Facebook Twitter YouTube RSS Mail Instagram
Menu

YouTube blogy o kráse jako lukrativní byznys

      30. 6. 2014
YouTube blogy o kráse jako lukrativní byznys

Beauty bloggeři, zejména pak ti na YouTube, jsou zaslouženě jedním z fenoménů sociálních médií. Objevili se již v začátcích serveru YouTube a od té doby zde sdílejí videa o technikách aplikace make-upu, oblíbených kosmetických produktech či o svých názorech a zážitcích. Vytrvalou prací a efektivní komunikací módní bloggeři vytvořili ze slova „blogger“ profesi a z bloggování lukrativní byznys. Jak se jim to podařilo?

Ještě před pár lety, v roce 2005, kdy byl spuštěn server YouTube, bylo na beauty bloggery obecně nahlíženo jako na naivní snílky, kteří mají jen moc rádi svůj koníček. Když posuneme o 9 let dopředu, najdeme ty, co vydrželi, jako elitní trend-settery sedící v předních řadách na přehlídkách a premiérách a jako osobnosti, které spolupracují s luxusními brandy a jsou váženými konzultanty.

j

Jak je možné vydělat uploadováním videí?

Mnoho beauty bloggerek žije ve vlastním bytě či domě, bravurně splácí hypotéky (a není výjimkou, že na dvě nemovitosti najednou), cestují po celém světě a většině je přitom pod 25 let. Jak to tedy funguje?

Za každých 1000 zhlédnutí reklamy před videem získává 55% z jejího výdělku autor videa. Částky, o kterých tu mluvíme, jsou navíc tak slibné, že je ani nemusí podporovat jinými příjmy. Jakkoliv se to zdá neuvěřitelné vydělávat na YouTube, musíme si uvědomit, že přesáhne-li autor 100 tis. odběratelů, výše odměny začíná být poměrně signifikantní. Zároveň není možné, aby jedno video vydělávalo a druhé ne, vydělávají zkrátka všechna a bloggerům se tak z jejich zájmové činnosti stává nefalšovaný full-time job.

Pokud si jako příklad dáme bloggera, který má jeden milion odběratelů, výnosy z reklamy před jeho videi mohou ročně vyšplhat až na roční částku zhruba 2 miliony Kč, což jako průměrný měsíční výdělek znamená 166 tisíc korun. Z blogování o kosmetice a módě se jednoduše stal velký byznys. A „videa o kráse“ neboli tzv. „beauty videos“ právě dosáhla dle Yahoo.com na YouTube přes 700 milionů zhlédnutí za měsíc. Už chápete, jak si mohou takováto děvčata dovolit dělat například tzv. HAUL videa, tedy  ten typ videa, jehož náplní je několik desítek minut popisovat divákům, co si koupila?

dddd

 

Příjem ze zhlédnutí reklam navíc není to jediné, co beauty bloggerům vydělává. Jejich videa sledují miliony lidí a bloggeři si vytrvale budují loajální fanouškovskou základnu, která v některých případech (těch nejlepších) sahá do výše několika milionů. Z úspěšných beauty bloggerů se tak stávají opinion leadeři mladých dívek a žen. Kosmetické značky jsou si toho vědomy, a často jsou ochotny bloggery uplatit částkou, kterou by vydělali za celý rok jen za to, aby jeden den promovali jejich produkty.

Samozřejmě tyto principy neplatí jen pro beauty bloggery, ale i pro baviče, gamery, či vloggery. Je ale jen těžko přehlédnutelné, že právě beauty bloggeři jsou nejoblíbenějšími prostředky propagace různých firem a v poslední době poměrně dost osobností z této sféry uvedlo na trh i své vlastní produktové řady, či celé brandy. Díky blízkému vztahu fanoušků k osobě, která celému brandu dává jméno, je jeho ambassadorem a v podstatě naplňuje jeho celou filosofii svou osobností, je velice pravděpodobné, že bude mít značka poměrně slušný rozjezd.

