Facebook Twitter YouTube RSS Mail Instagram
Menu

Wallace a Gromit přemlouvají Brity, aby zůstali doma

      22. 8. 2013
Wallace a Gromit přemlouvají Brity, aby zůstali doma

Mluví britskou angličtinou, milují sýr a čaj, jejich koníčkem je vynalézání a jsou uplácaní z plastelíny. Optimista Wallace se se svým věrným psem Gromitem poprvé objevili v krátkém filmu v roce 1989 a brzy na to se oba stali miláčky celé Británie. Teď, v roce 2013, postavičky ožívají, aby pomohly britskému turistickému ruchu a nemocným dětem.

V květnu letošního roku zahájilo anglické národní sdružení pro cestovní ruch VisitEngland kampaň „GREAT Adventure“. Ta má Brity přimět, aby trávili dovolenou ve Spojeném království. Britská vláda ve své tiskové zprávě doslova uvádí, že jejím cílem je podporovat „staycationers“, tedy rekreanty, kteří ve svém volnu raději zůstávají doma, než aby cestovali do zahraničí. Na kampani spolupracují také turistické centrály Severního Irska, Skotska a Walesu.

Spojení Wallace a Gromita s domácím cestovním ruchem je naprosto přirozené. Ač jsou oba hrdinové, alespoň zdánlivě, milovníky dobrodružství, nedokáží si představit den bez šálku dobrého anglického čaje. Dovolená v jejich rodné zemi je tak pro ně tou nejlepší volbou. Sdružení VisitEngland připravilo ve spolupráci s největšími britskými cestovními kancelářemi a agenturami speciální balíčky, které kromě tradičních turistických atraktivit obsahují třeba i návštěvu lokální sýrárny či místa, kde se bude líbit i psím turistům. Web Yourgreatadventure.co.uk nabízí vyhledávání zájezdů podle klíčových slov.


Spot trvající necelou minutu vytvořilo technikou stop motion studio Aardman, kde animované filmy plastelínového dua vznikají přesně 20 let. Propagační video ztvárněním, scénářem i humorem skvěle doplňuje celou Wallace-Gromitovskou filmografii. Wallace, přesvědčený o funkčnosti svého nového vynálezu, nedbá varování němého přítele. A Gromit tradičně vše zachrání, tentokrát dovolenou v Británii, na kterou se společně vydají na červené motorce se sajdkárou. Spot je navíc dotažený do nejmenších detailů. Všimněte si třeba, jakou knihu s sebou Wallace balí jako tzv. lehké prázdninové čtení.

Zdroj: www.yourgreatadventure.co.uk

Audiovizuální reklamu promítanou v televizích a kinech na přelomu měsíců května a června provázela také OOH kampaň a bannery na vybraných webech. A protože Wallace miluje nové a moderní věci, nechybí mezi komunikačními kanály ani Pinterest, kde jsou k vidění snímky z jeho a Gromitovy skvělé britské dovolené.

Zdroj: Pinterest.com

Zdroj: Pinterest.com

Sdružení VisitEngland předpokládá, že kampaň za 4 miliony liber zvýší meziročně výdaje domácích turistů až o 80 milionů liber.

Gromit utržený ze řetězu

Na kampaň „GREAT Adventure“ volně navazuje také výstava umění ve veřejných prostorách města Bristol. Umění v tomto případě představují sochy Gromita v nadživotní velikosti. 80 Gromitů, 10 týdnů, 1 město, takový je podtitul akce s názvem Gromit Unleashed, která v září vyvrcholí dobročinnou aukcí. Výtěžek poputuje na konto Bristolské dětské nemocnice.

Zdroj: www.63pv.co.uk

Modely o velikosti poníků jsou vyrobeny z laminátu a design každého z nich navrhl jiný umělec či známá osobnost. Rozmístění soch mapuje speciální plán, ve kterém je vyznačena i doporučená stezka. Výstava je atraktivní jak pro návštěvníky města, tak i pro obyvatele Bristolu, kteří díky ní mají skvělou motivaci navštívit místa, kde třeba několik let nebyli. Gromitové mají nejrůznější barvy, vzory, pokrývají je také nápisy a originální doplňky.

