Facebook Twitter YouTube RSS Mail Instagram
Menu

Pod pokličkou Summer School of Marketing

      6. 10. 2016
Pod pokličkou Summer School of Marketing

Některé firmy už rozdávají šeky na vánoční nákupy a v rádiu (beze srandy) běží reklama na vánoční dárky. My si ale pro udržení letní nálady připomeneme akci, která proběhla v červenci na naší Fakultě sociálních věd – Summer School of Marketing.


Welcome drink

Jakožto studenti MKPR (aneb pár marketingových nadšenců, kteří i o prázdninách chodí do školy) jsme spolu s americkými studenty z Missouri School of Journalism měli za úkol pracovat na kampani pro reálnou českou značku. Letní škola se letos konala již po jedenácté, a to díky spolupráci zmiňovaných fakult s komunikační agenturou McCann-Erickson Prague. Naším letošním klientem bylo české pivo Excelent. Vsadím se, že pro mnoho z vás je novinkou, že se letos oprostil od Gambrinusu a komunikuje jako samostatný brand. Naší výzvou bylo dostat tuto změnu do podvědomí spotřebitelů a dodat více kreativních nápadů současné komunikaci Excelentu. Také jsme se měli více přiblížit cílové skupině, kterou byla naše věková kategorie, čili mileniálové.

Náhodné seskupení mileniálů z kurzu.

Náhodné seskupení mileniálů z kurzu.

Posezení v McCannu

Hned první den kurzu jsme se poprvé setkali s americkými studenty a zamířili do sídla McCannu v Riegrových sadech. Zde nás brand manager Excelentu, Milan Fořt, seznámil s tónem komunikace brandu a následně předal slovo group account managerovi McCannu Romanovi Hůlovi. Prezentaci měl i Sandy Kornberg, jednoduše řečeno náš vedoucí zájezdu. Obsáhleji řečeno konzultant mezinárodního advertisingu, který pracoval pro McCann v Japonsku, na Filipínách, v Hong Kongu, v New Yorku a v Evropě včetně Prahy.

img_2127

Polovina účastníků zájezdu.

Důkladné zkoumání in-storu

Následující den jsme byli rozděleni do dvou česko-amerických týmů a šli se podívat do blízkých obchodů, jak si Excelent stojí v in-storu. Fotili jsme, co se dalo, až jsme byli obviněni z krádeže. Ano. Neustále vyndavat a zandavat telefon z tašky a brát nějaké zboží do ruky není v obchodě úplně ten nejlepší nápad.

Pracovní nasazení

S americkými studenty a jejich přátelskou náturou nebylo těžké rychle sklouznout do pohodového pracovního spiritu. Ten se ovšem postupem času měnil v poněkud náročné a vyčerpávající dny strávené ve škole od devíti do pěti či šesti hodin. Občas jsme si je zkrátka museli prokládat inspiračními songy Eminema. „It’s alright, it’s okay, I’m gonna make it anyway/ I’ma make it, I’ma make it, I’ma make it, somehow…“ Občas si někdo musel odběhnout chytit Pokémona. Občas chtěl někdo někoho uškrtit.

prace

Work, work, work, work, work.

4P: Pivovar Plzeňský Prazdroj a Pokémoni

Z jednodenního výletu do Plzně byli chytači Pokémonů obzvláště nadšeni. Sandy nám zařídil prohlídku Pivovarského muzea, při níž jsme procházeli historickým podzemím přímo pod centrem města, a Pilsner Urquell pivovaru, kterou jsme započali pivem a svíčkovou a zakončili už jen degustací piva v historickým sklepě. Co se netýče piva, tak jsme taktéž vyšplhali 301 schodů na katedrálu sv. Bartoloměje a prohlídli si Velkou synagogu, která je mimochodem největší synagogou v Česku a druhou největší v Evropě.

sandy-zad

Jak se Sandy snažil prolézt sudem.

Spát, či nespat

Druhý týden byl stresovější, ale Američani se zdáli být v Praze nesmrtelní. Zdejší pivo a svíčková je zkrátka natolik nabíjely, že pomalu nepotřebovali spánek k životu. Především poslední noc před finální prezentací, kdy chtěli trénovat svůj speech celou noc a nechtěli pochopit, že Češi přece jen potřebují trochu toho spánku.

Poslední česko-americký západ slunce.

Excelentní finále

Poslední den. Finální prezentace před klientem a přirozená nervozita, kterou jsme se všichni snažili skrývat. „He’s nervous, but on the surface he looks calm and ready.“ Každá skupina měla hodinu na odprezentování. Představili jsme SWOT analýzu, průzkumy, dotazníky, consumer insighty, různé eventy, guerillu, point of sale taktiky, social či out of home a další. Po zhodnocení nakonec vyhrál tým, který se lépe strefil do již zaběhnutého tónu komunikace Excelentu. Certifikáty za splnění kurzu získali vítězové i poražení. Všichni jsme s nimi následně napochodovali jako prvňáčci s vysvědčením do kavárny Slavia, kam nás Sandy pozval všechny na oběd. A i když Excelent nevyužije naše nápady ve své reálné kampani, zkušenost to byla k nezaplacení. Navíc jsme získali nové americké přátele, které aspoň teď můžeme provokovat na Snapchatu fotkami piva a svíčkové.

 

 Jak citovat tento článek?

VEBEROVÁ, Klára. Pod pokličkou Summer School of Marketing. Ondřej DOSKOČIL, editor. In: Markething [online], 2016. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z http://www.markething.cz/pod-poklickou-summer-school-of-marketing

Studentka 2. ročníku Marketingové komunikace a PR. Má ráda ironii, lyžování, umění, flat white a britský přízvuk. Zajímá se o art marketing, reklamní kampaně a lomografii.