Markething.czMarkething

menu

zavřít

Proudy 2012: VŠCHT porazila Microsoft

zdroj: facebook.com/socialniproudy

8. října 2012

Se znalostí elementárních pravidel slušného chování víme, že na každou otázku je vhodné dát nějakou odpověď. Protože jsme slušňáci, rozhodli jsme se sami si zodpovědět náš řečnický dotaz z minulého článku. Rozproudily tedy Proudy proudy studentů?

 Parkoviště před vysokoškolskými kolejemi na Jižním městě se 2. října na jeden den proměnilo v multimediální vesničku. Na první pohled se zdálo, že relativně malé množství stánků nesplní avizovanou nálož nových technologií. Některé slibované atrakce opravdu chyběly, ale vznikla zde naopak šance pro společnosti a instituce vytěžit ze své účasti maximum pozornosti návštěvníků.

Zmrzlina, Sonic, Terminátor a MS Office

S překvapením a obdivem jsme zhodnotili výkon stánku VŠCHT. V porovnání s prezentací velkých korporací zvládli studenti prezentaci své školy výborně – poukázat na zábavnost a selskou praktičnost svého oboru byla trefa. Kdy naposledy jste ochutnali zmrzlinu připravenou před vámi pomocí smetany a tekutého dusíku?

Proti tomu nadnárodní společnosti jako Microsoft, které přijely jen vystavit své výrobky, lehce promarnily potenciál festivalu – možná to zní překvapivě, ale studenti již nějaký ten notebook viděli a MS Office použili.

Propagace některých dalších společností spočívala pouze v možnosti dozvědět se něco o produktu, popřípadě v šanci vyhrát v soutěži typu „dejte nám e-mailovou adresu a možná vás vylosujeme“. Všichni však víme, že to často končívá jen slavnostním obdržením obrandované propisky.

Na akci tohoto typu je důležité bavit, nikoliv být pouze viděn.

Stánek Microsoftu

Stánek Microsoftu, zdroj: facebook.com/socialniproudy

Stánek ČVUT

Stánek ČVUT, zdroj: facebook.com/socialniproudy

 

 

 

VS.

 

 

 

 

Spojitost oldschool arkádových her a Gambrinus 11° není zřejmá, zahrát si ale hry Sonic the Hedgehog nebo Terminátor na originálních automatech byla paráda. A i přes to, že návštěvníci stanu se chovali bezmála jako nadšené děti, pivo už si dát mohli. Gambrinus se vlastně docela dobře trefil do festivalové atmosféry. I my jsme si k tomu pivo rádi dali, takže pivovar očividně dobře ví, co dělá.

 

Gaming zóna Gambrinusu

Gaming zóna Gambrinusu, zdroj: facebook.com/socialniproudy

Gaming zóna Gambrinusu

Gaming zóna Gambrinusu, zdroj: facebook.com/socialniproudy

 

 

 

 

 

 

 

 

Připsat si pár PR bodů k dobru se snažila také společnost Samsung se svým projektem Samsung Social Journalism. Mimo stánku s běžnou ukázkou produktů se firma pokusila o netradiční festivalové promo pomocí live tweetování. Po areálu měla rozmístěny žurnalisty-dobrovolníky s tablety, kteří fotili a komentovali vše, co se zdálo zajímavé. Bez kvalitní Wi-Fi v areálu ale bohužel asi zažívali poněkud obtížnější chvíle, stejně jako si návštěvníci festivalu zoufali nad problematickým multimediálním Ovladačem.Tato mobilní aplikace měla prohloubit účastníkův prožitek festivalu – studenti mohli prostřednictvím svého smartphonu ovlivňovat dění na festivalu. Mimo jiné umožňovala se, po vzoru Foursquaru, checkovat na různých místech v areálu. Bohužel jsme se setkali s tím, že ovladač některým účastníkům (včetně nás) nefungoval na 100%.

A co konference?

Podle očekávání organizátorů dobře dopadla konference Proudy 2012. Množství zajímavých hostů, zaplněná posluchárna a designový a moderní prostor.

„Mně osobně se nejvíc líbil Vaclav Neubauer a jeho Volba prezidenta 2020 a také Josef Šlerka. Obecně problém podobných konferencí je v tom, že si lidé dělají vlastní PR, než že by předávali nějaké myšlenky. U těchto dvou to nebylo tak zřetelné,“ říká tiskový mluvčí festivalu Proudy 2012 Václav Pláteník.

Velký úspěch sklidila přednáška vedoucího Studia nových médií na FF UK Josefa Šlerky, Kolonizace internetu: „Největším nebezpečím nejsou státy, ale korporace. Korporace nechtějí naše duše, korporace chtějí naše peníze.“  Zaujalo například i téma Lucie Markové z portálu fashionspace.tv: Budeme nosit oděvy ze science fiction či Jana Řežába ze Social Bakers o robotizaci, gamifikaci a sexu v médiích v roce 2020.

Jediné co snad lze vytknout je, že si někdo pravděpodobně spletl Facebook s Twitterem – postovat každých 5 minut výroky přednášejícího vytržené z kontextu patří na Twitter, nikoliv na oficiální Facebook stránku.

 

Konference Proudy 2012, na fotce Michael Valášek (ČVUT FS), zdroj facebook.com/socialniproudy

Konference Proudy 2012, na fotce Michael Valášek (ČVUT FS), zdroj facebook.com/socialniproudy

Tak za rok znovu

Proudy 2012 letos odstartovaly poměrně dobře. Lákadlo v podobě multimédií mělo být tahounem festivalu. I přes množství aktivit nakonec v myslích většiny návštěvníků hlavní akce dominovala hudební stránka a relativně lidové ceny drinků. Ještě bude potřeba více než jeden ročník, aby si studenti zvykli, že všechny festivaly nemusí být jen o hudbě a zároveň aby společnosti samotné dokázaly využít potenciál akce pro svoji prezentaci.

 

Jak citovat tento článek?

AMLEROVÁ, Johana a Jiří ŠINDELÁŘ. Proudy 2012: VŠCHT porazila Microsoft. Markething.cz [online] 2012. ISSN 1805-4991 [cit. 2012-10-8]. Dostupné z: http://www.markething.cz/všcht-porazila-microsoft

Zdroj náhledového obrázku: facebook.com/socialniproudy