Brandy založené na jméně

Jak to tedy v praxi funguje? Prvním ukázkovým příkladem je Tanya Burr, pouze čtyřiadvacetiletá slečna z Anglie, které všichni přezdívají Tan, je nyní milována především příslušníky tzv. generace Z. V Guardian’s Top 30 Young people in Digital Media byla před časem Tan jmenována sedmnáctou nejvlivnější mladou osobou v digitálních médiích. Její předchozí praxe zahrnují různé profese od obsluhy restaurace, roznášení novin až po práci na ve značkové prodejně s make upem. Odtud přišla inspirace a do točení videí jí pak stačilo jen popíchnutí od budoucích švagrových, které již na YouTube působily. Dnes Tan točí především make up tutorialy, má přes dva miliony odběratelů na YouTube, přes 115 milionů zhlédnutí videí na jejím YouTube kanálu, přes 713 tisíc followerů na Twitteru a přes 911 tisíc followerů na Instagramu.

Untitled

Na začátku tohoto roku proběhl launch její vlastní kosmetické řady ve spolupráci s firmou Eye Candy. Od začátku jsou většinou nové dodávky vyprodány a firma Eye Candy ještě před vlastním launchem zaznamenala díky této řadě největší čekací listinu za celou svojí existenci s pět a půl tisícem zákazníků na ní zapsaných ještě před oficiálním zveřejněním samotné jejich podoby. Od začátku jsou její produkty dostupné na oblíbených webových stránkách s kosmetikou a nedávno se začala její řada prodávat i v řetězci Superdrug po celé Anglii.


 

Další velice úspěšný brand, tentokrát štětců na make-up uvedla na trh dvojice sester, známých pod pseudonymem Pixiwoo. Nic a Sam Chapmanovy (mimochodem právě budoucí švagrové milé Tan) založily vlastní značku Real Techniques pod společností Paris Presents incorporated, která pod sebou má například i rozšířené EcoTools. Celá řada se stala nadmíru oblíbenou a velice úspěšně prodává jak přes web, tak v obchodech po celé Anglii i USA a neustále se rozšiřuje.

Nonamenic

Jako poslední příklad uvedeme jednu z prvních beauty bloggerek, která spustila svojí vlastní značku. Marlen, pod přezdívkou Makeupgeek vytvořila značku stejnojmennou –  Makeup Geek. Pod tímto brandem najdeme již několik řad make-upu a poskytuje v podstatě vše, co běžné kosmetické značky. Nejznámější je však svými očními stíny.

aew

Osobnost prodává

YouTubeři jednoduše prodávají. Prodávají sebe, to, co dělají, a ve finále i všechno s tím spojené. Jsou ikonami části dnešní mladé generace a díky jejich přátelskému vystupování a neustálé všudypřítomnosti na internetu ovlivňují, co si budou jejich příznivci kupovat, jak se budou chovat, co budou jíst, jak se budou česat a jakou barvu nosit na svých rtech. Právě díky rostoucí schopnosti beauty bloggerů ovlivňovat životní postoje i nákupní chování stovek tisíc odběratelů, se z využívání bloggerů naprosto přirozeně stává hojně používaná marketingová technika.

Zdroje:

http://www.parispresents.com/
http://scarlettlondon.com
http://www.express.co.uk/life-style/style/457260/UK-s-biggest-beauty-bloggers-Pixiwoo-on-Kim-Kardashian-Bella-Swann-and-drag-make-up

ARVE Error: http://www.youtube.com/tanyaburr, https://www.youtube.com/user/pixiwoo, https://www.youtube.com/user/DulceCandy87 is not a valid url

http://www.makeupgeek.com/
http://www.uk.lifestyle.yahoo.com

Jak citovat tento článek?

BARTONÍČKOVÁ, Tereza. YouTube blogy o kráse jako lukrativní byznys. Markething.cz [online]. 30. června 2014 [cit. 2014-06-30]. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/youtube-blogy-o-krase-jako-lukrativni-byznys.

Studentka 2. ročníku oboru MKPR na FSV UK. Zajímá ji především fashion a art marketing, marketing luxusního zboží a vše kolem brandu. Zaměřuje se na generaci Y. Ve volných chvílích kreslí, maluje, čte a sportuje.