Markething.czMarkething

menu

zavřít

Co je víc než content? Kontext!

Autor článku

Studentka 3. ročníku Marketingové komunikace a PR na FSV UK, členka event týmu.

Foto: Aleš Král

10. února 2020

Ovládnout content marketing a neztratit se ve všech jeho trendech není vůbec jednoduché. Naštěstí pořádá Asociace content marketingu každý rok konferenci, která pomáhá zorientovat se v tomto neustále se vyvíjejícím oboru. Letošní 4. ročník se konal v pražském Sacre Coeur a aby nezůstaly všechny myšlenky za jeho zdmi, připravili jsme pro vás výběr toho nejzajímavějšího obsahu.

Foto: Aleš Král

Ambiente až na dřeň 

Konferenci zahájila PR a obsahová manažerka Ambiente Šárka Hamanová, která nám ukázala, jaké je budovat firemní kulturu až do morku kosti. Její prací je seznamovat zaměstnance napříč celým Ambi s firemní misí a vizí, čehož se snaží dosáhnout pomocí (původně) interního časopisu Morek plného příběhů klíčových osobností firmy. A protože nikoho nebaví číst pouze o úspěších, nebojí se v Morku ukazovat i těžké chvíle a náročné začátky. Interní publikace se stala natolik oblíbenou, že se dokonce začala prodávat veřejnosti a v rámci firmy navíc vychází každý měsíc i stejnojmenné interní noviny. 

Foto: Aleš Král, https://www.najbrt.cz/detail/morek

Koncert pro jednoho, nebo 30 tisíc diváků? 

Krásnou case study nám předvedl Jan Javornický zastupující obsahovou agenturu Elite Solutions. Vytvořit fungující kampaň pro neziskový projekt bývá celkem velké sousto a kvůli velikosti marketingového budgetu je k tomu potřeba hlavně hodně kreativity. Elite Solutions se toho nicméně nezalekli a společně se značkou Kytary.cz úspěšně upozornili na problematiku cystické fibrózy. Pacienti s touto nemocí totiž nemohou chodit mezi větší počet lidí, což jim brání například v navštěvování koncertů a podobných kulturních akcí. A tak vznikly koncerty hudebních hvězd pro jediného diváka. Ačkoliv tak na koncertě Tomáše Kluse byla reálně jen pacientka Andrea, na sociálních sítích si příspěvek s nulovou propagací za týden našel dalších 30 tisíc diváků.

Možnost volby aneb Amerika gratuluje Čechům ke 30 letům svobody 

Spojené státy americké jsou tradičně spojovány se svobodou, demokracií a splněnými sny, což USA jako brand svým způsobem zavazuje komunikovat tyto hodnoty i za hranicemi státu. O tom, jak se Velvyslanectví USA v České republice zapojilo do oslav 30 let svobody, nám přišli na konferenci povědět Rudolf Kvíz a Jan Bredl z agentury Konektor Social. Oslavy revoluce byly letos veliké, a tak bylo mnohem těžší vytvořit takové sdělení, které by bylo v mediální záplavě zapamatovatelné. 

Foto: Aleš Král, https://www.facebook.com/CSSTKancelar/

Jako nástroj k odlišení použili (mimo jiné) satirickou facebookovou stránku Československá socialistická tisková kancelář a instagramový profil @verejnabezpecnost89, který trefnými komentáři připomínal, že svoboda není samozřejmostí. Díky kreativním nápadům tak během pouhého jednoho měsíce zasáhli svou kampaní několik milionů diváků. 

Help, I am losing control

Hlavní řečník konference, Pieter Vereertbrugghen z belgické Asociace obsahových agentur, si připravil prezentaci s názvem “Help, I am losing control”. Pieter mluvil o rychle se rozvíjejících trendech v oblasti content marketingu i marketingu jako takového a o nutnosti marketérů se těmto trendům přizpůsobovat. Podle něj se samotný brand dostává z centra pozornosti, kterou je tak potřeba získat obsahem odpovídajícím tomu, co zákazník vyžaduje a co ho zajímá. Značka nemůže jen prodávat své produkty, ale musí si se svým publikem budovat dlouhodobé vztahy, inspirovat ho a dodávat mu co nejrelevantnější obsah.

Foto: Aleš Král

V současnosti značky kontrolu nad svým obsahem spíše ztrácejí. Sociální sítě totiž umožnily obsah vytvářet každému, a to třeba sdílením své zákaznické zkušenosti. Důsledkem je, že vlastní placená média se dostávají do pozadí za média získaná (earned media). V tomto směru mají náskok PR agentury, které se oproti marketingovým agenturám orientují na earned media odjakživa. Úspěch tedy čeká na toho, kdo si uvědomí, že dlouhodobé obsahové strategie se vyplácí a je třeba tvořit užitečný, rozpoznatelný a žádaný content podložený daty. 

Kvalitní produkt je základ

Když se většina knihkupectví přesouvala do online světa, Jiří Caudr se svou manželkou se rozhodli vydat opačným směrem. Vytvořili kamennou prodejnu knih, která se soustředí na velmi striktně kurátorovaný výběr a lidé se tak mohou spolehnout, že každá kniha v Book Therapy bude dobrá koupě. Výjimečný obsah, unikátní produkt a neobvyklá zákaznická zkušenost tak dělá z malého vinohradského obchodu celonárodní značku s extrémně loajálními zákazníky. Jak to měří? Jednoduše, takzvaným unsolicited response rate tedy nevyžádanou zpětnou vazbou od čtenářů a zákazníků.

Foto: Aleš Král

Report z konference najdete i ve výběru stories na našem instagramovém profilu @markethingcz. Těšíme se na vás na příštím ročníku!

Foto: Aleš Král

Jak citovat tento článek?

PLAČKOVÁ, Laura. Co je víc než content? Kontext!. Anna ZEMANOVÁ, editor. In: Markething [online], 2020 [cit. 2020-2-10].  ISSN 1805 – 4991. Dostupné z: http://markething.cz/content_konference2020

Přečtěte si také