Zdroj: www.fashionloving.co.uk

Před vědeckým centrem stojí Gromit kosmonaut a ta největší socha zachycující psíkovu věrnou podobu pluje na řece nedaleko přístavu.

Zdroj: www.dailymail.co.uk

Díky speciálním pasům a raznicím, které jsou umístěny v šesti různých muzeích a informačních centrech, která se do akce zapojila, se z procházky rázem stává hra. Sbírání razítek je mnohokrát vyzkoušený, ale stále fungující princip. Přece jen jsme ale v jednadvacátém století, takže kromě papírových pasů existuje i Gromit Unleashed aplikace pro chytré telefony. Lze s ní najít jednotlivé sochy, checkovat se u nich a také sbírat odznáčky za určitý počet navštívených psíků. Až nasbíráte všechny, nezapomeňte se pochlubit na Twitteru a Facebooku, ten má totiž Gromit taky.


Gromit Unleashed se inspiroval populárním happeningem Cow Parade, který probíhal poprvé v roce 1996 v Curychu. Prahu pomalované krávy zdobily před devíti lety. Ale projekt Gromit Unleashed je propracovanější. Už nejde jen o ozvláštnění veřejných prostranství a sbírání peněz na charitu. Sochy se stávají průvodci, prostředkem hry i marketingovým nástrojem. Místní organizace destinačního managementu Visit Bristol v rámci akce na svém webu uvádí například i seznam hotelů, které mají vlastního Gromita, a po předložení pasu pro sbírání raznic nabízí slevy na ubytování i vstupné do vybraných muzeí a galerií.

Nick Park, tvůrce Wallace a Gromita Zdroj: www.guide2bristol.com

Fanoušci Wallace a Gromita jistě vědí, že tahle slavná dvojka žije ve Wiganu nedaleko Manchesteru. Když byla v celovečerním filmu Prokletí králíkodlaka vidět mapka tohoto britského městečka za oknem Wallacovy dodávky, dmuli se jeho obyvatelé pýchou. Proč je tedy výstava soch v Bristolu? Právě odsud totiž pochází animační studio Aardman.

Zdroje:

http://www.bbc.co.uk/news/uk-22454369

https://www.gov.uk/government/news/wallace-and-gromit-front-campaign-to-encourage-more-britons-to-holiday-in-uk

http://www.guide2bristol.com/news/2497/Gromit-Unleashed-in-Bristol—giant-Aardman-sculptures-head-to-city

http://www.novinky.cz/kultura/33229-stado-dvou-set-peti-krav-zdobi-prahu.html

http://www.theguardian.com/uk/2005/nov/16/film.filmnews

http://visitbristol.co.uk/discover-bristol/gromit-unleashed-in-bristol

http://www.visitengland.com/ee/Places-to-visit/Holidays-at-Home-are-Great/

http://www.visitengland.org/marketing/HAHAG/

http://www.wiganworld.co.uk/forum/viewtopic.php?p=70861&sid=8cfdd2d221cb3132bce208f909b3be33

http://www.yourgreatadventure.co.uk/

Zdroj náhledového obrázku:

http://pinterest.com/visitengland/wallace-and-gromit-visitengland-tourism-trailblaze/

Jak citovat tento článek:

HORKÁ, Kateřina. Wallace a Gromit přemlouvají Brity, aby zůstali doma. Markething [online]. 22. srpna 2013 [cit. 2013-08-22]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/wallace-gromit-premlouvaji-brity-aby-zustali-doma.

Po absolvování oboru Marketingová komunikace a PR na Univerzitě Karlově odjela na rok do Toronta. Nyní získává pracovní zkušenosti v oblasti cestovního ruchu. Specializuje se na hospitality marketing a event management. Jejím velkým koníčkem je gastronomie.