Facebook Twitter YouTube RSS Mail Instagram
Menu

Upoutávku na Hvězdné války provází Síla a trolové

      1. 12. 2014
Upoutávku na Hvězdné války provází Síla a trolové

Premiéra nové trilogie Hvězdných válek patří bezesporu k největším filmovým a popkulturním událostem dekády. Není proto divu, že i pouhý první teaser málem shodil internet. Jediné video o sedmi záběrech odstartovalo tisíce diskuzí a dalo vzniknout nespočetnému množství memů, které se jako lavina valí sociálními sítěmi. Na vlně všeobecného nadšení se svezli jak samotní fanoušci filmu, tak i některé světové značky. 

Klíčovým bodem teaseru byl moment aktivace nového, kontroverzního typu světelného meče. Tento nový design ihned rozdělil fanoušky Star Wars mezi konzervativce a skeptiky na jedné straně a inovátory a těšitele na straně druhé. Během několika málo minut začaly různé parodie této scény kolovat sociálními sítěmi jako internetové memy.

Začalo to přidáním dalších čepelí.

Když jedna čepel nestačí.

lighsaber three blades

Používáte Gillette Mach 3 Turbo se se třemi čepelemi? Sithové taky.

Poukázáno bylo i na výhody švýcarského nože

Když se dostanete do obtížné situace, sithský armádní nůž vám pomůže.

Ale Ikea všem ukázala, že efektu lze docílit použitím klasického světelného meče a speciálního nástavce. Samozřejmě s neodolatelně švédsky znějícím názvem.

Ale Ikea všem ukázala, že efektu lze docílit použitím klasického světelného meče a speciálního nástavce. Samozřejmě s neodolatelně švédsky znějícím názvem.

Někteří ukazovali na konstrukční nedostatky a ihned navrhli lepší řešení.

Někteří ukazovali na konstrukční nedostatky a ihned navrhli lepší řešení.

Jiní se zamýšleli nad významem počtu čepelí.

Jiní se zamýšleli nad významem počtu čepelí.

Fotbal a Lego

Rozruch ale nevzbudila pouze scéna se světelným mečem. O pozdvižení se postaral i „míčový“ droid, který se jistě stane hitem příštích Vánoc.

jabulani droid

Nový droid je nápadně podobný oficiálnímu míči MS ve fotbale 2010, který se jmenoval Jabulani.

Ušetřena nebyla ani první scéna teaseru. Jen čas ukáže, jestli se tento mem stane stejně  úspěšným, jako třeba "Not bad"

Ušetřena nebyla ani první scéna teaseru. Jen čas ukáže, jestli se tento mem stane stejně úspěšným, jako třeba „Not bad“

Lego a Star Wars patří k sobě. Z Lega se dá postavit celý svět Hvězdných válek a ku příkladu Lego Millenium Falcon patří k nejúspěšnějších stavebnicím všech dob. Není proto divu, že se za nedlouho objevila fanouškovská LEGO verze teaseru.


Buzz marketing

Cílem teaseru k očekávanému filmu je navnadit a spustit rozruch. K tomu je třeba ukázat něco neočekávaného, překvapivého, co v lidech vzbudí emoce. Ať už je to naprosté nadšení z nového vývoje, či lehký úděs z porušení tradice. Obojí zajistí rozvíření debaty, která z internetových diskuzí snadno přejde i do běžné konverzace a pokladen kin. Že si tento teaser během tří dnů vyslouží přes 34 milionů zhlédnutí na Youtube se dalo očekávat. Ale až množství reakcí, debat, memů i článků na nejrůznějších webech a blozích naplno ukázalo Sílu značky Star Wars. Miliony geeků, nadšenců do sci-fi, ale i vcelku obyčejných lidí zasažených světem Star Wars, již netrpělivě očekávají prosinec 2015, kdy film vstoupí do kin.

Jak citovat tento článek:

DOSTÁL, Jaroslav. Upoutávku na Hvězdné války provází Síla a trolové. Markething [online]. 1.prosince 2014 [cit.2014-12-01]. Dostupné z: http://www.markething.cz/upoutavku-na-hvezdne-valky-provazi-sila-a-trolove

Student druhého ročníku Marketingové komunikace a PR na FSV UK. Zajímá se o média, propagandu a marketing hudebního průmyslu. Ve volném čase se věnuje hudbě a cestování do vzdálených krajin.