Connect with us

Komentáře

Komentář: PŘEDPLAdenka, nebo PŘEPAdenka?

Společnost O2 od půlky srpna připravila pro zákazníky několik novinek včetně nové kontroverzní služby Předpladenka, která se aktivuje bez vědomí zákazníků. Firma navíc za podobnou praktiku vyinkasovala od Českého telekomunikačního úřadu v červenci letošního roku pokutu čtyři a půl milionu korun.

Výběr mobilního operátora je jako výběr jídla v pořadu Faktor strachu – něco si vybrat musíte, je to dost ponižující, vždycky se potom cítíte tak trochu zneužitý, ale pokud chcete dál fungovat, musíte to podstoupit.

V pochybných praktikách si celá “velká trojka” působící v Česku v ničem nezadá. Tentokrát se podíváme na společnost O2 Telefónica, kterou aktuálně vlastní prostřednictvím PPF miliardář Petr Kellner.

O2 se zjevně nepoučilo z pokuty čtyři a půl milionu korun, kterou mu udělil Český telekomunikační úřad letos v červenci za to, že zákazníkům bez jejich vědomí aktivoval službu Obnovení objemu dat.

Společnost si pro zákazníky od půlky srpna připravila řadu novinek, z nichž budou nadšeni maximálně tak držitelé akcií při vyplácení dividend. 

Žádná data = žádný internet

Operátor, zřejmě v reakci na výše zmíněnou pokutu za automatické přikupování dat, přistoupil na opačnou politiku a po vyčerpání dat zákazníky rovnou odpojuje. To by asi nebyl takový problém, kdyby zákazníci neměli ve smlouvách, že bude připojení po vyčerpání dat v rámci FUP (Fair Use Policy) automaticky zpomaleno. Navíc nebylo dovoleno stávajícím zákazníkům od smlouvy odstoupit, protože se podle O2 nejedná o porušení smlouvy. Jak už se dříve vyjádřila tisková mluvčí společnosti: “Nezpoplatněná data nad rámec balíčku jsou pouze doplňkovou službou k hlasovým tarifům.” Celou kauzou už se začal zabývat ČTÚ.

Trošku je mi líto lidí, kteří dělají O2 servis sociálních sítí, protože to tam aktuálně nevypadá na úplně klidný víkend…


Snímek obrazovky (183)

PředplaDENKA  – Pěkně mastná složenka

Další novinkou je změna v předplacených SIM kartách. O2 spustila před pár týdny pilotní verzi služby Předpladenka. Myšlenka na výsost zajímavá, za 20 korun denně můžete neomezeně psát a volat. K tomu zpomalený internet, který lze zrychlit za 150 Kč (balíček obsahuje 500 MB). Navíc ve dny, kdy netelefonujete ani neposíláte zprávy, máte službu zdarma.

Říkáte si, co je na tom tak divného, kdo chce, ten si zařídí, ostatní to zajímat nemusí. Tak to bohužel není, protože po prvním hovoru (nebo připojení na internet) musíte službu deaktivovat zprávou SMS. Služba se navíc netýká pouze nových zákazníků, ale v rámci pilotního programu vybere O2 náhodně X stávájících.

Pokud budete zprávu o aktivaci služby ignorovat, což je běžné, protože normálně musíte služby naopak potvrzovat, nebo jí neporozumíte, bude na vás na konci měsíce čekat nemilé překvapení. Za měsíc s Předpladenkou totiž zaplatíte 620 Kč (31*20).

Operátor v tiskové zprávě upozorňuje, že služba je s “garancí výhodnější ceny”, což v praxi znamená, že máte možnost zažádat o navrácení rozdílu mezi účtem z Předpladenky a vaším stávájícím tarifem. Problémem je, že peníze dostanete zpět pouze za první měsíc, respektive za 30  souvislých kalendářních dní, které sami určíte. To znamená, že pokud si toho, že vám zmizelo z kreditu nějak podezřele moc peněz, všimnete až za měsíc a půl, nedostanete zpátky celou částku. Službou už se začal zabývat časopis DTest.

Co na celé kauze nedokážu pochopit, je to, proč to O2 vůbec dělá. Proč má obrovská korporace, která vydělává ročně miliardy korun, potřebu dřít svoje zákazníky z kůže, když je naprosto zřejmé, jak výrazně odmítavou reakci to vyvolá.

Otázkou nakonec zůstává, jakým směrem se celý telekomunikační trh v České republice bude vyvíjet. Od příštího roku vejde v platnost regulace Evropské unie spojená s roamingem, navíc je třeba říct, že tarify v České republice stále patří vůbec k nejdražším v Evropě. A tak se můžeme pouze dohadovat, jestli bude celá situace dále stagnovat a zákazníci budou rotovat po třech největších operátorech, nebo jestli se v našich vodách zjeví nějaká nová štika.

Jak citovat tento článek:
MALÍK, Štěpán. PŘEDPLAdenka, nebo PŘEPAdenka. Markething [online]. 26. 8. 2016 [cit.2016-08-26]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/predpladenka-nebo-prepadenka

Zdroje obrázků:
http://dotekomanie.cz/wp-content/uploads/2016/07/o2-logo-644x371x.jpg
https://www.facebook.com/o2cz/posts/1177826562255938?comment_id=1178537432184851&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R9%22%7D

Continue Reading

Student 2. ročníku Marketingové komunikace a PR na FSV UK a 1. ročníku na Politologii a mezinárodních vztazích na FSV UK. Miluje Saturnina, burgery, vychlazenou Kofolu a svojí maminku. Nesnáší smaženej sejra, seriál Okouzlení a bruslaře na cyklostezce. Zajímá se o sportovní a politický marketing, filmy a veřejný prostor.

More in Komentáře

To Top