Facebook Twitter YouTube RSS Mail Instagram
Menu

Česko vládne PIAFu!

      25. 5. 2013
Česko vládne PIAFu!

V tajuplném růžovém podzemí pražského Veletržního paláce se v úterý a středu tohoto týdne uskutečnil další ročník mezinárodní marketingové konference Prague International Advertising Festival. Jaké to bylo a kdo vyhrál nějakou tu prestižní cenu do sbírky?

Růžově nasvětlené prostory bývalého kina zaplavily stovky ručně skládaných origami ptáčků a více než 400 návštěvníků, kteří se přišli inspirovat přednáškami speakerů těch nejzvučnějších jmen světového marketingu. Celý festival byl rozdělen do dvou hlavních bloků – vládní komunikace a emoce. Na články našich redaktorů o těch nejzajímavějších projektech se můžete těšit příští týden! A teď už k samotným vítězům.

Tak trochu český ročník

Na kovové konstrukci uprostřed foyer se houpala šatní ramínka a na nich si mohli účastníci konference prohlédnout všechny reklamní počiny přihlášené do soutěže. Dvanáctičlenná porota dva dny sledovala a zkoumala desítky case studies, jen aby ocenila ty nejlepší kampaně uplynulého roku. Podle relativně složitého klíče bylo poté vybráno po třech výhercích ve 12 kategoriích, kteří si na slavnostním vyhlášení ve středu 22. 5. převzali své osobní origami ocenění.

Z celkových 36 udělených cen putovalo 15 do České republiky. Velmi úspěšný ročník pro tuzemské marketéry ovládl Budějovický Budvar, Česká filharmonie či Pilsner Urquell. Češi bodovali především ve stříbrných a bronzových kategoriích, ale našlo se i jedno zlato.

 

Zdroj: piaf.cz

ZLATO, pojď na to

12 zlatých cen. Které z kampaní nás zaujaly nejvíc?

Klasikou loňského roku a redakčním oblíbencem je samozřejmě nepřekonatelný Heineken. Ten obdržel zlato v kategorii ‚Creating the media,‘ která hodnotí vytvoření mediální platformy z netradiční situace či objektu. A uznejte, že využít k propagačním účelům pracovní pohovor je vážně nečekané.


 

Značkou, která nás zaujala, je také již klasicky skvělý Dove. Vítězná kampaň je nečekaná svým využitím sociálních sítí, konkrétně běžné PPC reklamy na Facebooku. Kampaň, která nabídla ženám s nízkým sebevědomím, aby jej sympatickou cestou zvedly sobě i svým přátelům, získala dokonce dva zlaté PIAF ptáčky. Konkrétně v kategoriích ‚Audience engagement‘ a ‚Creative use of technologies.‘ Tím se o krok přiblížila možnosti získat cenu Grand Prix, určenou pro projekt úspěšný hned v několika kategoriích. Nakonec však tuto výjimečnou cenu letos neobdržel nikdo.


 

V tomto ročníku velmi úspěšnou Českou republiku reprezentoval mezi zlatými oceněnými Budweiser Budvar se svojí působivou kampaní ‚Ne z nás dělá to, čím jsme.‘ Jako první se umístil ve speciální letošní kategorii ‚Best beer ad.‘

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jednoduše geniální idea ve spojení s Janem Třískou je jasným kandidátem na vítězství, který mezi zahraničními kampaněmi nedělal naší zemi ostudu.

 

Rodinné STŘÍBRO

A Budějovický Budvar bodoval ještě jednou. Stříbrného ptáčka obdrželi tvůrci z agentury Kaspen/Jung von Matt v kategorii ‚Storytelling‘ s neskutečně emotivním spotem Jana Třísky.



 

V kategorii ‚Flash impact,‘ která se soustředí na vtipné a poutavé pojetí tradičních mediatypů, si stříbro získal možná trochu nečekaně nápaditý kousek zadaný pro české KFC.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ptáci místo klasického prozpěvování zpívají ze své budky Smetanu či Dvořáka. Český filharmonický orchestr s operními ptačími budkami získal stříbro v kategorii zajímavých kampaní institucí – ‚State as advertiser‘ a bronz za ‚Creating the media.‘


Nachytejte BRONZ

Bronzovou sošku si ze závěrečného večera domů odnášeli zástupci Czech Tourism. Poněkud kontroverzní rebranding značky a vytvoření rozporuplného brandu ‚Czech repubLIKE‘ získal třetí místo v kategorii ‚State as advertiser.‘

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Všechny tři sošky – zlato, stříbro i bronz posbíral matador soutěže – vodka Absolut. Třetí místo získala za ‚Brilliant execution.‘  Geniální kampaň si takové množství ocenění zasloužila, jelikož, jak jsme psali i v našem článku, žádná jednotlivá lahev v edici Absolut Unique není stejná. A originál se jednoduše cení.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Markething ♥ PIAF

Vítězů soutěže je samozřejmě mnohonásobně více, konkrétní výsledky si můžete prohlédnout tady. A příští týden na vás čekají články třeba o náboru do švédské armády, vládní komunikaci či vážně emotivní reklamě. Tak se těšte.

 

Zdroje obrázků:

Tiskové materiály PIAF

Jak citovat tento článek?

AMLEROVÁ, Johana. Česko vládne PIAFu! Markething.cz [online] 2012. ISSN 1805-4991 [cit. 2013-05-25]. Dostupné z: http://www.markething.cz/cesko-vladne-piafu

Čerstvá absolventka oboru Marketingová komunikace a PR, v současnosti pokračující ve studiích ve Velké Británii. Zajímá se o on-line marketing, social media a data a jejich analýzu.