Facebook Twitter YouTube RSS Mail Instagram
Menu

Bez kalhot a bez trička: Byly jsme na Ladies Movie Night

      22. 7. 2012
Bez kalhot a bez trička: Byly jsme na Ladies Movie Night

Současným hitem kinosálů je film Bez kalhot z prostředí pánského striptýzového klubu. Jeho uvedení předcházela jak v Americe, tak i u nás, patřičná propagace. Naše redaktorky se zúčastnily speciální dámské projekce tohoto snímku, tzv. ladies night, a zažily tak Bez kalhot i trochu na vlastní kůži.

Bez kalhot (v originále Magic Mike) je film o striptérech v hlavní roli s hollywoodským idolem roku, Channingem Tatumem. Tematicky film zapadá do zajímavého fenoménu, který momentálně prožívají Spojené státy americké: do středu zájmu se dostává sex – což by nebylo až tak neobvyklé, kdyby zájem nepřicházel především od žen (původcem tohoto trendu je pravděpodobně erotická trilogie Fifty Shades of Grey, která leží na nočním stolku – ať už v papírové, nebo elektronické podobě – takřka každé americké ženy).

V Americe měla propagace filmu Bez kalhot podobu především PR aktivit, kdy se hlavní hrdinové objevovali na titulkách snad všech magazínů a v mnoha televizních pořadech – s tím se spustily diskuse o pánských striptýzech, ženy se rozplývaly nad dokonalými těly herců, začalo se řešit i téma vnímání mužského těla pouze jako objektu, atd. Tím se začala vytvářet druhá forma promotion, která je nejenom jedna z nejúčinnějších, ale také jedna z nejlevnějších: tzv. word-of-mouth, případně její upravená verze word-of-mouse, kdy si informace o daném produktu či službě sdělují potenciální zákazníci online. V tomto případě si můžeme dovolit hovořit o tzv. „buzzu“ kolem filmu, což je jinými slovy word-of-mouth podpořené emocí a vzrušením. Tento rozruch šířily hlavně ženy, a to především na sociálních sítích (populární bylo například vytváření elektronických pohlednic).

Sue Kroll, ředitelka marketingu filmového studia Warner Bros., také přiznala, že jim do karet hrálo i správné načasování do doby, kdy je zábavou žen čtení výše zmiňovaného románu Fifty Shades of Grey. Jako sekundární cílová skupina byli určeni gayové.

„Dobrý bože, o moc nežádám... Ale můžeš zařídit, aby byl film Bez kalhot promítán v IMAXu a ve 3D? Amen.“ (pohlednice na webu someecards.com)

Bez kalhot po česku

Pokud žijete v některém z větších českých měst, v nichž byla obyčejná kina nahrazena multiplexy, možná se i u vás zhruba jednou do měsíce se koná tzv. ladies movie night. Při ní se z distribuce vybere film, který by mohl výrazněji oslovit ženskou část publika a kromě snímku nabídnout něco navíc. Co přesně si ale pod tím „navíc“ můžete představit?

Plakát na Ladies Movie Night

Název ladies night se původně používal v barech a klubech pro označení promoakcí, které spočívají v tom, že jsou ženám nabídnuty specifické drinky za výhodnější ceny. Majitelé podniků spoléhají na to, že ženy na takové akce chodí ve větších skupinách, což jim umožňuje nabízet nápoje levněji. Na principu hromadné účasti fungují i filmové dámské večery: za cenu mírně vyšší než je běžný vstup si divačky kromě filmu zaplatí welcome drink, doprovodný program (většinou v podobě tomboly) a také množství reklamních produktů od partnerů promítání.

Na vlastní kůži

Naše redaktorky si ze zvědavosti koupily lístky na předpremiéru v podobě ladies night v kinosále Paláce Lucerna. Byl to vskutku nezapomenutelný zážitek. Slibovaný welcome drink, kterým nás přivítaly hostesky u vchodu, jsme si představovaly jinak než dvě deci nevychlazeného ovocného piva Bavaria. Každá návštěvnice obdržela také lístek do tomboly. Cesta do sálu vedla kolem pěti mužů bez triček rozdávajících letáky a vzorky dalších sponzorů. Tak jsme například mohly dostat výživový doplněk Obezin a hned po něm balíček brambůrků Pringles, skutečně zvláštní kombinaci produktů.

