Connect with us

Komunikace

HOT OR NOT: Indická značka Cocaine provokuje vizuály

 V minulém díle našeho pravidelného seriálu HOT OR NOT jsme se podívali na bolístky hanbatým reklamám pro butik Second Chance. Je libo trochu zábavy a nekonečných večírků? Značka Cocaine představuje vyhaslé hvězdy showbusinessu v nové kampani. Peprný komentář vám tentokrát připravila duše časopisu Elle, redaktorka Anna Hubínková.

 

Kunel Gaur je indický umělec, designér a zakladatel nekonvenční značky oblečení Cocaine. V branži reklamního průmyslu prošel pod křídly nadnárodních agentur jako Euro RSCG či JWT, kde se usídlil jako kreativec. Pracoval se značkami jako Nokia nebo General Motors a v roce 2011 se rozhodl převést své milované designy do nositelné podoby. Z jeho iniciativy vznikla značka Cocaine, která se soustředí převážně na trička s vlastními návrhy Gaura, podporuje ovšem také mladé umělce k tvorbě. Za každý návrh, který tým značky Cocaine obdrží a vybere ho jako vhodný k potisku, obdrží mladý umělec nejen nehynoucí slávu na kvalitním textilu, ale také odměnu 500 USD. „Go wild,“ vzkazuje Gaur a sám si ve své reklamní kampani nebere servítky.

 

Na vizuálech se setkáváme se zdařilými malůvkami samotného Kunela Gaura. Portrétuje zde několik známých osobností, konkrétně nedávno zesnulou zpěvačku Amy Winehouse, ideál ženské krásy minulého století Marilyn Monroe, rozdrásanou duši Kurta Cobaina, krále rokenrolu Elvise Presleyho a dokonce samotného otce psychoanalýzy Sigmunda Freuda. Co tyhle osobnosti spojuje? Může to být sláva, může to být obdiv, v první řadě však Gaur upozorňuje na jejich společnou neřest – kokain. Čistě z hlediska copywritingu je to geniální nápad. Výborné slovní hříčky jako „Cobainova poslední přítelkyně“ či „Freudova jediná milostná aféra“ zaujmou, člověk nemusí mít zrovna nadprůměrný kulturní přehled, aby věděl, kam tím autor míří. Mnohem horší je to však z hlediska komunikačního. Většina z nás asi nemá jako asociaci kokainu trička. Máme si snad představit, že když budeme nosit trička Cocaine, pocítíme nekonečné stavy euforie a vytvoříme si na nich psychickou závislost? Nacházíme se zde opět v situaci Toscani versus Benetton, jehož tiskové kampaně na známé italské svetry byly vizuálně zajímavé, ale k oděvnímu průmyslu si ani nepřičichly. Na druhou stranu se o nich štědře mluvilo a kampaň se ještě mnoho let propírala a stále propírá v nejrůznějších populárních i odborných pojednáních. Drzý jazyk a perokresbu Gaurovy reklamy si nakonec můžeme přece jen spojit s neméně drzými návrhy designu, a naše „artové já“ tak může zvítězit nad racionálnějším rozumem, který kokainovou reklamu odmítá.

 

Co si o tom myslí HOT OR NOT guru?

„Energie, sex, láska a DROGY… Ano, přesně tohle evokují vizuály oděvní značky Cocaine. Poslední večeře Páně jako kdyby vypadla z oka slavné fotce od Betiny Rheims, kde v roli apoštolů vidíte stylové chlapíky a Krista jako ambasadora krásy a vkusu… Akorát, že Cocaine modely vyměnil za znuděné modelky na holčičím mejdanu…  Jsou přesycené zábavou, požitky a jejich život je nudí… Že by za to mohl kokain? Význam kreslených vizuálů Cocaine asi těžko uhádnete na první dobrou jako u kokainové Večeře Páně… Najdete v něm ikony z posledních sto let… Sigmunda Freuda, Marilyn Monroe, Amy Winehouse… každý z nich se pyšní tetováním…např. Marilyn zdobí hláška  Monroe’s partner of twenty years…  Amy zase Amy’s kiss of fate… Co tím chtěl básník říci? Pravděpodobně, že byl kokain jejich nerozlučným přítelem… Nebo že jim pomohl do hrobu? Nevím, jestli to pochopí teenagerři a dvacátníci, pro které jsou Cocaine trička určená… A vlastně mě to celé dost pohoršuje… Já bych takovou věc podporovat nechtěla. Skandální kampaň zaujme, ok, za to má bod. Ale dál? Možná nutí k přemýšlení víc, než by si nákup jednoho trika zasloužil…“

Anna Hubínková

redaktorka Elle

 

 

Jak se líbí kampaň vám? HOT OR NOT?

 

ZDROJE a obrázky:

http://www.thisiscocaine.com/

http://adsoftheworld.com/taxonomy/brand/cocaine

 

Jak citovat tento článek?

KUČEROVÁ, Tereza. HOT OR NOT: Indická značka Cocaine provokuje vizuály. Markething [online]. [cit. 2012-04-04]. Dostupné z: http://www.markething.cz/hot-or-not-indicka-znacka-cocaine-provokuje-vizualy

 

Continue Reading

Absolventka oboru MKPR. Zajímá se o nové trendy v reklamě, sociální sítě, fashion marketing, genderové stereotypy a kreativní koncepty. Imponují jí malé nedůležité detaily, životní příběhy a věci s duší.

More in Komunikace

To Top