Facebook Twitter YouTube RSS Mail Instagram
Menu

Tinder. Láska na první swipe-right?

      15. 11. 2016
Tinder. Láska na první swipe-right?

Tinder je nejrychleji rostoucí sociální síť sloužící k seznamování lidí. Ano, přesně tak. Není to žádná seznamka jako E-darling, Líbímseti nebo třeba Alík. Tinder má, podle jeho tvůrců, sloužit k nalezení přátel, rande, dlouhodobého vztahu… no, a všeho mezi tím. Společnost se netají tím, že hlavní cílovou skupinou aplikace jsou mileniálové. Schválně se zkuste zeptat každého mileniála, kterého potkáte, jestli má Tinder. Většina z nich vám řekne, že ano, a ti ostatní lžou.

Tenhle stav zní pro markeťáky ideálně. Nebo snad ne? Všichni mileniálové hezky na jednom místě, s lokalizačními možnostmi aplikace a věkovým omezením velmi přesně zacíleni. Tak kde je háček? Pokud jste někdy používali Tinder, potom tušíte. Podívejme se na několik marketingových využití a zneužití Tinderu ze světa a dokonce i na jedno z našeho českého rybníčku. Ukážeme si, jak se dá Tinderu využít a kde je zakopaný pes.

Tinder o filmu

Dva filmové počiny z nedávné minulosti – Ex Machina (2015) a Deadpool (2016) využily Tinder ke zvýšení povědomí o značce. Obě kampaně vsadily na postavy z odpovídajících filmů. Deadpool vás popichoval svým nezaměnitelným humorem a Ava nechala uživatele aplikace projít Turingovým testem jen proto, aby jim poté ukázala, že není reálná, ale že je ve skutečnosti robotkou z filmového plátna.

tinder-ex-machina

Alicia Vikander jako robotka Ava hledá spřízněnou duši.

Cílem této aktivace bylo dostat uživatele na web nebo instagramový profil, který promoval snímek. Vím, co si asi říkáte. Jak velký zásah tyto kampaně mohly mít? Nijak zásadní. Byť čísla ani k jedné kampani nejsou k dohledání, je toho jen málo, co dokážete s jedním profilem na Tinderu. O to v těchto kampaních ani tolik nešlo. Daly totiž tvůrcům do rukou perfektní PR materiál. Proč? Využili Tinderu jako jedni z prvních tvůrců kampaní a zasloužili si velké množství pozornosti od mnoha (především digitálních) médií, jako jsou Wired, AdAge nebo Forbes.

tinder-deadpool

Deadpool vás chce pozvat ven na Valentýna.

Swipe Right Night

Není nutné vytvářet profily na Tinderu, abyste je mohli využít. Další cestu ukazuje kampaň amerického basketbalového týmu Atlanta Hawks – pracuje s komunitou uživatelů aplikace. Komunitu (bezpochyby větší než v ČR) vyzval tým hrající NBA k tomu, aby dorazila na domácí zápas proti Memphis Grizzlies. S využitím Twitteru během zápasu, zlevněním lístků pro uživatele Tinderu a vytvořením speciálních zón sloužících k setkávání podpořil tým svou image “perfektního dohazovače”. Ne náhodou již dříve jako první sportovní tým zavedli Hawks “kiss-cam”.

atlanta-hawks-tweet

Domácí zápas Hawks a Swipe Right Night na Twitteru.

Zneužití v přímém přenosu

Tinder prozatím musí schválit všechen reklamní obsah. Jeden velký přešlap ale udělal Gap při spuštění kampaně na jarní kolekci v roce 2015. Ukázalo se, že není chytré obcházet Tinder, když ho chcete k marketingovým účelům využít. Na neoprávněné použití sociální sítě velmi rychle zareagovala viceprezidentka Tinderu Rosette Pambakian, která se díky tweetům od novinářů a uživatelů o problému dozvěděla.

 

Pejsek a kočička

Vzhledem k výše zmiňované nutnosti schválení kampaně není divu, že většina brandovaného obsahu na Tinderu se dodnes věnovala dobročinným účelům. Ať už jde o kampaň Amnesty International Australia nebo o první českou kampaň Chci pohlazení. Druhá zmíněná využívá “swipe-left, swipe-right” funkce za účelem hledání nového domova kočiček z jednoho z útulků Pražského spolku na ochranu zvířat. Kampaň odstartovala letos na podzim a ukazuje novou kreativní možnost, jak je možné najít pro zvířata z útulku nové majitele.

chcipohlazeni_ukazka_profilu-1

Chytrý popisek může sedět jak na kočku, tak na kočku.

Novou? Počkat. To není tak úplně pravda. První česká Tinder kampaň je totiž téměř totožná s kampaní “Puppy Love on Tinder”, která proběhla v New Yorku již v roce 2014. I když musím uznat, že způsob, kterým kočičky vedou konverzace, je naprosto skvělý.

Zdroje

https://www.sprinklr.com/the-way/7-creative-tinder-marketing-campaigns/

http://www.businessofapps.com/young-adults-are-driving-use-of-mobile-dating-apps-and-marketers-are-becoming-more-innovative/

http://chcipohlazeni.cz

https://www.washingtonpost.com/news/early-lead/wp/2015/01/07/hawks-hook-up-fans-with-tinder-swipe-right-night/

http://www.businessinsider.com/gap-tinder-marketing-campaign-backfires-2015-2

http://galeriereklamy.mediar.cz/reklama/prazsky-spolek-ochrancu-zvirat-chcipohlazenicz/

https://marketingdiscussions.wordpress.com/2016/03/05/how-marketers-can-use-tinder/

https://techcrunch.com/2014/08/03/tinder-is-going-to-the-dogs-with-nyc-puppy-rescue-project/

http://www.m-journal.cz/cs/aktuality/seznamka-tinder-pomaha-najit-novy-domov-psum-z-utulku–i-oni-potrebuji-lasku__s288x10752.html

Jak citovat tento článek?

DOSKOČIL, Ondřej. Tinder. Láska na první swipe-right? Jaroslav, DOSTÁL, editor. In: Markething [online], 2016. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: http://www.markething.cz/tinder-laska-na-prvni-swipe-right

Absolvent oboru Marketingová komunikace a PR. Má rád malá chlupatá koťátka, japonské animované filmy a gin s tonikem. Píše o konferencích, které navštěvuje a o věcech, které ho zajímají.