Connect with us

Komentáře

Žít Brno je mrtvé, ať žije Žít Brno

Facebooková stránka Žít Brno byla v noci ze 7. na 8. února po orwellovsku smazána. Odstranění této stránky zařídilo vedení magistrátu moravské metropole. Tento akt vyvolal na internetu vlnu nevole, k níž se přidává i tento článek. Proč byla stránka smazána, kdo za jejím zrušením stojí a jaký by mohl být výsledný efekt celé kauzy?

Prosím vás, já o Brně skoro nic nevím. Byl jsem tam všeho všudy dvakrát. Jednou když mi bylo šest a když jsem tam v osmnácti dojel podruhé, tak se mi tam vůbec nelíbilo. Počasí ten den nestálo za nic, cesty byly špinavé a paní, co jsem s ní musel komunikovat na nádraží, byla pozitivní jak elektron. Moje představy o Brně jsou tedy do značné míry založené na předsudcích. Vím, že tam mají Zelňák, penis na náměstí a Flédu. Vím, že se tam nejezdí tramvají, ale šalinó a díky Karlu Plíhalovi a Petru Fialovi také vím, že se dvojkou jezdí do Židenic.

Žít Brno byla beze sporu jedna z nejzajímavějších, nejúspěšnějších a také nejvtipnějších stránek na českém Facebooku. Díky ní jsem na Brno (či na Krno, chcete-li) opět začal nahlížet pozitivně s vědomím, že se v tom městě něco děje, že tam existuje občanská společnost. A že tam je přítomná platforma pro mladé lidi, kterou Brňanům mohou občané ostatních měst jedině závidět. Satirická stránka, která se nebála kritizovat vedení města, což se jí (tedy přesněji její Facebookové části) nakonec stalo osudným. Magistrátu města Brna se okázalá kritika líbila čím dál tím méně, až se rozhodla zakročit.

zdroj: zitbrno.cz

zdroj: zitbrno.cz

Podle dostupných informací žádost o vymazání stránky na Facebooku zadal „vedoucí marketingového a ekonomického oddělení a právník odboru“ Mgr. Jakub Geisler.  Nejde mi do hlavy, jak mohl vedoucí marketingového oddělení nařídit zrušení stránky. Evidentně si neuvědomil rizika, která mu dnešní svět se svojí ultra rychlostí informačního toku připravil. Asi nevěděl, že se naopak zvedne vlna kritiky. Že svým aktem naštve mnoho lidí, kteří se budou chtít bránit a že každý šťoura (včetně autora tohoto článku) se o tom zmíní a Curvekiller o tom pravděpodobně napíše hejt na 1000 věcí, co mě serou. A také asi nevěděl, že nenáviděné aktivitě Žít Brno udělá tu nejlepší možnou reklamu. Je také nutno podotknout, že člověk působící na pozici typu té pana Geislera by měl vědět, že snažit se něco takovýmto způsobem zamést pod koberec, je v dnešní době hotová mediální sebevražda.

Téměř ihned po zrušení stránky Žít Brno, se totiž na Facebooku objevila stránka Žít Brno RIP, která k nedělnímu podvečeru měla již přes 11.000 fanoušků. Podle názvu by se mohlo zdát, že je pouze vzpomínková. Ale není tomu tak. Na stránce se koncentruje odpor k cenzornímu kroku brněnského magistrátu. Jak vidno, občanskou společnost na jejíž straně stojí natolik silné sociální médium, kterým je Facebook, nelze jen tak umlčet.

Žít Brno smysl pro humor neztrácí. Nově zniklá facebooková stránka Žít Brno RIP má již 10.000 fanoušků (údaj je k poledni 9. 2. 2014).

Žít Brno smysl pro humor neztrácí. Nově vzniklá facebooková stránka Žít Brno RIP má již 11.000 fanoušků (údaj je k 18. hodině, 9. 2. 2014).

Zdroje:

Facebook.com
zitbrno.cz (také zdroj náhled. obrázku)

Jak citovat tento článek:

DOSTÁL, Jaroslav. Žít Brno je mrtvé, ať žije Žít Brno [online]. 2014 [cit. 2014-02-09]. Dostupné z: http://www.markething.cz/zit-brno-je-mrtve-at-zije-zit-brno

Continue Reading

Student druhého ročníku Marketingové komunikace a PR na FSV UK. Zajímá se o média, propagandu a marketing hudebního průmyslu. Ve volném čase se věnuje hudbě a cestování do vzdálených krajin.

More in Komentáře

To Top