Komentáře
Dej si lajnu onlajnu – Digisemestr
Co se stane, když se organizátor jedné z nejlepších marketingových konferencí u nás rozhodne vytvořit vzdělávací platformu? Vznikne Digisemester. A nebyl by to Jindřich Fáborský, pokud by to nebylo jiné, než na co jsme zvyklí. Zatímco Marketing festival postupně získává na popularitě i v zahraničí a vesele se řítí vstříc třetímu ročníku, Digisemestr má za sebou teprve první polovinu svého debutu.
Co je tedy na Digisemestru tak jiné? Představte si Marketing festival, který netrvá dva dny, ale je sedmkrát delší. Jindřich Fáborský nám na první přednášce prozradil, proč vůbec s Digisemestrem začal – v České republice neexistuje žádná ucelená platforma, která by dokázala mladým lidem předat dostatečné znalosti z onlinu. Rozhodl se proto vytvořit projekt, který spojí budoucí špicky českého onlinu s těmi současnými. Oslovil své staré známé a nabídl jim pozice speakrů/přednášejících v sobotní škole Jindřicha Fáborského. Oslovil internet, oslovil vysoké školy. Dostal testovací vzorek 250 jedinců, na kterých si mohl svoji teorii o nedostatku informací na trhu vyzkoušet.
Výsledkem je, že zatímco vám Jan Tichý vysvětluje webovou analytiku, SEO vás učí Marek Prokop, PPC reklamu Petra “Větrovka” Větrovská, content a social media Adam Zbiejczuk, tak o kreativitě vám přednáší Vilém Rubeš. Není to jen jedno či dvouhodinová prezentace, jako by podobné elity měly na konferencích. Nebo pokud byste si je za drahé peníze najali jako firma na školení, za cenu, která daleko přesahuje to, co účastníci musí zaplatit. Každou sobotu, 13krát po sobě, vás tihle matadoři onlinu učí 6 hodin v kuse. Dohromady vás v Digisemestru čeká 4 680 minut toho nejlepšího, co z digitálu může Česká republika nabídnout. Kdo by měl zájem, podívejte se na jejich oficiální stránky, kde si můžete napsat o info k jarnímu termínu.
Upřímně nás překvapilo, kolik vám toho chtějí přednášející předat. Po více jak polovině Digisemestru se dokážete orientovat téměř ve všem, s čím se můžete v onlinu setkat. Jak na analýzu klíčových slov, jak s její pomocí tvořit architekturu webu, jak na PPC a SEO, jak na webovou analytiku, jak pracovat se zákaznickou analytikou, jak tvořit content na sociální sítě, nebo jak správně na copy. Pokud jste člověk mimo obor, rozhodně vám dá Digisemestr zabrat. Pokud ale máte v oboru již nějakou zkušenost a teoretický základ, nestačíte se divit, kolik informací dostanete. Každá další přednáška vás jen utvrdí v tom, že online není jenom o Facebook Ads nebo PPC reklamě.
Co by se dalo na projektu zlepšit? Nemusel by probíhat jen v Brně. Pokud totiž nejste místní, náklady na semestr se vyšplhají minimálně na dvojnásobek původní ceny. Občas by stálo za uvážení lepší práce s tématy a jejich rozdělení během dne, protože poslouchat a učit se zákaznickou analytiku nepřetržitě 6 hodin, to dá zabrat i těm nejpilnějším z nás.
Co nás naopak baví? Komplexnost témat. Rozsah přednášek. Výběr speakrů. Třešničkou na dortu je “certifikát onlinu”, který po složení zkoušek můžete získat. Jindro, jen tak dál. Za Markething.cz palec nahoru.
Jak citovat tento článek
ŠEDIVÝ, Petr. Dej si lajnu onlajnu – Digisemestr, Markething [online]. 25. 11.. 2015 [cit. 2015-10-29]. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/digisemestr-dej-si-lajnu.
fotografie:
Za název článku a úvodní obrázek děkuji: Haně Segěťové, Martinu Suchomelovi, Lukáši Chládekovi, Davidu Kratochvílovi a Liboru Pilařovi – tento návrh na slogan vznikl v rámci vymýšlení nového sloganu pro Digisemestr – tento je můj osobní návykový vítěz.
První dva obrázky z pochází: http://blog.faborsky.cz/spoustime-digisemestr-vzdelavani-studentu-v-oblasti-digitalniho-marketingu/
zbylé fotografie jsou mé vlastní