Facebook Twitter YouTube RSS Mail Instagram
Menu

Přednášky, které nás přesvědčily, že konference Content First 2018 byla hodna návštěvy

      15. 7. 2018
Přednášky, které nás přesvědčily, že konference Content First 2018 byla hodna návštěvy

V posledních letech jako by se s konferencemi roztrhl pytel, tak aby se v nich pak čert vyznal. Konference Content First, zaměřená, jak už název napovídá, na tvůrce marketingového obsahu, z tohoto neurčitého balasu komunikačních konferencí ale jasně vystupuje, ať už obsahem přednášek, tak i vymakaným cateringem a organizací.

Jak tenká hranice je mezi virálem a žalobou

Proč nezačít hvězdou celé konference? Advokátka Petra Dolejšová si střihla další suprovou přednášku a posunula se v našem pomyslném žebříčku nejlepších přednášejících na ještě vyšší příčku. Přednáška se nesla hlavně v duchu zákona § 5, § 2950 o.z. (Kdo se vydává za odborníka, odpovídá za svou činnost jako odborník, bez ohledu na své skutečné schopnosti.) a nekalé soutěže.

Zejména, co se nekalé soutěže týká, věnovala se Petra tématu tzv. free ride, tedy využívání známých prvků vašeho konkurenta v reklamě.

Podobnost čistě náhodná?

Podobnost čistě náhodná?

Alza vs CZC

Nejsme jednička, a proto se musíme dvakrát tolik snažit – zní z poslední reklamy na český eshop s elektronikou CZC, který se ve spotu přímo obouvá do svého konkurenta, který ve své reklamě zase hlásá, že je na trhu jedničkou. Reklama je to za nás perfektní, ale z právního hlediska se podle Petry Dolejšové dopustili jedné velké chyby, a to zobrazení otravného mimozemšťana vylézajícího z televize. Dle jejího názoru si každý domyslí, že se jedná o ikonického Alzáka a CZC se tak dopouští zlehčování konkurence.

Hyundai vs Tradice?

Trochu úsměvné je, že se korejská automobilku už tradičně nekolikátým rokem snaží vymezit vůči tradiční české Škodovce. Hyundai porovnává své modré „autocentrum budoucnosti“ proti zlému zelenému „autosalonu tradice“, jehož barva i tvar loga Škodovku nápadně připomínají.

Kde se ovšem nachází hranice mezi originalitou a free ridem? Všichni z nás si okamžitě uvědomí, že tato reklama připomíná na českém trhu úspěšnou reklamu banky AirBank, kde se srovnává se slizkou  a podvodnou …ční bankou. Petra Dolejšová v tom má jasno a dle ní je tato reklama přímo protizákonná, a to nejen protože vypadá jako ošklivější dvojče reklamy na AirBank, ale také protože je jednoznačné, kdo ve skutečnosti „autosalon tradice“ je.

Jak Hasiči Praha uhasili Twitter koťátkem

Jak to začalo? Hasiči Praha byli bez sociálních sítí, Facebooková stránka měla 800 fanoušků, ale dle slov Martina Kavky se do toho nebáli i přes varování jít. Aktivní Twitter v té době měli jen hasiči v Pardubicích a Olomouci.

I hasiči mohou vytvořit virál

I hasiči mohou vytvořit virál

Jak se chovat na českém Twitteru se prý inspirovali u Filipa Horkého a Vojtěcha Gibiše, přičemž jako největší inspiraci uvádí Londýnské hasiče a Bostonskou policii. A jaký to mělo vše smysl? Hlavně sdílení informací pro novináře a veřejnost.

Když vás cituje Filip Horký nebo ČT, jde to samo.

Vojtěch Gibiš komentoval práci Hasičů slovy: „Dnes zase skvělá práce @HasiciPraha, z hořícího domu v Praze 7 zachránilii 8 lidí, 3 pejsky a 2 kočky.“ Mimo jiné patří mezi známé followery hasičů například Leoš Mareš nebo DVTV.

Přidejte k hasičovi koťátko a máte virál. Jeden z nejpopulárnějších tweetů vůbec.

Přidejte k hasičovi koťátko a máte virál. Jeden z nejpopulárnějších tweetů vůbec.

Mekáč je pro přirozenou krásu

Aneb umlčování hejtrů cheeseburgerem 101 od agentury Follow Bubble. Přednášejícím byl Jiří Markvart, který se nám představil jako copywriter, idea maker & burger eater. V Mekáči před lety začínal a dnes se tam vrátil. Jen na trošku jiné pozici a rozhodl se s českým McDonaldem udělat něco, co téměř nemá ve světě obdoby, a to konec aranžovaným a ve photoshopu upravovaným burgerům.

Setkal se však s několika problémy, například že lidi věří raději hoaxům než vám. Největším snad byly ty o kvalitě jídla v McDoland’s. Jiří zmiňoval hned několik důvodů, proč Mekáč milovat:

  • Vysoké standardy (mnohem vyšší než zákonné)
  • Jedno z nejkvalitnějších hovězích na trhu
  • Místní dodavatelé
  • Zodpovědný přístup k recyklaci
  • Dobré vztahy se zaměstnanci
Věřili byste takovému burgeru?

Věřili byste takovému burgeru?

A jaké to mělo výsledky?

  • Počet příspěvků 149 ➡103
  • Engagement 74k ➡136k
  • Engagement na post +166 %
  • Organický reach 1,2 mio➡3,1 mio

Dalším problém, se kterým se snad každá agentura a značka setkala je, že vás nikdy nebudou mít rádi úplně všichni. Nejsilnější zbraní jsou naši současní i bývalí zaměstnanci, protože ti skuteční ví, jak to v Mekáči chodí a s čím pracují, říká Markvart. Řešení problému? Pořiďte si kvalitního a osobitého (interního?) community managera.

„Poslední studie dokázaly, že je zdravější sníst z Happy Mealu hračku a hrát si s nugetkami.“ – Nejvtipnější člověk na celém světě, haha, lol

McD Influencers

Poslední probíraný problém byl, že lidí nevěří velkým korporacím. Skutečně používá mekáč jen 100% hovězí? Řešení bylo zdánlivě jednoduché, nechte za vás mluvit ty, kterým uvěří.

Nejlevnější influenceři jsou ti, kteří to dělají zadarmo a nejlepší jsou ti, co značce skutečně věří. A co když se to spojí? McDonald’s má v současné době 35 brandloverů se 60 178 followery a vyplácí jim nulové honoráře. A co víc, patří mezi ně i například Jirka Král, jehož vlastní burger jste si mohli ještě nedávno v Mekáči objednat.

Jirkův burger – 1 104 508 zhlédnutí, dvojnásobek prodaných burgerů oproti očekávání

Jirkův burger – 1 104 508 zhlédnutí, dvojnásobek prodaných burgerů oproti očekávání

 

 

Kopík se zalíbením ve špatném humoru a dank memes. Ve volném čase si čtu nebo fotím a (ještě pořád) jsem studentem Marketingové komunikace a PR na FSV UK.