Facebook Twitter YouTube RSS Mail Instagram
Menu

Konference Mobile Marketing 2016

      28. 11. 2016
Konference Mobile Marketing 2016

Ve středu 23. listopadu se v pražské budově NTK konal čtvrtý ročník konference Mobile Marketing. Třemi bloky přednášek o nových trendech v mobilním marketingu, chystaných kampaních nebo úspěšných mobilních aplikacích prováděla účastníky Daniela Písařovicová. Ti ocenili mimo jiné zpestření v podobě speciální aplikace konference, která jim měla usnadnit vzájemnou interakci a přístup k informacím.

Aktuální trendy a data o životě mobilních zákazníků

Tomáš Varga z Publicis odstartoval první blok, který byl zaměřený na aktuální mobilní trendy a data o životě mobilních zákazníků. Informoval publikum o výrazném přesunu investic do mobilního marketingu na světovém trhu, který by se měl v příštích letech dotknout i České republiky. Chtěl tím především poukázat na obrovský potenciál, který v sobě mobilní marketing nese. Televizní reklama naopak na rozdíl od něj ztrácí. Jejím největším zabijákem je multiscreening, kterým průměrný uživatel stráví až 150 minut denně.

Mária Sochorová ze společnosti L´Oréal nám představila mobilní aplikaci MakeUp Genius, kterou uvedla jako “prvního virtuálního vizážistu”. Jedná se vlastně o interaktivní zrcadlo, díky němuž si uživatel může vyzkoušet všechny dostupné produkty od L´Oréalu. Kampaň na tuto aplikaci probíhala na podzim roku 2015 a její tváří se stala slovenská zpěvačka Celeste Buckingham. Ta měla jako influencer zapůsobit na cílovou skupinu, která na celou kampaň reagovala velmi pozitivně. Nicméně Sochorová sama upozornila, že není vhodné mít přehnaná očekávání o prodeji, která se pak nemusí naplnit. To se nakonec stalo i v případě této aplikace.

Richard Walitza z MasterCard byl posledním hostem prvního bloku. Představil nám mobilní aplikaci Masterpass, která má sloužit jako digitální peněženka. Jejím plusem je především rychlost placení a úspora času, který by zákazník strávil ve frontě. Aplikace by tím měla výrazně podpořit mobilní on-line transakce. Platba bude probíhat skrze v Česku nepříliš populární QR kódy, nebude tak nutné zadávat jakýchkoliv ověřovacích čísel. Walitza v této metodě vidí budoucnost placení. Zaplatit skrze Masterpass lze zatím v prodejnách Globusu a nově i na čerpacích sítích Shell. Další expanzi této platební služby můžeme očekávat v příštích několika letech.

obr1

Richard Walitza

Péče o zákazníka a investice do mobilních kampaní

Radek Hudák ze Slevomatu po dopolední kávě otevřel druhý blok, který byl zaměřen na mobilní kampaně a investice do nich. Hudák nám shrnul důvody, proč je mobilní reklama efektivnější než ta na desktopu. Zároveň poukázal na důležitost Facebooku, jakožto významného pomocníka při vyhodnocování kampaní a analytice celkově. Ke konci své přednášky pak sám přiznal, že se slevový byznys už nějakou dobu nachází za zenitem a je třeba se od něj pomalu začít vzdalovat.

Magdaléna Janečková z O2 Media nám pověděla o mobilních kampaních na podporu byznysu. Seznámila nás s kroky, které vedou k snížení jejich nákladů. Mobilní kampaně podle Janečkové mohou sloužit i k náboru zaměstnanců, brandové kampani (zejména při impulsivních nákupech) a podpoře online prodejce potravin. Zároveň zmínila, že se to netýká jen online sféry,  skrze mobilní kampaň se dá slušně podpořit i kamenný obchod.

Peter Hajduček nám představil internetový obchod Footshop, který v roce 2011 sám založil. Tehdy však sloužil pouze jako vzorový příklad v  bakalářské práci. Sám netušil, že o pět let později bude otevírat druhý kamenný obchod v Bratislavě a stane se hlavní prodejcem limitovaných edicí bot (na čemž staví svůj brand) u nás a na Slovensku. Hajduček se domnívá, že za jeho úspěchem stojí především propojení offlinu a online světa, které se v tomto případě ukázalo jako velmi funkčí.

Peter Hajduček

Peter Hajduček

Vladislav Iliushin z Avastu byl posledním hostem druhého bloku. Jeho kratší přednáška byla zaměřena na bezpečnost na mobilních telefonech. Upozorňoval na nebezpečí, které se skrývá na veřejných wi-fi sítích, odkud je v dnešní době velmi snadné ukrást od uživatele jakákoliv data.

Mobilní řešení a kampaně, které fungují

Jozef Vodička, vývojář aplikace TrashOut, probral celý sál po poledním networkingu. Odstartoval tak třetí blok, jenž byl zaměřen na ukázky mobilních řešení, která v praxi již fungují a mohou tak posloužit jako inspirace pro účastníky konference. Vodička nám v rychlosti představil aplikaci TrashOut, která byla vytvořena, aby její uživatelé mohli nahlašovat nelegální černé skládky. To byl totiž problém, o který se Vodička dlouhodobě zajímal, a jako řešení mu posloužila právě mobilní aplikace.

Ondřej Gálik z České spořitelny povídal o mobilním bankovnictví. Snažil představit aplikaci, přes kterou bude moci uživatel bez poplatků navíc zaplatit mobilním telefonem. Hlavní myšlenkou tohoto projektu je podle něj oprostit se od nudného procesu hotovostního placení a zároveň zvýšit finanční gramotnost u českého zákazníka.

Petr Fodor z AppAgent nás nejprve seznámil s reálnými čísly. Denně vyjde pouze na appstoru 2000 aplikací. Celkově se na trhu vyskytuje více než 3 miliony aplikací. Ty si všechny, bez ohledu na to, čeho se týkají, navzájem konkurují. Fodor se následně zmínil o takzvaném soft launchi, který vnímá jako ideální řešení pro odladění aplikace. Jedná se vlastně o jednoduchý proces: Při soft launchi vydáte aplikaci co nejrychleji a postupně ji ladíte na finální launch. Aplikaci je třeba neustále testovat, aby bylo jasně vidět, co zafugovalo, a co nikoliv.

Petr Fodor

Petr Fodor

Josef Holý z MSD završil jako poslední host třetího bloku celou konferenci. Jeho přednáška se týkala především rostoucího významu technologií ve farmaceutickém průmyslu. Hovořil o takzvané personalizované medicíně, která, stejně jako personalizovaná reklama, bude v blízké budoucnosti šitá zákazníkovi na míru.

Čtvrtý ročník Mobile Marketing Conference, pořádaný agenturou Blue Events, nabídl účastníkům bohatý program plný informací, ke kterým by se jinak nedostali. Profesionální charakter konference navíc pěkně doplňovala mobilní aplikace a závěrečné rozptýlení v podobě afterparty, taktéž v prostorách Národní technické knihovny. Nezbývá nám tak, než se už teď těšit na další ročník!

Jak citovat tento článek?

HONC, Martin. Konference Mobile Marketing 2016. Marek HÁŠA, editor. In: Markething [online],  2016. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z http://www.markething.cz/konference-mobile-marketing-2016

Zdroje

Náhledový obrázek: http://www.mobilemarketing.cz

Fotografie z konference: http://www.mobilemarketing.cz/materialy/foto