulka či exotický Aladin. A aby té krásy nebylo málo, ve spotu propagujícím oblečení si zahrály modelka a herečka Rosie Huntington-Whiteley (Transformers 3) či herečka a manželka režiséra Tima Burtona, Helena Bonham-Carter. Zde se můžete podívat na zákulisní mini dokument z natáčení.
Pohádkový John Lewis
Kouzelný zážitek z Vánoc nám přináší i další britský obchodní dům, John Lewis. Roztomilá kreslená pohádka o medvědu a zajíci vypráví příběh dvou nejlepších přátel, kteří kvůli každoročnímu medvědově zimnímu spánku nejsou na Vánoce nikdy spolu. Zajíc se to tento rok rozhodne změnit a medvědovi daruje budík, který ho na Vánoce vzbudí a tím mu dá ten nejkrásnější dárek – vidět Vánoce. Tato reklama vznikla za použití ručně vyrobených modelů, které tvoří prostředí pohádky, a animovaných zvířat, která jsou ručně nakreslena a přivedena k životu pomocí počítačových animací. Vánoční náladu dotváří hudební doprovod – cover známé písně od Keane Somewhere Only We Know nazpívaný Lily Allen. Medvěd a zajíc aspirují na nejúspěšnější vánoční reklamu letošního roku. Stála v přepočtu neuvěřitelných 231 milionů Kč a její úspěch tkví především v Disneyovském zpracování, které většině lidí připomene dětství. Nejspíš i proto má na oficiálním youtube kanálu téměř jedenáct a půl miliónu zhlédnutí, u nás v redakci si stojí na pomyslném druhém místě.
Nejlepší spot letošních Vánoc? Westjet, aerolinky splněných přání
Přes 32 milionů, to je číslo, které představuje počet zhlédnutí reklamy kanadských aerolinek WestJet s názvem Christmas miracle, na serveru Youtube. Důvod? Přeci vánoční zázrak! Na letišti před odletem se Santa cestujících zeptá, co by si přáli k Vánocům. Zatímco oni nastoupí do letadla, zaměstnanci společnosti WestJet už realizují jejich přání. O několik hodin později už na pasažéry v příletové hale cílové destinace čekají jejich vytoužené dárky. Santa nenaděloval jen drobnosti a hračky pro děti, ale třeba i novou televizi! Každá sekunda spotu je nabitá emocemi, ale my oceňujeme především originální přístup a kreativitu celého projektu. Tleskáme.
BONUS: Abyste neměli předvánoční depresi z toho, že se u nás takové pěkné spoty netočí, podívejte se, jak se jednou večeřelo na pražském Letišti Václava Havla.
Zdroj náhledové fotografie:
adsoftheworld.com
Zdroje & čtěte více:
http://www.huffingtonpost.com/2013/11/18/kmart-joe-boxer-commercial_n_4297786.html
Připravili: Michal Vokoun a Lenka Zieglerová
Jak citovat tento článek:
VOKOUN, Michal a ZIEGLEROVÁ, Lenka. Známe nejlepší reklamní spot letošních Vánoc!. Markething [online]. 23. prosince 2013 [cit.2013-12-23]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/zname-nejlepsi-reklamni-spot-letosnich-vanoc.