Facebook Twitter YouTube RSS Mail Instagram
Menu

Virtuální realita nebo live streaming. Čím nás Facebook překvapí v roce 2016?

      18. 1. 2016
Virtuální realita nebo live streaming. Čím nás Facebook překvapí v roce 2016?

Video profilovky, vlastní satelit, nebo 360stupňová panoramata? Nejen s tím Facebook směle vkročil do roku 2016. Pojďte se společně s námi podívat na 5 nejžhavějších novinek, které pro vás nejrozšířenější sociální síť světa připravila v tomto roce.

Rozhýbej si profilový obrázek

Možná vám v minulém roce uniklo, že Facebook umožnil skrze svou aplikaci vkládat místo profilového obrázku video. Namísto své statické profilové fotky tak můžete mít až 7s dlouhý záznam, který se bude ve smyčkách opakovat. Facebook tím chce podpořit vyjadřování názorů svých uživatelů prostřednictvím jejich profilu a probudit v nich kreativitu. Bohužel tuhle sympatickou vychytávku ještě není možné vidět přímo na News Feedu, ale jen po rozkliknutí profilu uživatele. Nám se to ale přesto líbí a dáváme palec nahoru. Jak se dá video vtipně využít, můžete vidět například u Dominika Feriho.

Dočasný profilový obrázek

Máte narozeniny? Jedete na dovolenou? Hraje váš oblíbený sportovní tým a chcete ho podpořit? Facebook vám nově umožňuje vyjádřit vaše aktuální naladění i přes dočasnou profilovou fotku. Dobu trvání profilového obrázku si můžete nastavit už při vkládání přesně podle sebe, a tím sdílet s přáteli vaše emoce, to, co zrovna děláte, nebo jim prostě jen spamovat zeď. Začalo to duhou, pokračovalo přes francouzskou vlajku, a dál už je to na vás.

Jak změny skutečně vypadají? Mrkněte na video:

Live streaming

Facebook si brousí zuby také na konkurenční streamovací platformy a rozjíždí vlastní službu živých přenosů. Streaming se vším všudy můžete vyzkoušet již nyní jako čerstvou novinku v mobilní aplikaci Facebook. Společnost sice živá videa představila již na podzim, pro běžné uživatele je však zpřístupnila až na začátku roku 2016. Výzkumy ukazují, že takové video je úspěšnější než na Youtube nebo Instagramu, takže se streamování zdá jako přirozený krok správným směrem k dalšímu rozvoji.

První stream zveřejnil Mark Zuckerberg již minulý rok:

Eventy

Události sice na Facebooku sledovat můžeme, tento rok nám ale přinese několik změn. Facebook se bude aktivně snažit konkurovat jiným platformám a zlepšit služby pořádání událostí, třeba tím, že vám je bude pravidelně připomínat nebo častěji nabízet. Poskytuje dokonce několik praktických rad k organizování na stránce http://events.fb.com/. První vlaštovka změn je přeměna tlačítka “možná” na tlačítko “zajímá mě”, které má lépe psychologicky působit v komunikaci mezi organizátorem a pozvanými. Pořádání nejen narozeninových párty (původně se služba “events” jmenovala “My parties”) dostane v novém roce nový rozměr.

Instant articles

Nově budeme moct sdílet naše názory nejen ve formě statusů, ale i online článků. V minulém roce Facebook tuhle funkci zpřístupnil pouze hrstce vyvolených, teď se ale všechno mění. Sociální síť tak slibuje novinářům a spisovatelům, že jejich slova budou čtena, zatímco uživatelé láká na rychlejší sdílení informací. Tohle všechno však není jen kvůli pohodlí uživatelů. Čtenáři by měli kvůli novému obsahu trávit na Facebooku více času a mimo jiné také déle koukat na reklamy. Původní koncept však měl své mouchy a tak se dá předpokládat, že „Instant articles“ se budou v tomto roce dále rozvíjet.

A co přijde dál?

O dalších krocích Facebooku v roce 2016 se stále ještě spekuluje. V éteru se omílají informace, že by měl ještě víc omezovat organický dosah příspěvků, a víc se soustředit na systémy online prodeje. Chce tam oslovit firmy, aby s ním aktivně spolupracovaly a využívaly ho ke zvýšení prodejů. Zároveň Facebook pracuje na integrovaných sítích, které by se daly využít pro snazší firemní komunikaci.

Nové tlačítko “Donate” by mělo významně zjednodušit crowdfunding u neziskových organizací.

Další zvěsti mluví o tom, že by se měla radikálně měnit aplikace Messanger. Měla by se více propojovat s děním na Facebooku a s dalšími službami, například se s přepravním systémem Uber. To by znamenalo, že bychom si mohli jednoduše zavolat taxi přímo z aplikace.

oculus zuckerberg

Brýle Oculus a Mark Zuckerberg (zdroj obrázku: http://www.eclypsia.com/)

Virtuální asistent ve virtuální realitě

Už trošku sci-fi představy budoucnosti naznačují, že by se měl vytvořit tzv. Facebook M, inteligentní digitální asistent (taková facebooková Siri z iOS) v rámci Messangeru, která by měla usnadňovat práci v aplikaci a možná s vámi také i mluvit. Tajemstvím není ani výzkum virtuální reality a využívání virtuálních brýlí Oculus Rift, s jejichž pomocí by se k uživatelům dostala ochutnávka virtuálního světa například ve formě 360stupňových panoramat.


Tohle všechno nám jasně dokazuje, že Facebook ještě zdaleka neztrácí dech a pro své uživatele připravuje pestrou škálu vylepšení. V tomto roce je rozhodně na co těšit a budeme rádi, když se od obrazovek a našlapaného News Feedu alespoň na chvíli odlepíme.

 

Zdroj náhledového obrázku:

http://cdni.wired.co.uk/620×413/s_v/shutterstock_152945297.jpg

 

Jak citovat tento článek:

FLÉGLOVÁ, Radka. KOPÁČEK, Jakub editor. In: Markething [online], 2015. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/virtualni-realita-nebo-live-streaming-cim-nas-facebook-prekvapi-v-roce-2016

Studentka druhého ročníku Marketingové komunikace a PR na FSV UK. Zajímá se především o umění a herní průmysl. Ve volném čase maluje a kreslí a samozřejmě hraje hry.