Facebook Twitter YouTube RSS Mail Instagram
Menu

Zadek svatého Valentýna

      14. 2. 2013
Zadek svatého Valentýna

V Americe se prodá přes 200 miliónů růží a v Česku vzroste prodej šumivého vína o 750 procent. Důvod? Je tady 14. únor, den lásky, sexu, obchodu, srdíček a zadečků. Jen tedy mezi srdíčky a zadečky se nám trochu smyly rozdíly. Nic to však nemění na faktu, že společně dokážou prodat nebo propagovat prakticky cokoliv.

“Did you know that the iconic Valentine’s heart shape is not based on a human heart, but rather the shape of the buttocks of a female bending over?” (Věděli jste, že tvar Valentýnského srdce není založen na lidském srdci, ale spíše na tvaru hýždí ohýbající se ženy? pozn.red.) ptá se Amy v 10. díle 4. série  seriálu Big Bang Theory. Podobnost valentýnského srdíčka s tvarem ženského pozadí je skutečně značná. Této snadné symbolické záměny využily ve svých kampaních například SWATCH, AXE nebo indické Indirapuram Habitat Club SPA. Ženské sedací partie prostě umí přitáhnout pozornost.

 

 

Skutečné lidské srdce tvaru sevřené pěsti patrně nikdy nebylo dobře obchodovatelným artiklem. Obrácený ženský zadek je naopak snadno zapamatovatelným symbolem, který splňuje veškeré nároky obchodního loga.

Valentýn je po Vánocích  prvním větším svátkem obchodníků, a zatímco Vánoce vzývají klasickou rodinu, tradici a pohodu, k Valentýnu patří červená barva a sex. Nezáleží na tom, jestli prodáváte diamanty, klobásy  nebo provozujete restauraci, erotická tematika se dá využít všude.

La Benedicta Restaurant vám ukazuje, co všechno můžete dělat se svým příborem. Tedy pokud máte ohebnou vidličku.

 

I klobása se může stát valentýnským jídlem - pokud jste náhodou třeba v Calgary v Kanadě.

Valentýn vs. 1. máj

Sv. Valentin podle legendy i přes přísný zákaz oddával zamilované snoubence, za což byl odsouzen k mučednické smrti. I když se jedná o evropskou středověkou legendu, v Česku nemá vybudovanou tradici. Valentýnská srdíčka sem začala proudit až s otevřením hranic a komerční zpodobnění Amorka podobně jako Santa Claus narazilo na zeď nepochopení a odmítnutí. Valentýn neměl na čem stavět a navíc mu konkuroval tradiční 1. máj, lásky čas, kdy Máchův zve ku lásce hlas. Většina Čechů považuje Valentýn za ubohý kýč, nebo to o sobě alespoň tvrdí. Každoroční nárůst prodeje „valentýnských výrobků“ ale vypovídá o něčem jiném. Restaurace jsou zabookované týdny dopředu a kina jsou narvaná mladými páry. Tržba s růžemi, čokoládami, srdíčkovými polštáři, sexy spodním prádlem a erotickými pomůckami stoupá v trojciferných násobcích. Podle čísel domácích obchodníků obliba 14. února roste. Vypadá to tedy, že se Češi za to, že Valentýna slaví, stydí.

14. únor je oslavou lásky a obchodu. Ředitel reklamní agentury Euro RSCG Eda Kauba o Valentýnu říká:“ Valentýn je něco jako MDŽ v podvazcích. Je to sexy akce a přitahuje lidi tím, že ty nabídky jsou spojené s láskou.“  Láska, srdíčka a sex prostě prodávají.

Šťastného Valentýna!

 

thisisnotadvertising.wordpress.com

arstype.tumblr.com

www.businessinsider.com

www.ceskatelevize.cz

 

Jak citovat tento článek:

SYSLOVÁ, Kateřina. Zadek svatého Valentýna Markething [online]. 14. února 2013 [cit. 2013-02-14]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/zadek-svateho-valentyna

Zdroj náhledového obrázku: www.femina.cz

 

Absolvovala bakalářský obor Marketingová komunikace a PR na IKSŽ FSV UK. Zajímá se o komiksy, filmy, festivaly a další nedůležité popkulturní věci.