Facebook Twitter YouTube RSS Mail Instagram
Menu

Pro strom nevidíme les. Primetime for… Internet Jungle 2016

      5. 6. 2016
Pro strom nevidíme les. Primetime for… Internet Jungle 2016

Letošní sezóna marketingových konferencí spěje neúprosně do finále. Blue events připravili na závěr další z dílů série Primetime for… tentokrát for Internet Jungle. Kam spěje internetová reklama? Na co se při zadávání kampaní zapomíná? A jakou roli sehrají influenceři? Pro odpovědi jsme se vydali přímo do internetové džungle.

Konferenci v prostorách Národní technické knihovny, tedy v prostorách skutečné džungli naštěstí zcela nepodobným, otevřel Pavel Špryňar z konzultačního gigantu Deloitte. Upozornil mimo jiné na rozdíly v přístupu společností v pomalu ale jistě končící internetové éře, kdy se stávající obsah pouze vzal a umístil na internet, a současné digitální éře, kdy je obsah tvořen přímo pro digitální média. Zároveň poukázal na rostoucí trend zapojení zaměstnanců jako ambassadorů značky.

Martin Brixí vysvětlil, jak Tchibo přistupuje k tvorbě obsahu a demonstroval to řadou příkladů, včetně oceňovaného product placementu v seriálu Přístav nebo tvorbou miniher na získávání slev. Opakovaně však zdůraznil, že vytváření obsahu je především brandová, nikoliv výkonostní aktivita, která stojí „víc než hodně peněz“.

Jan Podzimek ze zlínské agentury PRIA nastínil vývoj digitálního marketingu v ČR a poté především zdůrazňoval nutnost strategického myšlení zadavatelů. Predispozicí pro každou efektivní kampaň je podle něj správně strategické řízení, tedy například důkladné následování mise a vize podniku. Na stejný neduh českých zadavatelů upozornil i Roman Zámečník z Digital Brain, podle něhož stále vznikají marketingové aktivity i velkých a zaběhlých firem zcela nahodile bez přítomnosti dlouhodobého plánu.

Petr Jelínek z Bussines Factory vyvracel zašlé mýty o Facebooku  a facebookové reklamě, především ten, že reklama na Facebooku se dá dělat zdarma. Vladimír Rejlek z Wundermanu se svou case study následně předvedl, jak přistupovat k facebookové reklamě, pokud je cílem zvýšení prodejů. Mimo jiné je podle něj při zaměření se na prodej potřeba počítat s poklesem reache a engagementu a správně zvolit poměr prodejních a brandových aktivit.

Blok o sociálních sítích zakončili Jakub Vostatek z Vodafonu a Michal Míka z McCann Prague se společnou prezentací o zapojení influencerů, konkrétně těch youtubeových a instragramových, do kampaně „Nečekám, žiju“.

Odpolední program odstartoval František Štrupl z Google naznačením současných a možných budoucích trendů, konkrétně třeba počínajícím ústupem AdBlocku, rostoucím poměrem dynamické a responzivní reklamy proti statické nebo úpadku e-mailingu. Jan Vítek z Mindshare kladl důraz na přemýšlení v souvislostech a propojování online a offline aktivit.

Stanislav Mottl z R2B2.cz se věnoval více či méně žhavým novinkám na poli programatické reklamy a kromě nyní rostoucího trendu TV bannerů ohlašoval efektivitu a s ní i blížící se příchod in-stream a out-stream video reklamy.

Leitmotivu automatizace, který se opakovaně vyskytoval v průběhu celého dne, se důkladněji věnovali Petr Bárta jako zadavatel a Jiří Maier z VIVmail.cz, když ukázali, jak využili automatizovanou, ale plně personalizovanou e-mailovou komunikaci s klienty na základě jimi započatých akcí, tedy například opuštění nákupního košíku bez zaplacení.

O zásadách storytellingu České spořitelny skrze Instagram poreferoval Lukáš Burda. Poslední dva řečníci, Vít Novák z trnd a Martina Votrubová z TL5 se zabývali ambassadory značek. V prvním případě skrze transformaci zákazníků v ambassadory, v druhém případě skrze zapojení známých tváří a influencerů a spolupráci s nimi.

Internetová džungle letos vyjevila některá očekávatelná odhalení, ale i řadu nových, překvapivých a zajímavých zjištění. A bude jen na návštěvnících konference, jestli se z nich poučí a nastolí nové standardy, třeba v podobě dlouhodobého strategického plánování nebo se svezou na současných trendech, jako jsou YouTubeři.

Jak citovat tento článek?

ROMAŇÁK, Adam. Pro strom nevidíme les. Primetime for… Internet Jungle 2016. Kristýna KALOUSOVÁ, editor. In: Markething [online], 2016. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z http://www.markething.cz/pro-strom-nevidime-les-primetime-for-internet-jungle-2016

Bývalý šéfredaktor Markething.cz, jehož specializací se stalo obíhání konferencí a přednášek nejen o marketingu.