Facebook Twitter YouTube RSS Mail Instagram
Menu

Jak Deadpool uchvátil nejen sociální sítě aneb filmová kampaň roku!

      15. 2. 2016
Jak Deadpool uchvátil nejen sociální sítě aneb filmová kampaň roku!

Pokud bychom v redakci měli někomu opravdu vzdát hold za povedenou a kreativní marketingovou kampaň z poslední doby, určitě by to bylo studiu 20th Century Fox a jeho kampani k filmu Deadpool. Jak probíhala na sociálních sítích i mimo ně a v čem spočívala? Dali jsme pro vás dohromady to nejzajímavější!

Dlouhých 11 let se pokoušel americký herec Ryan Reynolds protlačit studiím v Hollywoodu zfilmování marvelovského komiksu Deadpool. Podle jeho slov v show Grahama Nortona někdo před rokem a půl “náhodou” na internet vypustil přípravnou ukázku z filmu a fanoušci začali okamžitě bombardovat studio Fox dopisy a e-maily, aby natočilo celovečerní film o jejich oblíbené komiksové postavě. O 24 hodin později dalo studio projektu opravdu zelenou. A nejen, že se Deadpool opravdu povedl, ale marketingová kampaň, která ho doprovázela, ukázala, že podobný film lze propagovat smysluplně, kreativně a originálně!

Deadpool trollí superhrdiny z konkurenčního DC Comics.

Zdroj: www.9gag.com

Deadpool ve víru sociálních sítí

zdroj: www0.scoopnest.com

zdroj: www0.scoopnest.com

Studio 20th Century Fox naplánovalo velmi nápaditý marketingový projekt. Zjednodušeně jej lze popsat jako kreativní využití hned několika komunikačních kanálů, přes které posílalo všem fanouškům originální materiál spojeným s filmem. Výborné na tomto nápadu jsou především virální aspekty obsahu, který marketingový tým spolu s představitelem hlavního hrdiny filmu postupně sdíleli na internetu. Čím tedy kampaň dosáhla toho, že výše zmíněný graf nejspíše nebyl daleko od pravdy i mimo komunitu filmových fanoušků?

Marketingová síla kampaně k filmu Deadpool stojí na několika nápaditých prvcích, které si popíšeme níže. Jedním z nich jsou například oficiální plakáty k filmu kolující po internetu.

12642579_763099100500881_6130279491902530910_new-deadpool-poster-582x863Oxg7gpe copy

Originální plakáty samozřejmě doplnila spousta těch fanouškovských, které Ryan Reynolds také sdílel na svém Facebooku, Twitteru nebo Instagramu.

Screen Shot 2016-02-14 at 12.15.51Screen Shot 2016-02-14 at 12.16.0612552519_762900577187400_3571764979764888733_n

Jedním z majstrštyků a higlightů kampaň ale určitě byla série falešných valentýnských plakátů a billboardů k filmu, které zvaly na Deadpoola jako na perfektní romantickou komedii, na kterou je dobré zajít si právě na svátek všech zamilovaných.

CYemDMLUQAAsvlf CYesrpnUkAE1eVl

Emojis…

Vyjadřujete svoji aktuální náladu emotikony na Facebooku? Pak vězte, že tvůrci kampaně na vás mysleli i v tomto ohledu. Sadu emotikonů do vašeho mobilu si můžete stáhnout jak na App store, tak na Google play.

Zdroj: mashable.com

Zdroj: mashable.com

I am touching myself tonight…

Tak přesně tuhle hlášku v nadpisu používá Deadpool ve filmu několikrát, čehož marketingový tým velmi chytře využil i pro dalších několik spotů vydaných 4.února ke Světovému dni boje proti rakovině. V jednom z nich Deadpool nabádá nejdříve pány, aby se prohmatávali, a upozorňuje tak na nebezpečí rakoviny varlat.


A v tom dalším zase upozorňuje ženy na nebezpečí rakoviny prsou, na důležitost vlastní kontroly a pravidelné návštěvy lékaře.


Celá tato minikampaň v rámci samotné marketingové kampaně filmu byla pak zaštítěna hashtagem #Touchyourselftonight, pod kterým fanoušci na Twitteru reagovali na další videa.

Na fotbal i do Bílého domu

Jak přidat na hypeu filmu v Anglii? Jednoduše natočíte klip s tamní fotbalovou hvězdou Waynem Rooneym a částí týmu Manchesteru United, jak si s nimi Deadpool ve snu kopne penaltu. Úspěch zaručen!


Deadpool také na svém profilu oznámil kandidaturu na prezidenta (El presidente).

Aby ji vzápětí v dopise odvolal, protože by byl stejně nejlepší.

Deadpool i na Tinderu a Snapchatu?!

