Facebook Twitter YouTube RSS Mail Instagram
Menu

Pět rad, jak přilákat zahraniční studenty na vaši univerzitu

      13. 7. 2016
Pět rad, jak přilákat zahraniční studenty na vaši univerzitu

Marketingová komunikace vysokých škol a terciárních vzdělávání je v poslední době hodně vidět: dálnici lemují billboardy nabízející vzdělání snadno a rychle, Youtube ovládli sympatičtí ajťáci a univerzitní kavárny jsou nejvíc cool místa ve městě.

V marketingu a PR vysokých škol pracuje řada lidí, kteří se snaží, aby jejich škola přilákala náležitě vysoký počet studentů, a z nich si mohla vybrat ty nejlepší. České školy se navíc začaly obracet do zahraničí. Nabízejí anglické studijní programy, které se na rozdíl od těch v češtině platí.

Univerzita Karlova v Praze proto uspořádala konferenci, kam pozvala odborníky, aby vysokým školám poradili, jak na to. Studenti se totiž nerozhodují jen podle oboru nebo žebříčku vysokých škol. Roli hraje také to, v jakém městě škola sídlí, jestli má dobrou menzu a koleje, jaké nabízí mimoškolní aktivity a jestli na ní už studoval někdo známý. Ve zkratce vám přináším pár svých osobních tipů, jak získat pro vaši vysokou školu zahraniční studenty.

1) Nejdůležitější roli hraje doporučení – online i offline. Vaší hlavní vizitkou jsou vaši studenti a absolventi, kteří budou pověst vaší školy šířit dál. Ať už je dobrá nebo špatná.

2) Nejdůležitějším zdrojem informací jsou vaše webové stránky. Navštíví je až 97 % uchazečů, ale dvě třetiny z nich si myslí, že jsou OK – nebo horší.

3) „Own your own hashtag“ – hashtag, označení na sociálních sítích, je pro vás důležitější, než razítko na diplomu. Pohlídejte si, aby všichni používali ten stejný a sdíleli ho co nejvíc.

4) Motivujte vaše studenty a absolventy k tomu, aby vaší univerzitu doporučili dál. Ale nejdřív se musíte postarat o to, aby na ni mohli být opravdu pyšní.

5) Nezapomínejte na rodiče. Obzvlášť v zemích, kde rodina hraje důležitou roli, například v Jižní Americe nebo Indii, a v oborech, které nejsou až tak populární a vyžadují výdrž – například chemie nebo technika – jsou rodiče vašimi nejdůležitějšími partnery. Musíte je přesvědčit, že jejich dítěti se u vás dostane špičkového vzdělání, bude o něj dobře postaráno, a hlavně – získá pak dobrou práci.

Studenti, kteří chtějí vystudovat v angličtině, si dnes mohou vybírat ze škol po celém světě. Univerzity, které patří na úplnou špičku a jejich jméno je samo o sobě známou značkou – ať už je to britská dvojice Oxbridge, školy americké Ivy League nebo třeba švýcarský ETH – mají uchazečů přebytek. Ty ostatní se musejí hodně snažit. A spíše než do dalšího humorného videa na Youtube by měly investovat do vlastní dobré pověsti, kterou jejich absolventi budou šířit dál.

Zdroje

Zdroj náhledového obrázku: https://adsoftheworld.com/media/outdoor/boise_state_university_2014_recruitment_3

Spoluzakladatelka serveru Markething.cz a vedoucí katedry marketingové komunikace a PR na FSV UK. Zaměřuje se na marketing módních značek, public relations, strategický management reputace a interkulturní komunikaci.