Facebook Twitter YouTube RSS Mail Instagram
Menu

Studentské spoty: Reklama na FAKEER

      29. 5. 2015
Studentské spoty: Reklama na FAKEER

Možná vás jako první napadá otázka, co je to ten Fakeer? Je to energetický drink, který se vymyká z řady ostatních energeťáků. Jedná se o ryze český energetický nápoj vyrobený z čistě přírodních surovin, nekoupíte ho v běžném supermarketu a prodává se pouze v PET lahvích v netradičním designu balení. A ano, je to láhev ve tvaru prostředníčku. Vytvořit na něj spot tak, aby zapadal do koncepce a na druhou stranu nebyl obyčejný a nudný, nebyl jednoduchý úkol. Pojďte se tedy podívat, jak se s tím studenti Marketingové komunikace a PR na FSV UK poprali!

Fakeer pijí bikeři, motorkáři i gameři. Cílem spotu bylo zobrazit lidi, kteří chtějí být vnímáni jako vzdorující vůči mainstreamu a jsou na svůj životní postoj pyšní. Zadaná cílová skupina jsou tedy společensky a sportovně aktivní kluci a muži, kteří mají svůj názor, své záliby a své postoje!

Zahájení promítání, před plátnem Mgr. Tomáš Mrkvička.

Zahájení promítání, před plátnem Mgr. Tomáš Mrkvička. Foto: Adam Fuchs

Každý letní semestr probíhá na oboru Marketingová komunikace a PR FSV UK předmět Kreativita v reklamní tvorbě vedený Mgr. Tomášem Mrkvičkou. Studenti v něm každý týden v týmech na základě zadaných briefů pracují na návrzích pro printovou a později televizní reklamu. Předmět je pak ukončen projektem, jehož cílem je kompletní realizace klasického televizního spotu. V uplynulých letech jsme vám představili studentské reklamy na Igráčka a Biotrička. Letos studenti dostali zadání na vytvoření televizní reklamy pro značku Fakeer. Rozhodně jsme byli potěšeni, že naši práci zhlédlo a okomentovalo i vedení Fakeeru. Za jejich komentáře a možnost spolupráce děkujeme!

Studentské spoty shlédlo i vedení Fakeera. Zleva Martin Březina (PR), nevím a Richard Němec (majitel). Foto: Adam Fuchs

Studentské spoty zhlédlo i vedení Fakeera. Zleva Martin Březina (marketing),  Mário Komoň (výrobní ředitel) a Richard Němec (ředitel). Foto: Adam Fuchs

 

Pojďme se tedy podívat na výslednou práci všech 8 týmů včetně krátkých autorských komentářů. Příjemnou zábavu!

NÁSLEDNĚ HLASUJTE O NEJLEPŠÍ SPOT V NAŠÍ ANKETĚ, KTEROU NAJDETE DOLE POD ČLÁNKEM!

Spot 1: FAKEERKA – Jakub Bobuski a Petr Šedivý

Dlouho jsme přemýšleli, že vytvoříme spot postavený na vybraných subkulturách, které si Fakeer stanovil jako svoji cílovou skupinu. Nakonec jsme se rozhodli pro věc, jejíž zásah může mít podle našeho názoru největší úspěch. Tou je Fakeerka. Dívka, která má koule na to, aby mohla pít na veřejnosti i nápoj ze zvednutého prostředníčku, a nic jí nerozhodí. Snad se nám to povedlo.

Spot 2: GARÁŽ – Karolína Poliaková, Daniel Steklík a Jakub Vojtovič

Při tvorbě spotu jsme vycházeli z toho, že definovaná cílovka je 15-25, my jsme se zaměřili na tu spodní polovinu, takže 15-20. Chtěli jsme, aby celý spot byl úderný, dynamický, rytmický a takový, aby se s ním naše cílovka mohla rychle ztotožnit. Proto jsme vybrali tři typické situace, kdy teenageři řeší zásadní životní problémy 😀 a navíc se u nich dá předpokládat spojitost s energetickým nápojem – počítačové hry, učení, extrémní sport. Následně se všichni tři aktéři schází a společně fakují všechny své problémy. Váhali jsme nad změnou claimu, chtěli jsme použít něco jako „ukaž, co si myslíš“, ale nakonec jsme se rozhodli zachovat claim stávající. #techínko A taky děkujeme Davidu Vojtovičovi za natočení a postprodukci!

