Markething.czMarkething

menu

zavřít

VAŠE LIGA: Největší česká amatérská liga změnila název

Autor článku

Absolvoval bakalářský obor Marketingová komunikace a PR na IKSŽ FSV UK a roční studium na francouzském Sciences Po Rennes, kde se zaměřil na marketing luxusního zboží a módních značek v propojení s moderními dějinami. Magisterský titul získal taktéž na IKSŽ FSV UK v rámci oboru Mediální studia. V současnosti na své alma mater externě vyučuje, zajímá se o oblast transmediálního vyprávění a je členem dozorčí rady serveru Markething.cz.

19. září 2012

Možná jste postřehli, že se populární amatérská VŠ LIGA přejmenovala na VAŠE LIGA. V redakci už jsme přestali mít ponětí o tom, čí ta liga vlastně je, a proto jsme se sešli se zakladateli celého projektu, aby nám pověděli o tom, jak se vytváří jedna z největších amatérských soutěží na našem území.

Sedím v centru Prahy s Šárkou Stejskalovou a Jakubem Hojerem, kteří omlouvají zakladatele celého projektu Tomáše Reinbergra, který se zdržel kdesi v Hradci Králové. Beru si alespoň jeho telefonní číslo pro případ, že by se vyskytly nějaké dodatečné dotazy. Mám chuť se dozvědět, co stojí za všemi těmi posty o vyhraných zápasech na Facebooku.

Jakub Hojer a Šárka Stejskalová

Hon na nové soupeře

Když se zeptám, jak a kdy to celé vlastně začalo, odpovídá mi Šárka Stejskalová: „V září 2007. S Tomášem jsme se vrátili z Erasmu a on byl plný elánu rozjet vlastní projekt. K tomu ho bavil squash a neměl s kým chodit hrát, takže začala vznikat myšlenka amatérské ligy. Tou dobou jsme si ještě říkali VŠE LIGA, protože vše probíhalo v rámci školy.“ Tehdy prý začala masivní letáková kampaň (text ve Wordu vytisknutý na modrém papíru) na Vysoké škole ekonomické, což se prý jistým způsobem nezamlouvalo děkance, která pohrozila vyloučením, pokud si pan Reinbergr bude stále ze školy dělat platformu pro vlastní podnikání. Jakub Hojer se zapojuje do konverzace a vypráví o tom, jak se celý projekt začal po Praze šířit virálním způsobem a na základě známostí a přátelství se nabalovali noví hráči. Žertem se prý vypráví, že VAŠE LIGA vznikla vlastně proto, aby měli zakladatelé koho porážet.

Zlomový okamžik přichází v roce 2010, kdy Šárka Stejskalová a Tomáš Reinbergr dokončili školu a stáli před rozhodnutím, jak dál naložit se slibně vypadajícím studentským projektem. Rozhodli se vyzkoušet, zdali se dá sportovním zápolením uživit.

Tomáš Reinbergr, zakladatel VAŠÍ LIGY

Dvouletá cesta k osmitisícové hráčské základně

S rozšířením hráčské základny přichází také požadavek na kvalitní webovou platformu, která zastřeší celý systém přihlašování a domlouvání zápasů. Ta také představuje největší dosavadní investici a náklady na její pořízení se pohybují kolem půl milionu korun. Celý projekt se doposavad vyznačoval především tím, že náklady na jeho provoz znamenaly v podstatě pouze tisk letáků. Finanční náročnost byla minimální, zatímco liga neustále rostla. Zajímavé je, že celá věc byla postavena na velmi nejisté dohodě mezi sportovními centry a Tomášem Reinbergrem. On jim nabízel zatím ještě neexistující produkt, pouhý příslib záplavy hráčů squashe, tenisu, badmintonu a beach volejbalu, oni na to kývli a poskytli hráčům ligy slevu na pronájem sportovišť. Dnes má VAŠE LIGA na 8.000 registrovaných hráčů a je největší amatérskou ligou ve svých sportech v České republice.

Stále je co vylepšovat

Za dobu své existence se liga potýkala s řadou komplikací. V roce 2011 vznikla BUSINESS LIGA, která ovšem trpěla nedostatkem hráčů a po určité době byla ukončena. Zásadní problém spočíval v tom, že řada pracujících se necítila na to, aby opustila tehdejší VŠ LIGU. S tím souvisí i samotná asociace, kterou název VŠ LIGA vyvolával, což popisuje Jakub Hojer: „Stávalo se mi, že lidé volali, nebo se mě osobně ptali na turnajích, zdali je liga určená i jim, když už nejsou studenty. A pak byla další skupina lidí, kteří se ani nezeptali a automaticky usoudili, že VŠ LIGA pro ně už rozhodně není.“ To představuje také důvod, proč zakladatelé změnili název z VŠ LIGA na VAŠE LIGA. Oba názvy zní velmi podobně a v podstatě se tím vyjadřuje přesně to, co chtějí zakladatelé potenciálním hráčům sdělit – že jsou soutěží pro kohokoli. Na druhou stranu představuje název VAŠE LIGA jisté úskalí při jeho skloňování. Jakub Hojer nastiňuje modelovou situaci: „Dobrý den, tady Jakub Hojer z VAŠÍ LIGY.“ Na druhém konci linky se následně ozve: „Dobrý den, my žádnou ligu nemáme.“

V tomto oboru v podstatě neexistuje konkurence, jelikož další zápolení mezi amatéry (nepočítaje jiné oblíbené sporty jako šestkový volejbal, fotbal atp.) probíhá pouze v rámci jednotlivých klubů, které ovšem neposkytují takový servis jako právě VAŠE LIGA. Za startovné činící 500 korun na sezónu dostane hráč možnost naplánovat si sérii zápasů dle svých časových možností, které odehraje ve vybraném partnerském sportovním areálu, jichž je opravdu dlouhá řada.

Plánů na další expanzi je spousta a možná jednou celý koncept VAŠÍ LIGY přesáhne i hranice České republiky.

Jak citovat tento článek:

MAXA, Martin. Od černobílých letáků k jedné z největších amatérských lig u nás. Markething [online]. 19. září 2012 [cit.2012-09-19]. ISSN 1805-4991. Dostupné z: www.markething.cz/vase-liga-nejvetsi-ceska-amaterska-liga-zmenila-nazev.