Máte mobilní aplikaci Tinder, která funguje na bázi seznamky, a chcete zkusit jestli máte “match” s Deadpoolem? Žádný problém, marketingový tým myslel i na tuto seznamovací appku, jejíž obliba stále roste a která má po celém světě více než 50 milionů uživatelů, a vytvořil Deadpoolovi aktivní profil. 

Deadpool_Tinder-289x514

Stejně tak se Deadpool a jeho krátké vzkazy fanouškům objevily i na další mobilni aplikaci Snapchatu!

Jen ať ten oblek není zelený!

Největší zbraní v marketingovém arsenálu filmu Deadpool je ale bezesporu sám představitel Deadpoola, herec Ryan Reynolds, který neúnavně dělá promo filmu na všech svých oficiálních profilech Facebook, Twitter , YouTube a Instagram.

ryan-reynolds-435

Na svém Twitter profilu například zveřejnil úplně první obrázek sebe v kostýmu Deadpoola.

Nicméně, tato první fotka byla parodií na, v Americe nechvalně proslulou, fotografii herce Burta Reynoldse pro časopis Cosmopolitan z roku 1972. Tudíž se i díky tomuto okamžitě stala virální a fanoušci ji začali sdílet na svých sociálních sítích.

A Ryan Reynolds šel v propagaci filmu ještě dál…

Masíroval třeba amerického moderátora Conana O’Briena pandími slzami.


Pošťuchoval se nejdříve přes Twitter s hereckým kolegou Hughem Jackmanem…

…a následně i přes Instagram (aneb Deadpool vs. Wolverine).

Poštuchování mezi hereckými kolegy.

Poštuchování mezi hereckými kolegy na sociálních sítích.

Pošťuchování obou herců skončilo odkázáním na microsite Deadpola – Clickpooler.com

Ryan Reynolds zároveň na sociálních sítích neúnavně odpovídal fanouškům na jejich všemožné dotazy.


Namluvil voiceovery ke všem televizním spotům (přes 16 TV spotů) i oficiálním videím na internetu.


A samozřejmě podával interview…


Newsletter přímo od Deadpoola

Tvůrci Deadpoola ale nezapomněli ani na další způsoby propagace. Fanouškům, kteří se zaregistrovali pro novinky na stránkách DeadpoolCore.com, chodily na mail nejnovější zajímavosti o filmu.

Newsletter níže jim oznámil brzký příchod nového traileru.

Nebo na jejich e-mail přišla stránka ze scénáře k filmu upravená samotným Deadpoolem.

Deadpool_Script

A tvůrci nezapomněli využít k propagaci filmu i poněkud skomírající formát billboardové reklamy.

CYnZGyCU0AEGySCCYd0W8qWYAAQuOc

Whirlpool míří za úspěchem

Film má v době vydání článku namířeno k výdělku 260 milonů dolarů a s rozpočtem 58 milionů dolarů si na sebe velmi hladce vydělá. A tak v dalších letech uvidíme nejspíše i další pokračování filmu, a jak prohlásil Ryan Reynolds, zřejmě i týmovku Deadpoola s více X-Meny. Je dobré vidět, že nápaditá kampaň na film se i v dnešní době pořád vyplácí!

 

Zdroje

http://www.forbes.com/sites/scottmendelson/2016/02/04/deadpool-marketing-hides-the-movie-with-social-media-friendly-content/#3d5a3d8d5e70

http://mashable.com/2015/12/21/deadpool-emoji/#fsmF.YTa.ZqS

http://www.wired.com/2016/02/deadpool-marketing/?mbid=social_fb

http://giphy.com/gifs/movie-deadpool-joniel-BB6q5X7MW9YmA

http://www.craveonline.com/entertainment/947739-10-unusually-funny-movie-marketing-campaigns#/slide/1

http://thecelebritycafe.com/2016/01/new-deadpool-marketing-advertises-romantic-comedy/

http://9gag.com/gag/arKVOD0?ref=fbg

https://www.facebook.com/VancityReynolds/

https://www.youtube.com/channel/UCA3-nIYWu4PTWkb6NwhEpzg

https://twitter.com/vancityreynolds

https://www.instagram.com/vancityreynolds

Jak citovat tento článek?

VOKOUN, Michal. Jak Deadpool uchvátil nejen sociální sítě aneb filmová kampaň roku! Adam ROMAŇÁK, editor. In: Markething [online],  2016. ISSN 1805 – 4991. Dostupné z http://www.markething.cz/jak-deadpool-uchvatil-nejen-socialni-site-aneb-filmova-kampan-roku

Studuje 3. ročník oboru Marketingová komunikace a PR na FSV UK. Zajímá se o filmový průmysl a reklamu. Řídí se mottem „Through creativity to insanity“.