Dáte si Pringles?

Programem na kompletně obrandovaném pódiu prováděly moderátorky Hana Koutná a Petra Lamlová. Na dotaz, kdo je na tomto večeru poprvé, se zvedlo málo rukou, což značí, že si „lejdísky“ (výraz Hany Koutné) již stihly vybudovat slušnou základnu, čehož by mohli využít partneři a pomocí různých nabídek oslovit potenciální zákaznice (např. slevovými kupony a hodnotnými dárky v tombole). Jeden z vylosovaných lístků patřil shodou okolností mně. Vyhrála jsem balíček doplňků od módní značky Reserved. Zarazilo mě, že na doplňcích byla i cenovka – samozřejmě již několikrát přelepovaná a zlevňovaná, zřejmě aby se divačce dalo najevo, že si jí váží natolik, aby dostala věci z výprodeje, které si už nikdo nechtěl koupit.

Moderátorky Hana Koutná (vlevo) a Petra Lamlová s polonahými muži na Ladies Movie Night

A na cizí kůži

Vrcholem doprovodného programu byl moment, kdy se na pódiu objevil tajemný muž v kápi, svlékal se a lákal k sobě ženy z publika. Na první pohled se zdá logické, aby na promítání filmu o striptérech vystoupil striptér. Ale po kratší úvaze narazíme na několik překážek – bylo teprve po sedmé hodině večerní, žen v publiku bylo několik desítek, byly střízlivé a přišly se podívat na film, ve kterém – bohužel pro přítomného striptéra – vystupují herci vzhledu a schopností, kterým se nemohl rovnat. Striptérovi se nakonec podařilo dovést na pódium dvě ženy a po tom, co odhodil za rytmů písní od Backstreet Boys a občasného smíchu z publika svršky a zůstal stát zahalen jen do americké vlajky, se mu dostalo aplausu. Obávaly jsme se, že to ani nebylo za to, co předvedl, ale za to, že to ustál. Ukázalo se, že jsme se ale mýlily: Ladies Movie Night má na Facebooku otevřenou skupinu, kde se po úterním promítání objevilo pár reakcí na večer a ty byly veskrze pozitivní.

Striptér, odvážná žena z publika a dva z desítky bannerů

Důležitým faktorem, který nemohu opomenout, je, že věkové rozpětí publika bylo sice široké, ale největší podíl tvořily ženy 35-50 let a jejich pohled na celý večer se mohl lišit od toho našeho. Bohužel se ani tak nemohu zbavit pocitu, že večer, kterého mohl využít jak Palác Lucerna (např. nabídnutím drinku odpovídajícímu danému večeru, a tím vytvořením dojmu, že sál může u takových příležitostí konkurovat velkým multiplexům), tak i partneři promítání (tím, co nabídnou divačkám, které si ZAPLATILY, aby jim byly nabízeny různé produkty a sledovaly film na plátně obklopeném reklamními bannery), se zcela nepovedl a je třeba se stále učit.

 

Zdroje:

http://www.facebook.com/groups/233103873400271/

http://livluna.com/profiles/blogs/magic-mike-what-a-feelin-how-every-stripper-rock-star-model-movie

http://en.wikipedia.org/wiki/Ladies’_night

http://www.hollywoodreporter.com/news/magic-mike-stripper-channing-tatum-box-office-341507

http://screencrush.com/magic-mike-2-channing-tatum/

http://www.mediabistro.com/prnewser/magic-mike-trying-to-woo-you-with-stripper-moves_b40027

http://www.ladiesmovienight.cz/

http://www.mediaguru.cz/medialni-slovnik/buzz/

http://www.someecards.com

 

Jak citovat tento článek?

KOLEVOVÁ, Iva. Bez kalhot a bez trička: byly jsme na Ladies Movie Night . Markething [online]. [cit. 2012-07-22]. Dostupné z: http://www.markething.cz/bez-kalhot-a-bez-tricka-byly-jsme-na-ladies-movie-night

Absolventka oboru Marketingová komunikace a PR a studentka Mediálních studií na FSV UK. Zajímá se o nová média a event marketing.