Spot 3: GESTO – Kateřina Dvořáková a Petr Lukeš

Ústředním motivem reklamy je gesto jako způsob vyjádření vlastní nezávislosti a svobody. Klip je složen z krátkých scének, v nichž v nadsázce vystupují stereotypizované postavy různých národností – francouzská intelektuálka, italský fotbalový fanoušek a anglický středověký voják. Každá postava ukazuje gesto, které je v dané zemi považováno za obscénní, ačkoli jinde na světě může mít zcela opačný význam. Konzument Fakeera nemusí bojovat s tímto sémiotickým labyrintem. Lahev za něj řekne všechno – je to univerzální gesto, které materializuje jeho individualitu. Alespoň na tuzemském trhu. Forma se bohužel musela podřídit nízkým postprodukčním schopnostem, záměr ale snad zůstal zřejmý.

Spot 4: HIPSTER – Pavlína Běhounková a Dominika Coufalová

Natáčeli jsme spot na oblíbeném místě, kde se mladá generace ráda ve volném čase schází. Zvolili jsme dvě ústřední postavy, které mají být zobrazeny jako protipól – rebel a hipster. Rebel je zde zobrazen, jako ten, co má rád živou atmosféru a je to akční typ. Hipster je pak představitel „náplavkové“ pohody. Lidé zde relaxují, čtou si, opalují se či jen tak popíjejí a povídají si. Správný rebel má ale pocit, že takhle by to být nemělo, že tohle je nuda, že by se mělo něco dít! A tak vymyslí rebélii, jedná rychle, zkrátka impulzivní nápad, a hipstra prostě „ohodí“. Protože rebelem se nerodíš, rebelem se staneš. 😉

Spot 5: HERBERT – Mikuláš Pavlík a Martin Švach

Hlavní roli v našem spotu hrál panda Herbert, který není úplně obyčejný. Na rozdíl od ostatních líných pandů se Herbert baví životem, dělá nevšední a bláznivé věci, které chtěl vždy zkusit, nectí pandí pravidla a Fakeeruje pandí stádo. Nezajímá ho, co si o něm myslí ostatní pandy. Svoboda je pro něj vším. Je to to jediné, na čem záleží. Chce si dělat, co chce a nemusí to vždy chtít dělat prvoplánově jinak. Vždyť všem může být jedno, co a jak to vlastně dělá. A proto je to štastnej chlap… A taky rebel. Stejně jako představitelé cílové skupiny energy drinku Fakeer.

Spot 6: SLEČINKA – Markéta Němcová a Daniel Šlahař

Rozhodli jsme se náš spot zacílit pouze na jednu část cílové skupiny – na gamery. Bohužel nastaly opakované problémy s produkcí, takže jsme museli natáčení řešit hodně operativně a původní koncept vlastně úplně předělat. Proto i ve spotu vystupuje nakonec oproti původnímu plánu „negamerka“ žena, hrající v posteli a na notebooku (což by pravý gamer nikdy neudělal).

Spot 7: SOUBOJ – Ondřej Štarman a Petr Vaněk

Záměrem našeho spotu bylo vyjádřit odvahu a jistý level rebelství značky Fakeer, a to klidně i vůči té největší značce na trhu s energy nápoji. V příběhu dvou mužů soupeřících o srdce jedné ženy jsme reagovali na známý slogan značky, která dává křídla, a ten jsme dovedli ve svém provedení ad absurdum. Cílová skupina si tak může uvědomit, který produkt je ten vítězný.

Spot 8: VÍTĚZOVÉ – Václav Bešťák a Lenka Homolková

I když jsme věděli, že to nebude jednoduchý úkol, chtěli jsme vytvořit spot založený na emocích. A to se nám snad i do jisté míry podařilo prostřednictvím poutavého textu a obrazově velmi jednoduchých záběrů. Naším cílem bylo ukázat, že lidé, kteří pijí Fakeera, opustili svou komfortní zónu, vystoupili z davu, a tím se stali svým způsobem výjimečnými. Zvolili jsme proto několik členů nejrůznějších subkultur, přičemž jsme se snažili, aby jejich věk odpovídal horní hranici naší cílové skupiny.

Na závěr bychom rádi poděkovali za cenné zkušenosti a komentáře k naší práci za celý semestr vedoucímu předmětu Mgr. Tomáši Mrkvičkovi.